Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2007, 10:03   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard Allochtonen krijgen smeekbezoek van VDAB

Citaat:
ANTWERPEN - De VDAB gaat extra inspanningen leveren om werkzoekende allochtonen aan een job te helpen.

Volgende maand trekt de VDAB de allochtone probleemwijken in, waar de dienst de mensen thuis zal aanporren om samen een baan te zoeken. 'We gaan niet langer wachten tot ze naar ons komen', verduidelijkt Nancy Vercammen, woordvoerster van de VDAB.

Een noodzakelijke maatregel, stelt de Vlaamse Dienst voor Arbeidsbemiddeling. 'We merken dat heel wat allochtonen zo gedemotiveerd zijn dat ze zichzelf de moeite besparen om intensief naar een job op zoek te gaan. Het is een vicieuze cirkel.'

Vanaf 22 november begint de VDAB met speciale huisbezoeken in allochtone probleemwijken. Het proefproject, dat zich voornamelijk op laaggeschoolde allochtonen richt, start eerst in Antwerpen. Daarna zullen andere Vlaamse steden volgen.

'Hen aanschrijven via een brief werkt niet meer', stelt de VDAB vast. 'Daarom gaan we hen nu zelf opzoeken en zullen we hen persoonlijk uitnodigen op een mini-jobbeurs die we in de wijken organiseren. Bovendien geeft zo'n huisbezoek ons ook de kans om andere noden te detecteren.'

Eind september telde de VDAB 182.500 werkzoekenden in Vlaanderen, onder wie 30.000 van allochtone - veelal Marokkaanse of Turkse - origine. Dat is minder dan een jaar geleden, toen werd er afgeklokt op bijna 40.000 werkzoekende allochtonen. (dhh)
---------------------

"allochtoon" blijkt toch een andere mensensoort te zijn dan "autochtoon" in Belgie.

Autochtonen die werkloos zijn en zich niet houden aan oproepingsbrieven of sollicitatieplicht worden namelijk GESCHRAPT uit het werklozenbestand.

Ik heb nooit geweten dat het VDAB bij autochtonen een huisbezoekje gaan afleggen om te zien hen aub te vragen om toch maar eens een inspanningske te willen doen aub mijnheer, aub mevrouw.

Maar ja, van het autochtoonse mensensoort is geweten dat die kunnen lezen blijkbaar, bij de allochtoonse mensensoort schijnen ze dat niet écht te mogen veronderstellen.

Hopelijk houdt men er bij de VDAB rekening mee dat ze beter een mannelijke smeekbeder opsturen. Een kaffer vrouw die tegen de prinsenkinderen of erger nog tegen den Heer des Huizes gaat zeggen dat hij uit zijn nest moet komen, zou wel eens verkeerd kunnen uitvallen. Bij de allochtoonse mensensoort doet men zulke dingen namelijk niet.

Raar genoeg vindt de allochtoonse mensensoort echter wèl de WEG NAAR het uitkeringskantoor en treedt de doofstomme analfabete fase slechts in NADAT men maandelijks het geld op zijn rekening heeft gekregen.
Tijd voor een paar antropologen om daar eens een studie over te gaan uitvoeren. Misschien helpen een paar pilletjes ook gewoon.

Citaat:
'Hen aanschrijven via een brief werkt niet meer', stelt de VDAB vast. 'Daarom gaan we hen nu zelf opzoeken en zullen we hen persoonlijk uitnodigen op een mini-jobbeurs die we in de wijken organiseren.

Raar genoeg ontslaat men welzijnswerkers die zulke beurzen reeds georganizeerd hebben.
Lees het verslag van Marij Uijt den Bogaerd : de enigen die op de door haar georganizeerde mini-jobbeurs aanwezig waren, waren de bedrijven. De gediescriemineerden lagen in hun bed!

Citaat:
Ik wilde zelf eens zien of ik me toch niet vergiste en ik richtte in mijn wijk een werkbeurs in met partners. Er waren 33 werkgevers met banen voor laaggeschoolden, ongeacht origine, en duizenden vacatures. Er kwamen heel wat mensen op af. Maar van de groep jongeren uit de wijk die alsmaar roepen geen werk te kunnen krijgen door discriminatie, kwam er niemand! Deze vaststelling ontging ook mijn partners niet die er hun conclusies uit trokken. Iedere werkzoekende in de wijk had een brief in de bus gekregen, moskees wisten het, verenigingen, ouders...
LEES HET VOLLEDIGE ARTIKEL

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 10:35   #2
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Hoeveel huisbezoekers zullen er met de schrik vanaf komen ??? En hoeveel kunnen er naar de ziekenkas ???
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 11:10   #3
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Dit is idd een pervers gebeuren.
Oud 24 oktober 2007, 11:54   #4
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

slobodan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Hoeveel huisbezoekers zullen er met de schrik vanaf komen ??? En hoeveel kunnen er naar de ziekenkas ???
Het kan idd niet op, telkens als je denkt dat we nu het toppunt van allochtoon-pamperen gezien hebben( Hans van Temse moordde uit racisme, Bilal de Moslim omdat ie schizofreen was etc.etc.) gooien de linkse welzijnsdenkers er nog iets gekker bovenop.
Gewoon niks huisbezoeken, werkloosheidsuitkering beperkt in de tijd, beter nog, terugsturen naar het thuisland, Allah moet daar maar voor zijn zonen zorgen.
slobodan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 11:56   #5
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Dit is idd een pervers gebeuren.
Een ware belediging voor de zovele Vlaamse éénoudergezinnen, gehandicapten, gepensioneerde of failliete zelfstandigen...en dan een voorkeursbehandeling voor allahtonen die prinsheerlijk in hun bed blijven om s avonds naar de moskee en het koffie(pardon drugs)huis te trekken terwijl de gehoofddoekte dames in de kelder mogen wassen en plassen.
Oud 24 oktober 2007, 12:04   #6
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
---------------------
Raar genoeg vindt de allochtoonse mensensoort echter wèl de WEG NAAR het uitkeringskantoor en treedt de doofstomme analfabete fase slechts in NADAT men maandelijks het geld op zijn rekening heeft gekregen.
]
Idd, alle administratieve wegen om heel hun familie naar hier te krijgen om gezellig samen onze sociale zekerheid te plunderen zijn zeer goed gekend kennelijk, maar een brief van de VDAB kunnen ze "niet lezen"...Ik begin me echt af te vragen wie er nu achterlijk is, de Moslmpjes of de linkse allochtonenvrienden die zulke smoesjes geloven?
"Gedemotiveerd","andere noden"...dat gelooft toch geen zinnig mens?
Het enige wat die willen is heel de dag naar teevee Marokko kijken terwijl de vrouwtjes hen verzorgen-dat is hun plicht, kijk maar s op www.ontdekislam.nl, daar wordt bijv. gesteld dat het de schuld is van de vrouw als mannetje-of zoontjelief ziek wordt.
Oud 24 oktober 2007, 12:54   #7
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slobodan Bekijk bericht
Idd, www.ontdekislam.nl, daar wordt bijv. gesteld dat het de schuld is van de vrouw als mannetje-of zoontjelief ziek wordt.

nog een zeer goei is deze, of hoe de zoveelste generatie zijn wil oplegt.
Je moeder gaat een (haram)relatie aan met een niet-moslim

http://www.ontdekislam.nl/forum/view...st=0&sk=t&sd=a
kompleet gek worden die gasten, en wij blijven dat maar slikken
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 12:54   #8
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Uit GVA:

"Pamperpolitiek in kwadraat"
Het Vlaams Belang is niet te spreken over de plannen van de VDAB om via huisbezoeken meer allochtonen aan een job te helpen. "Dit nieuwe proefproject is de pamperpolitiek in het kwadraat!", zegt Filip Dewinter (Vlaams Belang). Dewinter zal woensdagmiddag Vlaams minister van Werk Frank Vandenbroucke (sp.a) over de kwestie interpelleren in het Vlaams Parlement.

Vanaf 22 november begint de VDAB met speciale huisbezoeken in allochtone probleemwijken. Doel is om werkzoekende allochtonen aan een job te helpen. "We gaan niet langer wachten tot ze naar ons komen", verduidelijkt Nancy Vercammen, woordvoerster van de VDAB.
"We merken dat heel wat allochtonen zo gedemotiveerd zijn dat ze zichzelf de moeite besparen om intensief naar een job op zoek te gaan. Het is een vicieuze cirkel."

Het proefproject, dat zich voornamelijk op laaggeschoolde allochtonen richt, start eerst in Antwerpen. Daarna zullen andere Vlaamse steden volgen.

Het Vlaams Belang haalt zwaar uit naar de VDAB-plannen. De partij spreekt van "pamperpolitiek voor allochtonen". "Met dit project wordt immers minstens de indruk gewekt dat migranten zelf geen enkele inspanning meer moeten doen om de taal te leren, zich in te burgeren en zich een aantal vaardigheden eigen te maken om hier tewerkgesteld te worden", aldus Dewinter.

"Met dergelijke maatregelen worden er opnieuw zeer veel eieren gelegd onder de migrantengemeenschap en wordt andermaal aangetoond dat de allochtonen de troetelkinderen van het regime zijn en blijven", aldus de Vlaams Belang'er.

Volgens Dewinter leiden de VDAB-plannen tot de "positieve discriminatie van allochtone werkzoekenden". "Wie pech heeft en geen allochtone werkzoekende is, kan immers niet rekenen op de bijzondere aandacht van de VDAB", aldus nog Dewinter.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 24 oktober 2007, 13:07   #9
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
. Raar genoeg vindt de allochtoonse mensensoort echter wèl de WEG NAAR het uitkeringskantoor en treedt de doofstomme analfabete fase slechts in NADAT men maandelijks het geld op zijn rekening heeft gekregen.
Tijd voor een paar antropologen om daar eens een studie over te gaan uitvoeren. Misschien helpen een paar pilletjes ook gewoon.
Kunnen we dan niet gewoon wat meer belastingen betalen ??? Dan kunnen we ze toch met een taxi afhalen en weer thuis brengen om de vdab te bezoeken ...
Dan helpen we die arme onbegrepen mensen toch al iets meer ....
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
Oud 24 oktober 2007, 13:35   #10
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Kunnen we dan niet gewoon wat meer belastingen betalen ??? Dan kunnen we ze toch met een taxi afhalen en weer thuis brengen om de vdab te bezoeken ...
en ondertussen hebben de taxi's wa meer werk
Oud 24 oktober 2007, 14:31   #11
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waal Bekijk bericht
en ondertussen hebben de taxi's wa meer werk
Voila , daar gaan ze toch wel wat illegale oostblokkers voor kunnen vinden zeker ....
Oud 24 oktober 2007, 14:44   #12
De Lange Wapper
Burger

De Lange Wapper's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het wel opmerkelijk dat op de site van vrtnieuws.net bij de peiling hierover, 60 procent vindt dat het wel een goed idee is
De Lange Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 14:45   #13
Spanks
Vreemdeling

Spanks's schermafbeelding

Standaard

België: kom uw gratis geld maar halen, wij werken wel in uw plaats! Ach wat, als we toch bezig zijn, ook voor uw familie. En als ge aandringt betalen we ook voor uw vrienden!

Wat we daarvoor terugwillen? Oh niks hoor. Verrijk onze cultuur maar een beetje ofzo, da's altijd mooi meegenomen.
Spanks is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 14:53   #14
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik dacht ook aan die arme VDAB piepeltjes die dat gore werk moeten doen. Eigenlijk wel een interessant project. Wachten op de eerste in elkaar geslagen VDAB agent(e). Oh nee, wacht even, die is natuurlijk onschendbaar, want die geeft het geld.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 15:20   #15
PollyCorrect

Standaard

Heel het land zit met de handen in het haar van al die verrijking...

Oud 24 oktober 2007, 15:24   #16
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Lange Wapper Bekijk bericht
Ik vind het wel opmerkelijk dat op de site van vrtnieuws.net bij de peiling hierover, 60 procent vindt dat het wel een goed idee is
ik begrijp dat wel, het kwam bij mij ook op als eerste gedachte.

Nu denk ik: België is het enige EU land waar men zonder limiet werkeloos mag zijn. Ik heb zelf eens de proef op de som genomen en zomaar, uit weerbarstige rebellie, vijf jaar vrijaf genomen. En, werd ik lastig gevallen? Niet één keer. En dat terwijl ik meteen werk vind als ik het wil.

In andere landen is men na 6 maanden werkloosheid flink in de shit, en terecht.

Nog zo'n heerlijkheid aan dit land is de hoge belasting die de werkende mens betaalt. Je zou van minder expres werkloos blijven. Vooral met zeven kinderen en een geit in de badkamer. Krijg je nog honderden euro kindergeld.

Je zou gék zijn om te werken onder het Belgische regime.

Eén oplossing: gewoon de uitkeringen stoppen na 6 maanden, en dat is nog gul.

Dat betekent gelijk ook het einde van de PS.
Oud 24 oktober 2007, 15:57   #17
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Ik heb mij altijd laten wijsmaken dat niet ingaan zonder geldige reden op een uitnodiging van de VDAB of RVA schorsing of uitsluiting voor gevolg kan hebben.
In zo'n brief staat duidelijk aangegeven dat wanneer men om bepaalde redenen niet op de voorgestelde datum aanwezig kan zijn men telefonisch om een nieuwe datum moet verzoeken.
Blijkbaar hebben leden van een bevolkingsgroep meerdere uitnodigingen genegeerd en zijn nooit geschorst of uitgesloten. Waarom zou de VDAB anders achter hun gat lopen?
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 16:10   #18
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Ik heb mij altijd laten wijsmaken dat niet ingaan zonder geldige reden op een uitnodiging van de VDAB of RVA schorsing of uitsluiting voor gevolg kan hebben.
In zo'n brief staat duidelijk aangegeven dat wanneer men om bepaalde redenen niet op de voorgestelde datum aanwezig kan zijn men telefonisch om een nieuwe datum moet verzoeken.
Blijkbaar hebben leden van een bevolkingsgroep meerdere uitnodigingen genegeerd en zijn nooit geschorst of uitgesloten. Waarom zou de VDAB anders achter hun gat lopen?
voil�* dat was mijn standpunt ook.

"ze zijn gedemotiveerd" geldt blijkbaar enkel als je een zonnebankkleurtje hebt!

Maar geen nood: ik hoor ondertussen hoe langer hoe meer linkiewinkie pamperaars nu zeggen dat het een heksenjacht is! Nu moéten die arme gediescriemineerden echt wèl gaan solliciteren, desnoods aan het handje van mijnheer VDAB.
Volgens mij gaat hen dat eens fèrm gaan tegenvallen!
Zeker degenen die regelmatig op en neer moeten vliegen om hun serie winkeltjes in Rabat of Cairo te gaan bevoorraden.... (blijkt nogal dikwijls voor te komen).

Laatst gewijzigd door circe : 24 oktober 2007 om 16:14.
Oud 24 oktober 2007, 16:15   #19
tony46
Provinciaal Gedeputeerde

tony46's schermafbeelding

Standaard

Waarom allochtonen niet verplicht " terug " aan het werk zetten
tony46 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 16:15   #20
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
voil�* dat was mijn standpunt ook.

"ze zijn gedemotiveerd" geldt blijkbaar enkel als je een zonnebankkleurtje hebt!
die mannen hebben geen tijd om te werken,
Citaat:
Kind en Gezin schat dat Vlaamse vrouwen momenteel gemiddeld 1,74 kinderen krijgen. Daarmee zit Vlaanderen boven het Europese gemiddelde van 1,47. Er is wel een groot verschil tussen autochtonen en allochtonen, de eersten hebben een vruchtbaarheidscijfer van 1,64, de tweede groep van 3,04.
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF24102007_064
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be