Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Bekijk resultaten enquête: Brengt een 2/3 meerderheid in deze noodregering een staatshervorming dichterbij?
ja 1 5,88%
neen 16 94,12%
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 19 december 2007, 09:28   #1
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard Voordeel of niet?

Ik zie slechts één voordeel aan deze "noodregering" en dat is het feit dat ze een tweederde meerderheid heeft. Het lijkt me dan waarschijnlijk dat de echte regering zal bestaan uit deze zelfde partners, die dan een tweederde meerderheid hebben voor een staatshervorming. In de tussentijd kan er achter gesloten deuren gedebatteerd worden over een staatshervorming. Er zal geen steun moeten gezocht worden in de oppositie voor een staatshervorming, wat een goede zaak is. In Belgique gaat dat immers moeilijk omdat het door de particratie de gewoonte is om steeds coalitie tegen oppositie te stemmen, wat het voorstel ook is.

Er zijn echter meer dan een beetje haren in de boter.
Vertrouwen we op het gegeven woord van de Franstaligen dat er aan een staatshervorming gewerkt zal worden?
Geloven we dat deze "noodregering" inderdaad tijdelijk zal zijn?
Is dit geen plan om de druk van de ketel te laten teneinde de eis van de bevolking tot een staatshervorming te verzwakken?

Wat denken jullie: brengt een 2/3 meerderheid in deze noodregering een staatshervorming dichterbij?
lomeanor is offline  
Oud 19 december 2007, 09:31   #2
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik geloof sowieso al niet meer dat er überhaupt nog een grote staatshervorming komt.
Zwartengeel is offline  
Oud 19 december 2007, 09:38   #3
jevaly
Provinciaal Statenlid

jevaly's schermafbeelding

Standaard

Een 2/3 meerderheid met 1 zetel op overschot. Zelfs de meest marginale partij die maar twee zetels heeft kan dat laten springen.
Neen. Wil men een grote staatshervorming die positief is voor Vlaanderen, dan zal men daar een extra Vlaamse partij bij moeten betrekken.
jevaly is offline  
Oud 19 december 2007, 09:42   #4
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Wat mij betreft vind ik het grootste voordeel het precendent: eindelijk een regering met een asymmetrische coalitie. Dat bewijst eens te meer dat we hier met twee landen bij elkaar zitten in een soort "gezamelijk diplomatiek overleg."

Asymmetrische coalities zullen het land nog sneller uit elkaar doen drijven.
lomeanor is offline  
Oud 19 december 2007, 09:43   #5
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Hoewel helemaal géén regering natuurlijk nog sneller gaat.
lomeanor is offline  
Oud 19 december 2007, 09:43   #6
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard Madame Ahmadiemilquet...

Alles zal afhangen van Madame Ahmadiemilquet...
Chipie is offline  
Oud 19 december 2007, 09:54   #7
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Eigen fiscaliteit en splitsing sociale zekerheid zal er zeker niet bij zijn met di pipo en mille-njet. Vlaanderen mag enkel dromen van vette vissen, de Franstaligen eten ze wel op.

Laatst gewijzigd door satiper : 19 december 2007 om 10:15.
satiper is offline  
Oud 19 december 2007, 09:56   #8
PAJOT
Banneling

Standaard

Ik geloof niet in een staatshervorming.

Aan franstalige kant zal men iedere fundamentele staatshervorming blijven afwijzen, en door de vorming van een "interim"-regering heeft Vlaanderen het enige drukkingsmiddel dat ze hadden, binnen een Belgische context, uit handen gegeven.

Vlaanderen geeft het signaal dat een staatshervorming ondergeschikt is aan alle andere materie. Men kan weten welke materie als men kijkt op het lijstje van de uitgebreide bevoegdheden van deze interimregering.

Voor de verkiezingen was het juist andersom : geen regering zonder staatshervorming. Hoewel het feit dat cd&v toen al een staatshervorming niet als prioritair beschouwde een teken aan de wand was.
PAJOT is offline  
Oud 19 december 2007, 10:24   #9
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
mille-njet.
Dat is een goeie, die had ik nog niet gehoord.

Zelf uitgevonden?

Laatst gewijzigd door lomeanor : 19 december 2007 om 10:24.
lomeanor is offline  
Oud 19 december 2007, 10:25   #10
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Pajot: waart gij tot voor kort geen Belgicist?
lomeanor is offline  
Oud 19 december 2007, 10:51   #11
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Eigen fiscaliteit en splitsing sociale zekerheid zal er zeker niet bij zijn met di pipo en mille-njet. Vlaanderen mag enkel dromen van vette vissen, de Franstaligen eten ze wel op.
ACW heeft dat onlangs nog eens herhaald en via CSC en CDH zit er een lid van de Christelijke vakbond in de regering.
straatrue is offline  
Oud 19 december 2007, 10:53   #12
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
voor splitsing sociale zekerheid heb je geen meerderheid bij de Vlamingen. CD&V wilt dit niet, VLD wilt dit niet, SPA en Groen zeker niet.
Oud 19 december 2007, 18:14   #13
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Pajot: waart gij tot voor kort geen Belgicist?
ja. Mijn sympathie slaat om de zoveel weken om en niet alleen op het communautaire vlak. Het is teveel om allemaal genoemd te worden. Ik denk dat ik een meervoudige persoonlijkheid heb. Het vreemde is dat mijn psychiater dat nooit heeft opgemerkt. Hij heeft eigenlijk nooit de juiste vragen gesteld en zelf ben ik niet al te spraakzaam. Hoewel ik soms dan weer heel spraakzaam ben, maar bij de psychiater was ik altijd stilzwijgend en ad rem. Maar hij dacht dat ik ongevaarlijk ben hoewel ik daar zelf persoonlijk niet zeker van was. Maar toch ongevaarlijk in de kleine dingen. Wij zijn allemaal nogal radicaal en dat bemoeilijkt de zaak. Radicaal was een van mijn oude nicks op dit forum. Ik zou eigenlijk meerdere namen moeten hebben op dit forum maar het reglement staat dit niet toe. Is dat geen vorm van discriminatie ? Beslist niet want discrimatie is een mensenrecht. Ongeveer het enige dat wij volledig erkennen. Lees zorgvuldig jullie commentaren. Wist u dat ik niet eens in het Pajottenland woon ? Sommigen van ons hadden dat gaarne gewild omdat ze houden van deze streek.
PAJOT is offline  
Oud 19 december 2007, 19:13   #14
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Brengt een 2/3 meerderheid in deze noodregering een staatshervorming dichterbij?
Maar neen, zeker niet in een regering geleid door de grootste verrader uit de Vlaamse geschiedenis en met de PS aan boord.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 19 december 2007 om 19:14.
Max van Dietschland is offline  
Oud 19 december 2007, 19:35   #15
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Wist u dat ik niet eens in het Pajottenland woon ?
Ik wel. Geboren en getogen.
lomeanor is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be