![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Europees Commissaris
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.471
|
Dit is de prognose. Gezien dat de wegen nu reeds verzadigd zijn belooft dat voor de nabij toekomst! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Staatssecretaris
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
|
Geen politicus die ervan wakker ligt. De jongere hebben nu toch niks te zeggen en steken het dan op hun voorgangers. De ouderen werken binnen 18 jaar allang niet meer en halen hun schouders op.
Misschien dat er eentje een haalbaarheidsstudie doet die plannen uit de jaren '70 recycleert. Of dat ze gewoon dan carpoolen verplichten via een alleenrijdbelasting ofzo. Alles om toch maar nu geen ingrijpende dingen te doen. |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Europees Commissaris
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.471
|
Citaat:
Peeters komt dan daarnet doodleuk lekker hypocriet op TV verkondigen dat er geen maatschappelijk draagvlak is voor rekeningrijden voor personenwagens. Wat is het alternatief dan meneer Peeters, allen nog langer in de file staan? Of komen de verkiezingen eraan? |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.693
|
Citaat:
misschien dat op termijn dan de files opgelost gaan geraken ik zou beschaamd zijn als politieker moest ik moeten toegeven dat ik 5 keer meer belasting hef, dan wat ik ervoor terug doe.
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ https://ground.news/ https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 18 september 2012 om 20:38. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Banneling
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
|
De babyboomers gaan stilaan massaal met pensioen. De generaties daarna zijn met veel minder en toch zal er 33% meer verkeer zijn....
Ik ben geneigd dhr. Peeters gelijk te geven. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.693
|
oh wacht een keer, die sossen voeren hier karrevrachten migranten binnen die gaan werken voor ons pensioen. Je hebt er 3 nodig per belg om het werk te doen van één belg. Dat is die 30%.
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ https://ground.news/ https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 18 september 2012 om 21:42. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Banneling
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.029
|
Citaat:
bepaalde wegen zijn enkel in bepaalde streken en tijdens bepaalde piekuren in bepaalde richtingen verzadigd, ik zou schatten 100 % van alle verharde wegen (153.000 km) zijn voor ~ 99 % op 24/24 h 7/7 d zéér rustig tot onverzadigd. (voor mij toch
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 20 september 2012 om 13:35. |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Europees Commissaris
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
|
Vervoer per privéwagen minder aantrekkelijk maken is de boodschap. Extra belasten, bijvoorbeeld, en dat geld weer in het openbaar vervoer investeren.
|
|
|
|
|
|
#12 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.029
|
Citaat:
Ook electrovoertuigen of plug-in-hybride-brandstofvoertuigen, waarvan de stroom mogelijk ´veel milieuvriendelijker´ geproduceerd wordt, hebben een degelijk wegennet nodig in de toekomst. Alle weggebruikers verlangen en zijn het gewend op comfortabele wegen (uch... buitenland) te rijden waar men nog enigzins snel en veilig vooruitkomt. Maar we kunnen ook allemaal terreinfietsen tot terreinwagens kopen hoor of dat gaat lukken voor autobussen en vrachtwagens weet ik niet zo..., moeten die terug naar paarden en karren ... In elk geval hebben die politieke partijen in Nederland, die het wegennet nog eens uitgebreid en steeds pro modernisering waren, en eveneens steeds voor 10 km- (snelweg) �* 20 kmh- (1+1-stroomweg) -meer-snelheidsmax waren en doorgezet hebben, de verkiezingen niet verloren, zelfs duidelijk integendeel. ![]() (op PVV-Wilders na natuurlijk, wegens ... en anti-€..) Nederland is natuurlijk ruimtelijke-wanorde-Vlaanderen of -Be niet... vb winnaar VVD: Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 20 september 2012 om 14:18. |
||
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
Citaat:
Vergeet niet dat de de vraag naar stroom verhogen en dat het aanbod niet zal kunnen blijven volgen. Vandaag geraakt men al in paniek opdat er 2 krnereactoren uitegschakeld moeten worden en er rijden nog geen massa electrovoertuigen. En je kan Vlaanderen niet vergelijken met Nederland. In Vlaanderen een weg verbreden, betekend steeds mensen hun hizen afbreken, terwijl ze daar in Nederland geen last van hebben. |
|
|
|
|
|
|
#14 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.029
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als ze de *verbrede middenbermen voor de sprinkhanen terug origineel maken of versmallen en de talrijke *verdrijvingsvakken en versmallingen terug weghalen zonder een weg te verbreden is Be er bijna al voor de gewone snelle wegen. En langs de snelweg is er altijd plaats om te verbreden ook sommige middenbermen kunnen smaller en geven extra rijvakken, voor de flessehalzen zal er wel onteigend moeten worden, maar natuurlijk geen hele gebieden zoals het dorp Doel. *vb Wallonie: http://goo.gl/maps/Cxw6h *vb Vlaanderen: http://goo.gl/maps/TF6tZ kom jij wel eens buiten met de auto ofzo ? Citaat:
Duitsland voorziet 1 millioen electroauto´s tegen 2020 (of aandeel 2 % pw-park) waarvan het verbruik geschatte 0,5 % van de huidige stroomproductie kan innemen. Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 20 september 2012 om 14:48. |
|||||||
|
|
|
|
|
#15 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.693
|
Volgens mij wordt personal commuting het modewoord. Dus een elektrisch netwerk waar we met onze personal commuters op pendelen op de grote assen, naast de autostrades, rij je daar op en wordt je elektronisch daartussengevoegd, handsfree aan 160/u naar brussel , uitgerangeerd bij de ring, en dan zachtjes verderzoomen tot 100km elektrisch op de batterij. Zoiets wordt het. En nee de wegen gaan daarom niet dichtslibben, gewoon via de electronica treintje rijden op 0.5m van elkaar aan 140/u met minimale luchtweerstand.
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 43.763
|
Ik heb te doen met de jonge mensen. Stap dan maar eens buiten om met uw kinderen "een luchtje" te scheppen. Het is doodeenvoudig waanzinnig!
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. |
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Banneling
Geregistreerd: 14 december 2009
Berichten: 741
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#18 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
Citaat:
En dit om de volgende reden; Te kleine actieradius. Te lange oplaadtijd. Te duur in aankoop en te hoog oplopende kosten bij herstellingen ( denk bijvoorbeeld aan de vervanging van de batteryen. Niet mogelijk aanhangwagen of caravan te slepen. De hybride vindt wel zijn weg naar de consument, maar slechts beperkt en zeer langzaam. Het overschakelen van fosielbrandstof naar biobrandstof gaat veel sneller en gebeurt zonder dat de consument het beseft of enige verandering in zijn gedrag moet doorvoeren. Citaat:
Ik geloof dat je totaal geen idee hebt waarover je het hebt. Als slechts 1/10 daarvan gaat werken met snelladers voor hun batteryen, om gebruikt te kunnen worden door vertegenwoordigers, wel dan branden onze netlijnen gewoon door of slaan de stoppen in de hoofdverdeelkasten door. En onze centrales zijn niet voorzien voor een dergelijke plotse stroom afname, noch voor dergelijke grote stop in afname. Tijdens de spits vertrekken er namelijk bijna 1 miljoen wagens tegelijkertijd in Belgie, dit wil zeggen, dat er tegelijkertijd bijna 1 miljoen laadpunten in nullast komen en daarna terug in vollast. Enig idee welke belasting dit betekend voor het netwerk en de centrales? Je moet anders eens gaan kijken in de machinekamer van een containerschip tijdens het laden en lossen van koelcontainers. |
||
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
|
Citaat:
Misschien zullen in 2030 de Chinezen nog auto's kunnen kopen...
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Europees Commissaris
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.471
|
Citaat:
Dat zal zich vertalen in verminderd autogebruik hier. Mensen zullen zich bewuster gaan verplaatsen in tegenstelling dan tot nog toe. Mensen zullen ook andere keuzes maken en vb dichter bij huis werk zoeken of dichter bij het werk gaan wonen. Mensen zullen terug meer met de fiets rijden enz.. Ik weet trouwens niet of men nog veel wegen kan aanleggen in Vlaanderen - of zijn er vrijwilligers die een autostrade in hun achtertuin of naast hun huis willen hebben? Of gaan we dat laatste lapjes grond en de laatste bosje omhakken om ze te asfalteren om de omdat sommigen graag met de auto rondrijden? Moest de brandstofprijs niet stijgen en men bouwt gewoon wegen bij zonder bijkomende maatregelen, wel gegarandeerd dat ook die vol zitten binnen X aantal jaar. Dat me maar werk verder maakt van een secondair, aaneengesloten wegennet voor niet gemotoriseerd verkeer. Ik zal daar met plezier gebruik van maken en laat dan de files aan mij voorbijgaan. |
|
|
|
|