![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Vandaag gelezen op www.deredactie.be waar men blijkbaar enkel het blanke racisme kent. Wanner gekleurd gespuis iets uitspookt is er blijkbaar van racisme geen sprake:
Racistisch incident in stadscentrum Antwerpen za 29/03/08 - In een zijstraat van de Meir, in het centrum van Antwerpen, is een zwarte vrouw tegengehouden door een blank koppel en van haar fiets geduwd. De Afrikaanse vrouw uit Guinee werd van haar fiets geduwd en kreeg ook enkele rake klappen. De aanvallers gingen er daarna vandoor. Het slachtoffer heeft een klacht tegen onbekenden ingediend. Is dat nu racisme ? Dan bestaat het gekleurd racisme veel meer, veel intsensiever.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Als het wel waar is ,ze zou ook op geld uit kunnen zijn.Wie weet was het wel omgedraaid en viel zij mensen lastig om te schooien!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() of het racisme is weten we niet, het is trouwens best mogelijk dat de daders Oost-Europeanen, Marrokanen of Turken waren.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Racisme bestaat ook onderling tussen de Marokkanen hoor.
Ik ken persoonlijk een Marokkaans dame, ja je leest het goed, ik noem het een dame, Die import en export van en naar Marokko doet. Op een dag stelde ik haar de vraag,”Zora, die oudere vrouwen met hun hoofddoek, die hebben soms een tatoeage op de kin, heeft dat een betekenis?”, waarop ze mij verontwaardigd antwoordde, “ ja maar dat zijn geen Marokkanen hé, dat zij de Berbers van daar, dat is het uitschot wat we ginder liever kwijt dan rijk zijn. Ik zal je eens meenemen naar daar en je het echte Marokko tonen.”. Daarna dacht ik bij me zelf, “ De (echte) Marokkanen aanzien wat hier zit van ginder niet als Marokkanen maar wij moeten ze wel aanzien als Belgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Remember de choquerende beelden een paar maand geleden van een zwarte man die aan een tankstation zwaar werd mishandeld door een... Turk.
De Turk werd veroordeeld voor toebrengen van slagen en verwondingen, maar niet voor racisme. Ik denk dat we rustig mogen stellen, dat indien de dader een Belg was, hij WEL veroordeeld zou geweest zijn voor racisme.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Is er slechts sprake van racisme indien in die zwarte in elkaar slaat omdat hij zwart is. Als je hem in elkaar slaat omdat hij op je zenuwen werkt is dat misdadig maar niet racistisch. Die Turk (van dat tankstation) is veroordeeld (werkstraf van 100 uur + 2500 euro boete); maar niet voor racisme. Idem voor bv de baas van de dancing Kokorico: vrijspraak in een zaak omtrent vermeend racisme: en dat was een witte belg die beschuldigd werd: de opmerking dat een "witte burger" automatisch wordt veroordeeld voor racisme na een klacht houdt dus geen steek... Vrijspraken genoeg. Veroordelingen trouwens ook. Ik ga ervan uit dat in elke zaak de rechter de argumenten en bewijzen van beide partijen afweegt. Ik spreek me dus niet uit over dat incident in A'pen: mogelijks is dat incident racistisch van inslag, mogelijks niet; daarvoor ken ik de juiste toedracht niet.
Laatst gewijzigd door Maes_P : 30 maart 2008 om 10:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Burger
|
![]() Oooh, dan ben ik ook al een keer slachtoffer geweest van racisme :o:o
Ofneen, de politie beschouwde het als kattekwaad ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
ze moeten gewoon een klacht neerschrijven en doorsturen naar het parket: zij oordelen noch over de ontvankelijkheid van de klacht noch over de schuldvraag. Kun je eens vertellen wat je precies hebt meegemaakt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Nadat u verhoord bent door de politie in een zaak geven die hun gedacht over wat u gedaan hebt en uw gedrag tijdens de ondervraging en hun interpretatie ervan waarop de procureur zich kan baseren om u te laten verwijzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
ze "geven hun gedacht" aan de procureur. Ze beslissen niks. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Hmm, op die manier beslist natuurlijk de rechter alleen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Staatssecretaris
|
![]() De politie verbaliseert en noteert klachten van bugers.
het parket beslist of ze een zaak beginnen. de rechter oordeelt over schuld/onschuld. Zo is het toch bij mijn weten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ja... de VRT ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |