![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Wat voor een personage bent u in cyberspace? | |||
Een cyber-migrant - dat reflecteert mijn echte natuur |
![]() ![]() ![]() |
5 | 31,25% |
Een cyber-settler - dat reflecteert mijn echte natuur |
![]() ![]() ![]() |
3 | 18,75% |
Een cyber-squatter - dat reflecteert mijn echte natuur |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Een cyber-founder - dat reflecteert mijn echte natuur |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Een cyber-migrant - en dat ben ik geworden dankzij het internet |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Een cyber-settler - en dat ben ik geworden dankzij het internet |
![]() ![]() ![]() |
2 | 12,50% |
Een cyber-squatter - en dat ben ik geworden dankzij het internet |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Een cyber-founder - en dat ben ik geworden dankzij het internet |
![]() ![]() ![]() |
1 | 6,25% |
Een combinatie van diverse personages |
![]() ![]() ![]() |
5 | 31,25% |
Aantal stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Cyberspace is okee. De vraag is, reflecteert uw gebruik van het internet uw persoonlijkheid? Of beïnvloedt het internet uw gedrag?
Ik verklaar mij nader. Laten we effe kijken naar ons sociale handelen op het net. Er zijn mensen die zich heel goed kunnen vinden in cyber-gemeenschappen (forums, message boards, chatgroepen, etc...). Dikwijls hebben ze een beperkt aantal plaatsen waar ze steeds naar terugkeren en er vrienden en duurzame relaties aanknopen. Maar anderen 'hoppen' dan weer van her naar der. Vinden daar genoegen in of kunnen niet anders. Nog anderen gaan gewoon naar internetgemeenschappen met de bedoeling er amok te scheppen en er buitengekickt te worden. Enfin, allerlei relatievormen en gedragsvormen zijn denkbaar op dat internet. -Hoe zou u uw eigen sociale cybergedrag omschrijven? -En reflecteert uw internet-gedrag uw gewone gedrag? Of hebben de mogelijkheden van dat internet uw gedrag juist veranderd? En in positieve of negatieve zin? Wat denkt u? De "Cyber-migrant": hopt van gemeenschap naar gemeenschap, vindt dat leuk, wil zich niet binden (uit bindingsangst of desinteresse) De "Cyber-settler": knoopt duurzame relaties aan in cyber-gemeenschappen, wil niet scheiden (uit scheidingsangst of wat dan ook) De "Cyber-squatter": gaat naar gemeenschappen om er buitengekickt te worden; de vandaal van het internet; blijft zolang hij kan, maar deert het niet buitengestampt te worden De "Cyber-founder": creëert zijn eigen internet-gemeenschap(pen), organiseert ze, trekt anderen aan, is een stabiliserende figuur die binnen zijn niche wordt erkend als "vader"/"moeder" van een cybergemeenschap Wie bent u?
Laatst gewijzigd door C2C : 1 november 2007 om 00:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Ik heb het eerste aangeklikt, cyber-migrant.
Ik ga zo beetje van hier naar daar, zonder dat ik de behoefte heb bepaalde relatie's aan te knopen: grotendeels uit desintresse. Ik moet ook zeggen dat ik niet altijd mezelf ben, hangt ervan af op welk onderwerp ik ben, wat de vorige reactie's waren, hoe ik mezelf voel. Het grote voordel van die cybergemeenschapsplaatsen is dat er geen etikette is: men moet zich van iets aantrekken, er is niets te verliezen. Daarom ga ik zo graag nr K&K, kan ik ferm zeveren, terwijl die gelegenheid in het echte leven minder voorkomt. En jij C2C? Ben jij een cyber-squatter? Of squatter én founder of poging tot? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Ik denk dat ik met mijn berichtenaantal wel mag zeggen dat ik een "settler" ben.
Dat doet me er trouwens aan denken dat ik de nieuwe Settler nog moet kopen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Cyber-settler. Als ik eenmaal mezelf heb genesteld, dan ga ik niet graag weer weg. En dat ligt ook in mijn natuur. (Ik kan niet stemmen als vreemdeling).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een cyber-settler - dat reflecteert mijn echte natuur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Kijk, d�*t is nou eens een interessante poll voor de verandering.
Food for thought... Je internetgebruik verraadt voor een belangrijk stuk wie je werkelijk bent of hoopt te zijn. Enerzijds ben ik in hart en ziel een migrant; het déj�*-vu verveelt me mateloos en ik zoek voortdurend nieuwe, creatieve, interessante,... dingen op het www. Maar anderzijds heb ik ook m'n 'vaste stekken'; een soort 'watering holes' waar ik me gemakkelijk kan oriënteren en zo nu en dan ook wel eens de lastigaard kan/mag uithangen. Er zit dus ook een stuk settler in mij. (heb ik bvb. met m'n gezin irl ook heel sterk) Founders werken steevast op m'n zenuwen; dat geposeer van 'kijk eens hoe goed ik wel ben'; het pathetische vissen naar aandacht, affectie en erkenning. Bwaaaah... Het feit dat ik de moderatie op dit forum weinig tegenkom, helpt me wel om hier te blijven, anders zou het rap gedaan zijn. Squatters zijn klein kinderen. Ergens zit dat wel in ieder van ons (behalve misschien in die oersaaie 'founders'; daar mankeert wel meer aan), het dunkt me dat dit forum nog redelijk tolerant is op dat punt. 'Ge moogt al eens tegen de server pissen.' (bij wijze van spreken) Maar 't mag ook niet te lang duren, want dan wordt het weer stomvervelend.
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben al meer dan 50 jaren ne gewone hetero, waarom staat dat daar niet bij als opsie?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementslid
|
![]() Ik kies voor een combinatie van de migrant en settler, zolang het me boeit blijf ik.
Voor ik een squatter kan worden ben ik dus meestal weg. Founder, wie weet wat de toekomst brengt, voorlopig geen behoefte aan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
![]() Citaat:
Maar ik hop ook wel voortdurend op zoek naar interessante nieuwe groepen. Zoals ge zegt: alles poging tot. ![]()
![]() |
![]() |