![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind dat onze Vlaamse politici eens eenzelfde ballonnetje moeten oplaten. Een versterking van de Gewesten, een nauwe band met Brussel, een hengel uitgooien naar Nederland, en "Leve een Nederlandstalig België" (uiteraard zonder de clowns uit Laken) . Benieuwd naar de reacties in de franstalige media. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welkom in de Verenigde Nederlanden.
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() Alst zo gaat lijk hierboven gezegd moeten we blijkbaar toch trug naar de 17 Provinciën??? Of Limburg onafhankelijk, grensbewaking en franssprekende toeristen gaan ferm tol betalen. ![]() ![]() ![]()
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Goed nieuws, hij zegt mss wel België maar bedoelt duidelijk Wallonië.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De man heeft een zeer valabel punt. Enkel wie de laatste 188 dagen in de woestijn van Mongolië ronddwaalde of kompleet onder de drugs zat ziet nog enige realistische kans voor het overleven van het huidige belgie...
Vlaanderen wil zijn eigen koers bepalen en terecht, als het niet kan binnen belgie dan zal het vroeg of laat zijn eigen weg gaan. Gezien het huidige klimaat in Wallonie is dit wel een gedurfde uitspraak, maar ik denk dat het de onvermijdelijke en wenselijke toekomst is voor ons. Onder de vleugels van Frankrijk zouden we meer gewenst en begrepen zijn dan in een gedwongen huwelijk met de vlamingen, waar de meesten -laten we wel wezen- ons afdoen als dommeriken, profiteurs en luiaards. De fransen zullen ook wel geen vreugdesprongetje maken, maar het zal toch schelen...
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() 't Is dat Bru een onoplosbaar probleem is hé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Voor elk probleem bestaat een oplossing, maar je moet durven feiten onder ogen zien en iedereen moet zich bij die oplossing goed kunnen voelen.
Maak van Brussel dan een onafhankelijke entiteit. Ze hebben al een koning, ze kunnen naadloos Monaco achterna.
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Maak er dan maar eens stilaan werk van.
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Brussel een europese enclave !!
Alleen vrees ik dat de Franstalige Brusselaars er niet zo goed zullen van afkomen!! Over een tiental jaren zal Brussel Engelstalig zijn en zullen de Franstaligen een kleine minderheid vormen!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Enkele zeveraars kunnen er niets aan veranderen dat 95% van de Belgen voor het behoud van het land zijn.
Uiteindelijk zal de B.U.B. het pleit winnen. Dat is gewoon de logica zelf. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Dus als ik ik het goed begrijp gaat het over een Wallonie (Frans Protectoraat). En een meer zelfstandig Vlaanderen (uiteraard ook met Engelse, Franse, Duitse en Amerikaanse invloed), toch? Als je van een Belgie houdt of juist totaal niet, dan is beide onacceptabel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rattachisme op de Franse TV gepleit
Ik heb juist de talkshow van Laurent Ruquier, "On n'est pas couché", op France 2 bekeken. Een van de gasten was de Waalse actrice Marie Gillain. Op een zekere moment vroeg Ruquier haar wat haar reactie was over wat er in België gebeurt. Gillain antwoordde en verdedigde België. Een van de kroniekers van de uitzending, Eric Zemmour, was helemaal niet op dezelfde lengte en pleitte duidelijk voor de aansluiting van Wallonië met Frankrijk; hij voegde zelfs toe dat de Walen hun echte vaderland zouden terugkrijgen. Eric Zemmour is een zeer bekende Franse journalist en schrijver, op de Franstalige kant alvast. Hij werkt bij de "Figaro". Ik zie nog het verbaasde hoofd van Zemmour als Gillain met haar argumenten pro België komt. Ik weet niet hoe het in Nederland gebeurt maar in Frankrijk merk ik dat men meer en meer over de situatie in België spreekt en het is niet de eerste keer dat ik Fransen hoor, pleitend voor de aansluiting van Wallonië met Frankrijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rattachisme op de Franse TV gepleit
Ik heb juist de talkshow van Laurent Ruquier, "On n'est pas couché", op France 2 bekeken. Een van de gasten was de Waalse actrice Marie Gillain. Op een zekere moment vroeg Ruquier haar wat haar reactie was over wat er in België gebeurt. Gillain antwoordde en verdedigde België. Een van de kroniekers van de uitzending, Eric Zemmour, was helemaal niet op dezelfde lengte en pleitte duidelijk voor de aansluiting van Wallonië met Frankrijk; hij voegde zelfs toe dat de Walen hun echte vaderland zouden terugkrijgen. Eric Zemmour is een zeer bekende Franse journalist en schrijver, op de Franstalige kant alvast. Hij werkt bij de "Figaro". Ik zie nog het verbaasde hoofd van Zemmour als Gillain met haar argumenten pro België komt. Ik weet niet hoe het in Nederland gebeurt maar in Frankrijk merk ik dat men meer en meer over de situatie in België spreekt en het is niet de eerste keer dat ik Fransen hoor, pleitend voor de aansluiting van Wallonië met Frankrijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |