![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
#2 |
Schepen
|
![]() En waar zijn de vertegenwoordigers van Vlaams Blok ?
Ha ja, stomme vraag, natuurlijk. Het is niet de bedoeling dat het Vlaams Blok zich kan verdedigen of zijn standpunten kan toelichten. Sorry Piano, my mistake. Blijft de vraag natuurlijk wat er nog rest van een debat als iedereen al op voorhand in dezelfde richting denkt ? Who cares anyway ? Een avondje blokbashing (ze kunnen zich toch niet verdedigen), en banvloek uitspreken over alles dat nog maar enigzins naar rascisme, discriminatie of Vlaams Blok ruikt en daarna een goei pint gaan pakken. De democratie heeft weer gezegevierd ! Indoctrinatie, neen bedankt.
NOBODY expects the Spanish Inquisition! Our chief weapon is surprise! ...Surprise and fear...fear and surprise.... Our two weapons are fear and surprise...and ruthless efficiency.... Our three weapons are fear, and surprise, and ruthless efficiency...and an almost fanatical devotion to the Pope.... Our four...no... http://orangecow.org/pythonet/the-sp...quisition.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Lokaal Raadslid
|
![]() tot ik de hele lijst sprekers gelezen en herlezen had wou ik zelf ook komen. Echt waar dit kon een interessant debat worden. Doch ik denk dat het artikel niet compleet k�*n zijn. Waarschijnlijk is ThePiano vergeten om de andere pagina ook te posten, de pagina waar de Vlaams-Blok vertegenwoordigers op staan. tsss
![]()
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Eventjes een paar sprekers onder de loupe nemen: Professor Dirk Voorhoof - ik heb er nog cursus bij gevolgd - is de man die al pleitte voor het beperken van het recht van antwoord toen het Vlaams Blok, of beter Francis Van den Eynde, 'De Standaard' op de knieeën kreeg en heeft al enige uitspraken gedaan rond het proces. Jos Van der Velpen schreef in de jaren '80 boeken over 'extreem-rechts' en publiceerde die bij EPO, een uitgeverij waar vooral klein-linkse literatuur verschijnt. Leman hoeft geen introductie. Als dit een objectief debat wordt, mag 'objectief' uit het woordenboek geschrapt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Lokaal Raadslid
|
![]() ![]() ![]() ![]() Hagar is echt de max... Ironie is ook een schone vorm van humor (over dat gehele of halve artikel) ![]() ![]()
![]() |
#6 |
|
![]() het tweede, zeker het tweede.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Maakt het iets uit wat de vooringenomenheid van de sprekers is, als je zelf kan denken en argumenten analyseren?
Ik had graag de alternatieve debatten gezien die objectiever zijn. Komaan Peace, Intruder en Jan Hyoens, post nog eens een objectief stukje straight from the site van het Blok. ![]()
![]() |
#8 |
|
![]() Het gaat niet over de tegenpartij maar over het principe hoe je racisme moet bestrijden en toch tegelijkertijd de vrije meningsuiting blijft respecteren.
Dat debat kan dus gemakkelijk zonder het Vlaams Blok worden gehouden. Vergeet ook niet dat het Blok van zichzelf vind dat het helemaal niet racistisch is of discriminatie verkondigd. Ik ben overtuigd dat ze dat wel zijn. Ik zie dan ook niet goed in hoe het dan met het VB tot een zinnige discussie kan komen. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Ik ben ook helemaal niet de organisator van dit debat, maar moest ik het wel geweest zijn, had ik ook het VB niet uitgenodigd. Iedereen die racisme bestrijdt heeft daar wel een eigen mening over en een eigen te volgen tactiek. Ik heb die ook en ik wil die gewoon toetsen aan de andere meningen.
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar het is een bewuste strategie vanuit bepaalde hoek (De Morgen) om het Vlaams Blok 'racistisch' te betittelen, anderen gebruiken de reductio ad hitlerum (Vlaams Blok is extreem-rechts, Hitler was extreem-rechts dus Vlaams Blok=Hitler) vooral op basis van symptomatische bewijsvoering. Een echt grondige vergelijking zou alle facetten in overweging moeten nemen. Maar als je de term 'racisme' inhoudelijk telkens anders definieert (iets als anti-homo racisme, k�*n dat?) wordt het moeilijk om een ernstige discussie te voeren. Ik denk dat het principe moet zijn dat iedere mening kan, maar dat oproepen tot geweld en geweldpleging niet meer onder vrije meningsuiting vallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Dat hypothekeert de ganse uitslag van dit proces. Uiteraard geloof ik niks van die grote schoonmaak, maar zoiets moet je nog wel juridisch kunnen bewijzen, en dat is net de zwakte van de bewijsvoering, indien die alleen daden en woorden n�* 2000 mag aanvoeren. Er zijn grondwettelijke rechten en vrijheden. De meesten daarvan zijn ook Europees en Internationaal geregeld. De basisregel is dat iedereen altijd verantwoordelijk blijft voor zijn daden en uitspraken en daar inderdaad ook voor kan ter verantwoording worden geroepen. Als iemand aantoonbare schade kan lijden, moet daar ook verhaal tegen zijn.
![]() |
![]() |
#12 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2. Het is het recht van iedere partij om standpunten te herzien. De SP.a baseert zijn stellingnames toch ook niet meer op 'Das Kapital' of het charter van Quaregnon? Je mag vooringenomen zijn, maar let op dat je niet ziet wat je wil zien en hoort wat je wil horen. Dissidenten hebben er over het algemeen geen belang bij om hun oude partij op te hemelen. Integendeel, men verbrandt wat men aanbeden heeft. 3. internationale verdragen geven een kader aan. Het is over het algemeen in deze de nationale wetgeving die het kader invult. En daar moet je opletten dat men om nationale belangen geen invulling toepast die als enige intentie heeft om een lastige concurrent te liquideren of zwart te maken (Baskenland bijvoorbeeld). Ik vrees dat we in dit stadium gekomen zijn. Het gekende argumentarium heeft gefaald (de communisten heeft men er onder gekregen na Boedapest en de Berlijnse muur; nu bestaat er geen rechts-autoritair regime dus moet men op zoek naar zo'n regime maar Oostenrijk heeft daarvoor nooit kunnen dienen) en dus zoekt men andere wegen. Opletten of Vilfredo Pareto wordt terug actueel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() siegfried bracke ontbreekt en "madam" peeters of de Rode Vlaamse Televisie
het wordt een rode monoloog... zonde wederwoord !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1. Het is een aanslag op de vrije meningsuiting.
2. Een debat zal dit wellicht niet worden, want een debat veronderstelt meningsverschillen.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
![]() |