Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 december 2007, 08:15   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Forza Flandria: hinderpalen

In de standaard van vandaag (zie link) staat een artikel over "de nalatenschap van Hugo Schiltz

http://www.standaard.be/Krant/Tekst/...215&demo=False

Wat was de aanleiding van het artikel? Knip en plak:

De Vlaams-Nationale Debatclub nodigde Doevenspeck afgelopen donderdag uit om zijn verhaal toe te lichten

Het ganse artikel is niet samen te vatten zonder weglating van vele nuanses die ik er niet uit wil laten. Heel het artikel knippen en plakken laat ik maar achterwege, omwille van de vraag van de moderatoren om in orde te blijven met auteursrechten edm.

Dan maar één zinnetje eruit lichten, dat te maken heeft met de reden van bestaan van het sanitair kordon:

"Het publiek van de Vlaams-Nationale Debatclub zette ondertussen een boutade van Verdoodt in de verf. 'In de Vlaamse beweging zijn we veel te snel met het uitdelen van gele kaarten. Schiltz kreeg zelfs een rode kaart,' zei hij. De Vlaams Belang-aanhangers lieten de professor soms niet uitspreken. De naam Schiltz maakte de hevigste reacties los."

Mijn besluit is mijn oproep aan sommige leiders van het Blok: verlaat het poltiek doen met "groot-bakkes-en-luidkeels-roepen". Die wijze van politiek doen heeft wellicht zijn nut gehad in het verleden, maar nu zijn andere metodes aan de orde om vlugger (ja, vlugger) tot Vlaamse onafhankelijkheid te komen.

Nu ben ik benieuwd naar jullie reakties hierop, maar nog meer benieuwd naar de aard en het nivo van die reakties.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2007, 19:09   #2
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Ofwel moet het VB nu hard roepen en schreeuwen om hun kiezers mee te krijgen en dan na de verkiezingen gewoon alles meestemmen in functie van een onafhankelijk Vlaanderen. Met de gedachte dat die onafhankelijkheid er die regeerperiode ook zal komen!

Laatst gewijzigd door Hashiwokakero : 15 december 2007 om 19:09.
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be