![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De Baskische en Albanese spelling, Txiki! Denk aan Enver Hoxha. Het is de x die het hem doet.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En nog één: dat de Basken eigenlijk wel begrip zouden mogen hebben voor de Serviërs, maar dat ze daarvoor wat verder moeten kijken dan zéér oppervlakkige gelijkenissen tussen Baskenland (al mijn sympathie voor de Basken!) en Kosovo.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Er loopt nog een thread hierover:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=141860 Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=15 Laatst gewijzigd door filosoof : 26 juli 2010 om 13:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik herinner mij de berichtgeving in de media destijds. Die was net zo tendentieus als de berichtgeving over Vlaanderen na de laatste verkiezingen. In beide gevallen kon ik vrijwel nergens in de internationale pers of op de radio ook maar iets vernemen dat van enig begrip voor de zondebok getuigde (Servië/Vlaanderen). In het geval Kosovo heb ik me daardoor laten meeslepen, was zelfs woedend op Servië, tot ik er mijn eerste boek over gelezen had. En langzaam maar zeker zijn de stukjes van die joegoslavische puzzel bij mij zo ongeveer op hun plaats gaan vallen; ze passen precies in wat ik in de rest van mijn leven heb geleerd; de zaak wordt steeds duidelijker. Wie propaganda wil, moet TV kijken of de krant lezen. Maar om het establishment naar de mond te praten, daarvoor zijn we toch niet op het internet?
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Onluisterend boek dat haarfijn uitlegt hoe ook de Westerse media meespeelden om de perceptie van Servië als algemene boodsdoener in de Balkan te voeden.
![]() |
![]() |
#106 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wij worden over al die oorlogen vreselijk gedesinformeerd, en nog het meest over onze eigen "vrede", waarin de antidemocratische EU samen met 20 000 lobbyisten in Brussel een stille oorlog voert tegen het half miljard burgers op wie zij parasiteert.
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar wat het Westen wel onderschat heeft is de vernedering van China en Rusland, bondgenoten van Servië, die dit teweeg heeft gebracht, en antiwesterse sentimenten. Dit is een van de hoofdredenen waarom Rusland vanaf 2000 haar buitenlandse politiek omgooide. De Russen hebben het gevoel genaaid zijn geweest door het Westen dat veel mooie oreerde over "samenwerking met Rusland", "transeuropees partnership" enzovoort, maar in de praktijk de Russen gewoon negeerde en vernederde. De oorlog tegen Irak benadrukte dat nog eens. Ook China voerde vanaf dan een veel minder cooperatieve buitenlandse politiek. Het gevolg is dat de wereldorde drastisch veranderd is en dat het Westen niet meer het centrum van de wereld is, zo zie je bvb. de opkomst van Chavez, of dat de westerse banbliksems tegen Mugabe en Sudan gewoon genegeerd worden door de rest van de wereld. Laatst gewijzigd door tomm : 6 augustus 2010 om 10:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat Kosovo betreft is het duidelijk: een terroristische organisatie valt Servische politie en legereenheden aan, alsook burgers, en als ServiË reageert en het UCK aanvalt en wil uitschakelen, dan werd het veroordeeld door het Westen. Walker, die aangesteld werd als waarnemer, gaf later zelf toe dat hij voor de CIA werkte, en dat zijn doel was om een goed excuus te vinden om een oorlog tegen ServiË te legitimeren. Het zogezegde bloedbad van Racak (Walker gaf later zelf toe dat dit meer dan waarschijnlijk in scene was gezet door het UCK) wasdit excuus. Onafhankelijke tegenexpertises van het bloedbad werden geweigerd... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is een gigantische blunder geweest de onafhankelijkheid van Kosovo te erkennen. Met deze zet wordt er weer versie olie op gloeiende plaat gegooid. De Balkan is sinds het midden van de 19e eeuw een kruidvat en die volkeren haten elkaar enorm. Ik meen dat de Bosnische Serven een referendum wilden houden over aansluiting bij de republiek Servie in 2008. Dat is weer in tegenspraak met de grondwet van Bosnie-Hercegovina en zorgde voor onrust bij de Kroaten en de Bosniakken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Burgemeester
|
![]() De overdracht van Kosovo aan de Albanezen is een compensatie voor de Amerikaanse [NAVO] bezetting van Afghanistan en Irak. Als de Amerikanen zich in het Midden-Oosten anti-islamitisch opstellen, dan moeten ze dat compenseren door hun anti-Servische politiek op de Balkan.
Daarnaast hebben de Amerikanen tevens economische en strategische belangen bij de bezetting van Kosovo. Laatst gewijzigd door RSK : 10 augustus 2010 om 05:18. |
![]() |
![]() |