![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#561 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar als u het fijne wil weten, dat is een universitaire studie an sich. Ga ervoor.
|
|
|
|
#562 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#563 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar we leven in een periode met ongeziene welvaart. Het klotst over de plinten. En het grootste gedeelte van ons electoraat zit in de welvarende groepen. Dus volstrekt logisch dat de mensen met geld niet worden geviseerd maar dat de onderklasse nog wat verder wordt uitgeknepen. |
|
|
|
|
|
|
#566 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#567 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Niet voor miljonairs die iets "beloofd" zou zijn. Tenzij je tot het klootjesvolk behoort. Dan geloof je dat. In mijn gemeente noemen veel gepensioneerden hun pensioen "benzinegeld". En de gekkies blijven maar geven. Dat is het leuke! |
|
|
|
|
|
|
#568 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voor Jan met de Pet is het met moeite genoeg om te overleven. Voor benoemde ambtenaren is het een pak comfortabeler. Voor Politici is het gewoon de fooi bij een bachanaal. Pensioen voor bijvoorbeeld, Jef, die 25 jaar aan de lopende band bij Renault heeft gestaan, en daarna hier en daar zijn carriëre heeft volgemaakt, die krijgt nu +/- €1400. Als die geen spaarpotje heeft, en nog steeds huur mag betalen, da's niet veel Benidorm. Maar de Jean Jacques, die zijn hele carriere als bode op't miniserie van whatever heeft gedaan...Die komt al gauw aan €2K pensioen.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 8 november 2025 om 17:44. |
|
|
|
|
|
|
#569 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het merendeel van de mensen is zo. Hun horizon is leven en sterven in België, hun familie, hun gewoontes, hun vrienden. Hoogstens een paar keer per jaar op buitenlands verlof om dan terug opgelucht in en tevreden België terug te keren.
Ze begrijpen niet dat sommige andere mensen een totaal andere horizon hebben, andere prioriteiten. Die mensen kunnen evengoed emigreren of resideren in Zwitserland, Singapore, Thailand of eender welk gunstig fiscaal land die hen met open armen zal ontvangen en van waar uit ze hun bedrijven, zaken en fortuin kunnen beheren zonder dat linkse politici, vakbond leiders of afgunstige hen bedreigen. |
|
|
|
|
|
#570 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#571 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En vooral: wie de grootste financiële bijdrage levert.
|
|
|
#572 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat verwacht je nu? Dat ik zeg dat je een leugenaar bent of dat je de elementaire zaken omtrent ons sociale zekerheidsstelsel niet begrijpt? Take your pick
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|
|
|
#573 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Verder moet je mij nog altijd eens een bewijs tonen dat de overheid geld overschrijft naar uw rekening omdat je aan pensioensparen doet. Ik heb nog nooit een euro zien verschijnen hoor. Leg me uit waar ik dat geld kan aanvragen, ik ben geinteresseerd. Tot op vandaag ben ik een serieuze netto bijdrager aan het systeem, geen ontvanger. En hoever moeten we trouwens gaan in het "aanpakken" van de rijken. We zitten met zowat het hoogste overheidsbeslag ter wereld en ook zowat de grootste gini coefficient. Deze 2 parameters tonen aan dat de rijken nergens ter wereld zoveel bijdragen als in dit land en nog is het niet genoeg. En weet je waarom het niet genoeg is? Omdat we teveel UITGEVEN. En dan zeg jij dat ik niets mag zeggen over communisme. Beetje serieus blijven.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : Gisteren om 22:59. |
|
|
|
|
|
|
#574 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mypension.be
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|
|
|
#575 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|