Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud Vandaag, 14:16   #41
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Houd BDW zijn poot stijf?

Of is hem al een prachtige baan ergens beloofd?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 14:33   #42
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

..

Laatst gewijzigd door Bach : Vandaag om 14:38.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 14:34   #43
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

..

Laatst gewijzigd door Bach : Vandaag om 14:38.
Oud Vandaag, 14:37   #44
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Vatniks zijn mensen die het Russische narratief verspreiden. Ik bestempel dat niet, dat is gewoon de definitie.

Het is zeker geen oproep tot moord, wel is het de uitdrukking van een principe dat zo oud is als de mensheid: wie collaboreert met de vijand, zal de prijs betalen. Niks vreemds of fouts aan.
Als de 'bewijzen' zo onbestaande zijn als hier gepresenteerd door de Vatnik jagers zal dat resulteren in een heksenjacht waar veel onschuldigen bij zullen vallen. Mensen die niet mee gaan in de tot destructie leidende polarisatie.

Citaat:
Wat wel begrijpelijk is, is waarom de westerse vatniks zich als een duiveltje in een wijwatervat verzetten tegen de parallel van de Russische agressie tegen Oekraine met de nazi-agressie tegen Polen. Iedereen weet immers wat de nazi-Vatniks in mei 1940, september 1944 en april 1945 overkomen is.

"Niet meegaan met de oorlogslogica"... dat klinkt als een luide echo uit de jaren 30 toen Duitsgezinden pleitten voor vrede en verzoening met nazi-Duitsland. Die vredesschreeuwers waren dezelfden die in mei 1940 stonden aan te schuiven om te mogen collaboreren met de agressor.
Jongen, mijn familie zat in het verzet tegen degenen die ons land aanvielen in WO2, dit in tegenstelling tot de vele afstammelingen van collaborateurs die hier op dit forum rond hangen. Sommigen die de nazis nog steeds stiekem goed praten, anderen die zich net extra pogen af te zetten van hun verleden door het Vlaams Belang als nazis voor te stellen, maar eigenlijk verraden ze daardoor net hun proto nazi inborst. Het doelwit is een ander maar de gemene mentaliteit dezelfde. Je kan de toekomstige kampbewakers er zo uithalen.

Laatst gewijzigd door Bach : Vandaag om 14:43.
Oud Vandaag, 14:51   #45
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Niet meegaan met de oorlogslogica"... dat klinkt als een luide echo uit de jaren 30 toen Duitsgezinden pleitten voor vrede en verzoening met nazi-Duitsland. Die vredesschreeuwers waren dezelfden die in mei 1940 stonden aan te schuiven om te mogen collaboreren met de agressor.
Laat ons wel wezen nazi-Duitsland was geen agressor. Dat waren de geallieerden wel. De geallieerden hebben Duitsland niet enkel bezet, maar eerst platgebombardeerd tesamen met alle bezette gebieden. Ook na '45 is de agressie van de geallieerden niet geëindigd. Na de bezetting door geallieerden werden Nazi's en collaborateurs opgejaagd met een paar pro forma processen voor de gazetten. Denk maar aan de volksverplaatsingen onder Stalin, de Vietnam oorlog, de oorlog in Korea en overal werd er door het Westen op communisten gejaagd. Ook in ons land werd de Communistische Partij buiten de wet gesteld.

Bart De Wever I heeft 100% gelijk door te stellen dat wij niet in oorlog zijn met Rusland.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 15:45   #46
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Laat ons wel wezen nazi-Duitsland was geen agressor. Dat waren de geallieerden wel. De geallieerden hebben Duitsland niet enkel bezet, maar eerst platgebombardeerd tesamen met alle bezette gebieden. Ook na '45 is de agressie van de geallieerden niet geëindigd. Na de bezetting door geallieerden werden Nazi's en collaborateurs opgejaagd met een paar pro forma processen voor de gazetten. Denk maar aan de volksverplaatsingen onder Stalin, de Vietnam oorlog, de oorlog in Korea en overal werd er door het Westen op communisten gejaagd. Ook in ons land werd de Communistische Partij buiten de wet gesteld.

Bart De Wever I heeft 100% gelijk door te stellen dat wij niet in oorlog zijn met Rusland.
De nazi's waren wel de eersten om burgerdoelwitten in Londen plat te bombarderen.

En ga je nu bweren dat de Nazi's geen land bezet hebben tussen 1939 en 1945 ?
Oud Vandaag, 16:37   #47
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Harde aanval op BDW van extreemrechts gekkie

Tjechische MEP MEP Ondrej Kolá? zei:

“Uw opmerkingen getuigden niet van voorzichtigheid, maar van regelrechte lafheid tegenover Russische dreigementen. Ik ken deze dreigementen maar al te goed. Sinds 2019 ben ik door het Kremlin geviseerd, door een Russische rechtbank tot vijf jaar gevangenisstraf veroordeeld en bijna een jaar onder politiebescherming gedwongen te leven. Mijn ‘misdaad’ bestond niet uit meer dan als districtsburgemeester van Praag standvastig op te treden tegen Russische intimidatie en soevereine, democratische beslissingen te nemen.”

In de brief schreef de 41-jarige centrumrechtse Europarlementariër:

“Ik heb altijd geloofd dat de rol van Kremlingezinden en politieke Trojaanse paarden was voorbehouden aan bepaalde postcommunistische staten. Tot mijn grote verbazing werd die illusie doorbroken toen een West-Europees land zich bij hen aansloot.

In Centraal- en Oost-Europa is op de ‘vijandenlijst’ van de Russische staat staan geen schande; het is een eer.

Ik had verwacht dat een volwassen West-Europese leider die trots zou delen: dat hij zou begrijpen dat verzet tegen tirannie de plicht is van elke verantwoordelijke Europese functionaris. In plaats daarvan suggereren uw recente opmerkingen het tegenovergestelde.”

Hij sloot af met deze uitnodiging om van standpunt te veranderen:

“Ik roep u op de moed te vinden om aan de kant van de Unie te staan. Steun het voorstel van de Europese Commissie. En houd op uw stem te lenen aan de zaak van Vladimir Poetin. Het zal noch voor België noch voor zijn bondgenoten de moeite waard zijn.”

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : Vandaag om 16:37.
Oud Vandaag, 16:48   #48
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard waarover gaat het eigenlijk?

emo-kikkers.....zelfs Tjechische politici blijkbaar....gaan straal voorbij aan de essentie,het smeervet en de tandwielen van wat we "staatsbelang" noemen...

BELGISCH staatsbelang in dit particuliere geval...

WETTELIJKHEID

Het is kompleet zinloos om een Wetboek te hebben als dit soort zaken zo maar losjes kunnen beslist worden...

Er zijn nog zes dagen om met iets overtuigends over de brug te komen...

Laatst gewijzigd door kelt : Vandaag om 16:49.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 16:58   #49
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
emo-kikkers.....zelfs Tjechische politici blijkbaar....gaan straal voorbij aan de essentie,het smeervet en de tandwielen van wat we "staatsbelang" noemen...

BELGISCH staatsbelang in dit particuliere geval...

WETTELIJKHEID

Het is kompleet zinloos om een Wetboek te hebben als dit soort zaken zo maar losjes kunnen beslist worden...

Er zijn nog zes dagen om met iets overtuigends over de brug te komen...
Dat noemt dan EU dictatuur. Een watershed moment in onze gezamelijke geschiedenis als Europa als de EU de wet aan de kant zet en België straft om de wet te willen volgen.

Laatst gewijzigd door Bach : Vandaag om 16:59.
Oud Vandaag, 17:34   #50
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vatniks zijn mensen die het Russische narratief verspreiden. Ik bestempel dat niet, dat is gewoon de definitie.

Het is zeker geen oproep tot moord, wel is het de uitdrukking van een principe dat zo oud is als de mensheid: wie collaboreert met de vijand, zal de prijs betalen. Niks vreemds of fouts aan.

Wat wel begrijpelijk is, is waarom de westerse vatniks zich als een duiveltje in een wijwatervat verzetten tegen de parallel van de Russische agressie tegen Oekraine met de nazi-agressie tegen Polen. Iedereen weet immers wat de nazi-Vatniks in mei 1940, september 1944 en april 1945 overkomen is.

Het debat over het feit dat de russen meer schuldig zijn dan het westen of dat het westen meer schuldig is dan de russen in dit conflict is niet objectief opgelost.
Mijn oorspronkelijke mening in dit conflict is ongewijzigd; De russen willen louter en alleen demarcatie, en het westen heeft de russen wat dat betreft bij de neus genomen, toen hen dat op een politieke manier beloofd werd. De linken naar de bewijzen daarvan zijn op dit forum meer dan genoeg aan bod gekomen, dus ik trekt dat feit niet uit mijn hoed.
De russen dwingen deze demarcatie nu op een militaire manier af, omdat het hen op een politieke manier ontzegd werd.

Hebben de russen het RECHT om die demarcatie militair af te dwingen?
Heeft het westen het RECHT om die demarcatie politiek onmogelijk te maken?

Ik stel de vraag, omdat ik geen objectief antwoord sluitend antwoord kan formuleren.

Maar de vergelijking maken tussen wat de russen nu aan het doen zijn, en wat nazi-duitsland heeft gedaan voor en tijdens WOII, getuigt van een gebrek aan realisme en inzicht in deze materie, en een totaal gebrek aan respect voor diegenen die het moesten ondergaan.

En als laatste; de idioten aan het roer van de EU (het westen waarover ik hierboven spreek is eigenlijk niet correct meer, sinds het slechts de EU is die geld wil stelen om de oorlogsrekening te betalen), dat zijn dezelfde idioten waar ge zo op afgeeft als het bijvoorbeeld over massa-immigratie gaat, of als het over "behoorlijk bestuur" in het algemeen gaat

En MOCHTEN de russen nu effectief de bedoeling hebben om te emuleren wat nazi-duitsland ooit deed, dan zijn het DIE idioten met HUN idiote beslissingen die ons moeten redden?

Komaan Egied, even serieus blijven hé.

Daarnaast, op deze ene of de andere manier zal aan deze oorlog ooit een einde komen. En wat de EU nu doet zal daar niets of weinig aan veranderen. Het enige dat overblijft is dat de EU een financiële paria zal worden. Geen enkel land of entiteit zal nog "geld" willen parkeren in de EU, want als er iets gebeurt waarmee de EU het niet eens is, dan stelen ze dat "geld" gewoon.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : Vandaag om 17:56.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 18:24   #51
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
H
Maar de vergelijking maken tussen wat de russen nu aan het doen zijn, en wat nazi-duitsland heeft gedaan voor en tijdens WOII, getuigt van een gebrek aan realisme en inzicht in deze materie, en een totaal gebrek aan respect voor diegenen die het moesten ondergaan.
Het klootjesvolk gelooft dat.

Instrumenteel om vele vele extra miljarden van de belastingbetaler naar de wapenindustrie te sluizen.

Meer moet je er niet achter zoeken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be