![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Meer dan helft Fransen wil Wallonië erbij als België barst
![]() Cijfers Tien procent staat "zeer gunstig" tegenover Waalse annexatie, 44 procent "eerder gunstig". Vooral in de aan België grenzende regio's en departementen -Région Nord-Pas-de-Calais, Ardennes, Meuse- blijkt de solidariteit zeer groot: 66 procent. Ongeveer 41 procent ziet een aanhechting van Wallonië -de Franstalige provincies van België- niet zitten, en vijf procent heeft "geen mening". (belga/sam) Ze mogen het hebben met een grote rode strik rond. ![]()
Atmosphere quote .... zichzelf en valt door de mand als dubbelaccount: Laatst gewijzigd door DebianFox : 10 november 2007 om 19:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() ![]() ![]() Potverdikkie, tzijn precies aasgieren rond een kadaver. Leve Belgie. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Heeft er iemand toevallig een mooie kaart hoe Frankrijk er zou uitzien met Wallonie erbij? Ik zeg wel een mooie, en liefst zonder Brussel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Hier ziet u de enquête van deze Franstalige krant
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het woord kadaver als omschrijving van België zou je toch niet verwachten van een Belgist...
![]() |
![]() |
#6 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() http://home.online.no/~vlaenen/flemi...s/quste27.html Laatst gewijzigd door joop20 : 10 november 2007 om 19:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Burger
|
![]() ge moogt ze hebben , met hun deel van de staatsschuld
maar denk dat onze franstallige politcici dat niet willen , want dan zijn ze allen hun postjes en voorrechten kwijt |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Zoiets zoek ik, maar dan voor l'élargissement de la France ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Let even op het woordgebruik.
Vous savez qu'il existe actuellement en Belgique de fortes tensions entre Flamands et Wallons. Vous personnellement, en cas d'éclatement de la Belgique, seriez-vous favorable ou pas favorable au rattachement de la Wallonie, c'est-�*-dire des provinces francophones, �* la France ? Ze hebben het over le rattachement (heraansluiting) en niet over l'attachement (aansluiting). De belgische departementen maakten deel uit van la Nation Française onder Napoleon tot 1815. Nu 200 jaar later zijn ze het nog niet vergeten. Moest deze krant ook een objectief overzicht gegeven hebben van de situatie bij onze zuiderlingen dan kregen we zeker een andere uitslag.
![]() |
#10 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een recente peiling, zie ik.
De Fransen hebben dus ook al door dat het vijf voor twaalf is met Belgique. Ik denk dat ik nu weer heel wat geruster zou kunnen slapen als ik een Waal was. Veel kans immers dat de gebraden kippetjes me in de mond zouden blijven vliegen, zij het uit de tegenovergestelde richting. ![]()
![]() |
#12 |
|
![]() wat zouden wij ons moeien met de toekomst van Wallonië? Dat ze eerst maar eens een peiling uitvoeren bij de Walen want ik vrees dat de uitslag er ietwat anders zal uitzien. En tenslotte gaat het over hún zelfbeschikkingsrecht hé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Ik stel voor dat Brussel moet kiezen wat er met hen zal gebeuren....
Bij het racistische en decadente Vlaanderen? Bij dat racistische en leeghoofdig Wallonie? Bij het zuivere en islamische Pan-Arabie
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 |
Burgemeester
|
![]() Hier, van Waalse Rattachist:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() Die van hem is iets beter dan, al is ze niet gedetailleerd. Enfin, wel vriendelijk dat ze Brussel er niet bijzetten
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Trouwens, wat zou jij verder nog veranderen aan de Europese kaart? Luxemburg met de Oostkantons? Schotland onafhankelijk? Moldavië bij Roemenië? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Eupen en omstreken: naar Duitsland Vlaanderen en Brussel: naar Nederland provincie Luxemburg: naar G-H Luxemburg ofwel Frankrijk rest van Wallonie: Frankrijk Zuid-Tirol: naar Oostenrijk Oostenrijk: bij Duitsland Transnistrië: naar Oekraïne Wit-Rusland: naar Rusland Moldavië: bij Roemenië San Marino: bij Italië Die Russische exclave Kaliningrad vind ik ook maar niets, dat mag Polen hebben. In ruil mag Polen misschien eens Silezië teruggeven aan Duitsland ![]() Catalonië, Baskenland en eventueel Schotland wil ik wel onafhankelijk zien. Nu ja bovenstaande is mijn onrealistische wil ![]()
Atmosphere quote .... zichzelf en valt door de mand als dubbelaccount: Laatst gewijzigd door DebianFox : 11 november 2007 om 11:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |