![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Jan Loones (N-VA) - 16 tot 22 februari "Advocaat van beroep en sinds 1983 politiek actief. Hij heeft vooral interesse in juridische en institutionele zaken en legt zich eveneens toe op internationale betrekkingen, mensenrechten en toerisme. Hij maakt ook deel uit van het partijbestuur en |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Hoe schat u de kans in op toekomstige gesprekken tss Vlaams Kartel en
Vlaams Blok. Is het denkbaar dat het tot een samenwerking komt ? |
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() nihil en neen, als het over partijpolitieke samenwerking gaat;
|
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ik zal Filip Dewinter eventjes met uw antwoord confronteren
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Geachte heer Loones,
Spijtig genoeg heb ik binnen de N-VA de vijandigheid tegenover het Vlaams Blok moeten constateren. Daarom heb ik het eens zo warme N-VA nest verlaten, het kartel met CD&V was enkel de druppel die de emmer deed overlopen. U zou toch moeten beseffen dat het verenigen van de Vlaams-nationale krachten ons sterker zal maken in een strijd die we allebei voeren, nl. Vlaamse onafhankelijkheid. Meer nog zelfs. Ik begrijp niet hoe de N-VA zich in deze heeft kunnen laten afkopen door een typisch Belgische machtspartij. De voormalige CVP is meer dan 40 jaar lang ononderbroken aan de macht geweest en heeft op Vlaams gebied niets verwezenlijkt. U zal het wellicht eens zijn met mijn volgende stelling: Indien de CVP had gedaan wat ze moest doen, had er nooit sprake geweest van de Volksunie! Bovendien heeft de CD&V in Brussel de sleutel in handen om de taalwetten in Brussel en de 19 te doen respecteren. Er klonk vanuit CD&V -hoek geen verzet toen de Nederlandsonkundige Daniel Ducarme werd aangesteld als de nieuwe Minister-President van Brussel. Chabert is de CD&V in Brussel. En als ik mij goed herinner was diezelfde Chabert tegenstander van een éénheidslijst CD&V/N-VA in Brussel. Volgens mij zijn dit voldoende aanwijzingen om aan te tonen dat CD&V zich helemaal geen Vlaamser karakter heeft aangemeten. Ze kan de schijn enkel hoog houden, nu ze zowel op het federale als het Vlaamse niveau in de oppositie zit. Bovendien meen ik mij eveneens te herinneren dat de eerste kartelgesprekken waren afgesprongen, juist omdat CD&V toen, van de Vlaamse eisen geen breekpunt wou maken bij een eventuele regeringsvorming. Ik vind het zéér spijtig te moeten constateren dat de partij-leiding een bocht van 180° gemaakt heeft, de koers uitgestippeld na het recente congres in Hasselt naast zich heeft neergelegd, en niet eens naar de mening geluisterd heeft van de meer dan 10 000 leden. Ik was steeds met véél overtuiging lid van de N-VA Rupel. Een afdeling die met de verkiezingen van 18 mei vorig jaar niet eens een slechte scoren kon voorleggen. Aangezien we het in de Rupelstreek moesten afleggen tegen het SP.A-Spirit kartel en het Vlaams Blok. Met lokale kandidaten op onze lijst haalden we toen een behoorlijke score van om en bij de 4%. Een score die zélfs iets hoger lag dan in het voormalige VU-tijdperk. Op de arrondissementsraad in Antwerpen, ergens in mei, moesten we constateren dat de leden in grote getalen waren afgezakt naar het Alpheusdal in Berchem. Het aantal aanwezigen was véél groter dan de twee man én een paardenkop ten tijde van het VU-tijdperk. Dit werd ook zéér goed verwoord door onze voorzitter Julien Van Der Auwera. Onze afdeling kon in augustus een motie aan het partijbestuur voorleggen die duidelijk stelde dat wij ons als afdeling afzette tegen een kartel met CD&V. Deze motie werd door alle aanwezigen tijdens een bestuursvergadering van onze afdeling unaniem goedgekeurd. Ronduit! N-VA voorzitter van het arrondissement Antwerpen Geert Antonio legde deze motie voor aan ondervoorzitter Bart De Wever. Enkele afdelingen binnen het Antwerpse zijn ons toen gevolgd en hebben dezelfde motie ondertekend. De povere resultaten bij de verkiezingen van 18 mei vorig jaar, én de kartelgesprekken tussen CD&V en N-VA, hebben binnen de partij naar mijn gevoelen diepe wonde geslagen. Lokale mandatarissen, bestuursleden hebben de N-VA de rug toegekeerd en stapten intussen over naar het Vlaams Blok, een enkeling naar CD&V. Ik stel mij alleen de vraag, hoe de traditionele Vlaams-nationalist, zich met dit kartel ooit zal kunnen verzoenen! Het ga je goed N-VA... Met Vlaams-nationale groet Koen Vermant |
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() Dag Koen,
Ik antwoord zeker nog uitgebreid op jouw bericht; en ik probeer andere argumenten te gebruiken dan de zo genoegzaam bekende, die je uitgebreid op andere plaatsen vindt, om BDW maar te noemen; |
![]() |
![]() |
#6 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() Ga hier es kijken wat een "prominente" blokker over N-VA denkt:
http://members.tripod.com/vlblok-lovendegem/Cordon3.pdf SM |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#10 |
Vreemdeling
|
![]() Waarom niet met het Vlaams Blok? Is het niet mogelijk dat een kartel of samenwerking tussen de N-VA en het Vlaams Blok het Vlaams Blok zou verplichten enkele partijstandpunten bij te sturen of zelfs te verwijderen?
Ik weet nog dat mijn leerkracht Julien van der Auwera ons op het hart drukte dat de toenmalige VU het enige echte alternatief voor de PVV (Pest Voor Vlaanderen) en de CVP (Kazakkendraaiers). Maar op deze eigenste moment wordt de ziel verkocht voor ocharme enkele plaatsen op de verkiezingslijsten. Ik ben ex-Vlaams Blokker, die met het gedacht speelde ooit toe te treden tot de N-VA (afhankelijk van de vastberadenheid om het partijprogramma uit te voeren), maar dit kartel doet voor mij de deur dicht! Dietse groeten! |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementslid
|
![]() Waarom? Om dat Bourgeois minister wil worden, en bang is van een cordon. That's way!
![]()
#12 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() ![]() VU splitst naar VU-VB VU wordt VU-ID21 VU-ID21 wordt NVA en Spirit Spirit wordt SPasten-Spirit: Berten Bleitsmoel Ansjovis toont zijn ware aard namelijk dat van communistische kazakdraaiende volksverrader in ruil voor een ministerpostje. NVA wordt CD&V-NVA: Boer Swa wordt een ministerpostje beloofd en in ruil wordt de Stijve Hark een kazakdraaiende belgicistische volksverrader. Jullie gaan krijgen wat jullie gezaait hebben. Het CD&V gaat vooruit gaan door het paarse gekungel en de paar stemmen die NVA gaat meebrengen. Maar wat als het Blok nummer één wordt gevolgd door CD&V? Een regering van SPasten- Spiritisten overgelopen groenen en allahgalevers, VLD-Vivant, CD&V-NVA? Da zal mooi zijn!!! Na drie maanden rollen jullie vechtend over de grond, valt heel da kaartenhuis in elkaar en zijn er nieuwe verkiezingen. En die nieuwe verkiezingen zouden die komplete regenboog in de oppositie kunnen laten belanden. Dat Vlaanderten dan binnen de 3 maanden onafhankelijk is zal dan een feit zijn. |
|
![]() |
![]() |
#13 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#14 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#15 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Beste, Het Vlaams Kartel deed voor mij eveneens de deur dicht. Ik heb dan ook zonder aarzelen contact opgenomen met het Vlaams Blok, én had verleden week mijn overstap aangevraagd. Maar Julie Van Der Auwera is er eveneens tegenstander van om ooit samen te werken met het Vlaams Blok. Zéér spijtig! Hoe ik dat weet? Ik was actief binnen N-VA Rupel. Met Vlaams-nationale groet Koen Vermant |
|
![]() |