![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Dag iedereen,
In het kader van mijn onderzoek, ben ik op zoek naar mensen die een fusie of overname hebben meegemaakt (of gaan meemaken) op hun werk. Is het een succesverhaal of eerder een tegenvaller? In al uw ervaringen, positief of negatief, lang of kort, van lang geleden of meer recent, ben ik geïnteresseerd. Vertel mij uw beleving (mag anoniem) via: [email protected] Delia Amoruso. Laatst gewijzigd door fusie_onderzoek : 18 september 2007 om 07:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() Zo een tien jaar geleden werkte ik in Schoten.
Om naar de situatie van overname te komen, heb je ook de geschiedenis van het bedrijf nodig. Een van de leidinggevende figuren bij Avia had een dochter en een schoonzoon. De schoonzoon was leerkracht Nederlands én had bij zijn verjaardag een bedrijf gekregen van zijn zijn schoonpappie. Na verloop van tijd bleek dat de schoonzoon zich alles behalve gelukkig voelde als zaakleider. Hij had heimwee om voor de klas te staan. Zijn aanwezigheid op het bedrijf bleef beperkt tot hooguit 1 dag in de week. Na ongeveer een jaar was schoonpappie het toch beu en besloot de boel terug te verkopen. Van de nieuwe eigenaars kreeg hij de garantie dat er geen ontslagen zouden vallen. Eén week na een hectische periode door de overname, kregen een aantal mensen van het oude bedrijf toch hun C4. Reden: reorganisatie van het bedrijf. Conclusie: negatieve ervaring.
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() Bedankt voor deze reactie!!
Zulke anekdotes zijn precies wat ik nodig heb (mag natuurlijk ook positief zijn). Nog reacties zijn meer dan welkom dus laat u gaan zou ik zeggen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik werkte bij Electrabel in de periode dat dat werd overgenomen door Suez.
Nu: gezien Suez actief is op de Amerikaanse beurs zijn ze onderworpen aan onafhankelijke speciale controles (die werden ingesteld na het Baringsbank-schandaal --> jonge medewerker genaamd Nick Leeson die op zijn eentje miljardentransacties regelde en dus op zijn eentje heel die bank failliet kreeg) Het gevolg was dat we na deze overname geregeld onafhankelijke controles kregen op ons werk. Waarbij onze chefs zich zeer goed moesten verantwoorden, en er ook medewerkers werden uitgepikt die dan een dagje zo'n controleur naast zich moesten dulden die alles opvolgde wat je deed. Niet zo leuk.
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 18 september 2007 om 12:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In't kort:
Gazet van Antwerpen, ging naar limburg (BvL), niet meegegaan, had geen zin om om 4 uur te gaan vertrekken om daar een vroege shift te gaan draaien. Bayer Antwerpen: een of ander klein bedrijfje op bayer moest sluiten, en hun "oude" werknemers moesten een andere plaats op hun werk hebben --> ik was er toen het minst lang, dus ik mocht samen met nog andere iets anders zoeken. Nu als onderaannemer bij electrabel... zie Den Ardennees ![]()
Undefeated Army Bietan Jarrai Laatst gewijzigd door Dronkoers : 18 september 2007 om 16:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien kan het ook te maken hebben met het feit dat ik bitter weinig met elektriciteit zelf bezig ben
![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Minister