![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() DS: "Torregaveta beach nabij Napels, 22 juli 2008. In Italië heeft een foto van twee dode Roma-meisjes op een populair strand voor grote verontwaardiging gezorgd. Op de achtergrond van de met handdoeken bedekte lijken zit een koppel te zonnebaden." ( bron )
Dat Roma en Sinti (zigeuners) voor de massa nog minder zijn dan bv de Joden, weten we al sinds WOII toen naast de genocide op de Joden, tussen de 500.000 en 800.000 Joden in de gaskamers van het Derde Rijk werden uitgeroeid. Al tijdens de eerste maanden dat de nazi's aan de macht waren, deed een eerste SS-studiegroep het voorstel 'dat alle zigeuners van Duitsland het best geliquideerd konden worden door hen massaal op schepen te laden en die ergens in het midden van de oceaan tot zinken te brengen'. Na de oorlog kwam niemand op voor hun rechten. Ook nu niet. De situatie van Roma en Sinti en de houding van de mensen in het algemeen tav zigeuners is weinig veranderd sindsdien. Dat die zonnekloppers maar weinig geven om Roma is simpelweg een algemene houding in Italië en niet enkel in Roemenië of in de rest van Europa. DS: "De Italiaanse media reageren geschokt op het verhaal. Ze omschrijven het schrijnende voorval als demonstratief voor de steeds grotere onverschilligheid in het land. Vooral de aartsbisschop van Napels, Crescenzio Sepe, toonde zich verontrust. Hij hekelde in de krant La Republica de 'trieste en verontrustende onverschilligheid', die volgens hem veel erger is dan het afvalprobleem waarmee Napels wereldwijd haar reputatie schade heeft berokkend." ![]() Laatst gewijzigd door roskam : 23 juli 2008 om 08:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voordat we schuimbekkend van verontwaardiging algemene conclusies gaan trekken over "Italianen" eerst even algemene conclusies trekken over "zigeuners"...
Hebben zij,de zigeunerclans,in de vele honderden jaren dat ze reeds in Europa wonen ook maar een kl**t gegeven over de "sedentairen" die "in het decor " rondom hen woonden? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Maar bon, het is heel erg dat er 2 piepjonge mensen verdronken zijn maar het kan toch niet de bedoeling zijn om hiervoor een collectief schuldgevoel te krijgen? Of moet dit wel omdat het om een zogenaamde gediscrimineerde minderheid gaat? Tenslotte was er hulp geboden en dat is het belangrijkste. Meer kan een mens niet doen. Laatst gewijzigd door -=EXCALIBUR=- : 23 juli 2008 om 13:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Italiaanse regering wil vingerafdrukken van alle zigeuners "De Italiaanse minister van Binnenlandse Zaken Roberto Maroni van de xenofobe partij Lega Nord, heeft voorgesteld om de vingerafdrukken te verzamelen van alle Roma die in Italië verblijven. Ook Romakinderen zouden gecontroleerd worden." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Er bestaan zigeuners en zigeuners; gevestigde en fatsoenlijk ingeburgerde zigeuner-families in onze landen zijn vaak niet blij met de grote criminele zwermen van hun volksgenoten.
http://www.wereldomroep.nl/actua/eur...alie_zigeuners http://www.trouw.nl/hetnieuws/europa...geen_Roemenen_
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 23 juli 2008 om 18:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ze antwoorde: ja ze stelen. Het behoort tot hun cultuur. Hun manier om te overleven. (Wat natuurlijk geen rede is om iemand te vermoorden, dat spreekt vanzelf.) Laatst gewijzigd door system : 23 juli 2008 om 18:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Dit heb ik ook eens gehoord. maar zou het steelgedrag niet meer economisch dan cultureel verbonden zijn? ik weet het niet hoor, ik heb weinig weet/ervaring over zigeuners. Maar toen ik een paar jaar op een camping stond met daarnaast zigeuners kwamen ze over als eerlijke en behulpzame (zonder vragen vertelde ze mij iets over de raar werkende douches) mensen. Dit is wel de enige ervaring die ik ooit met zigeuners heb gehad. Persoonlijk heb ik zoiets van: koop/huur een huis, maargoed dat moeten ze allemaal maar lekker zelf weten.
Laatst gewijzigd door BenIsaac : 23 juli 2008 om 18:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Ik vind dat niet echt moeilijk, want ook echt slechte eigen-volksgenoten leerde ik al jong te ontwijken. Dat wil echter niet betekenen dat ik mijn kop in het zand steek, er zijn wel degelijk grote problemen die niet aan "vooroordelen" zijn te wijten. http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=CG1ABJ8M
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 23 juli 2008 om 19:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
edit: http://forum.politics.be/showthread.php?t=109732 Laatst gewijzigd door -=EXCALIBUR=- : 23 juli 2008 om 19:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() Lijkt me een mooi strand te zijn. Die lijken zouden ze sneller moeten opruimen, zoiets vergalt het totaal voor de toeristen.
![]() |
![]() |
#14 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Hebben de zigeuners eigenlijk geen recht op een eigen stuk land, staat ?
![]() |
![]() |
#17 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Waar dan, India?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Eerder Pakistan. Daar komen ze vandaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Dat speelt mij geen rol waar, mijn vraag was of dat ze daar wel of niet recht op hebben.
![]() |