Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 september 2012, 13:36   #1
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.471
Standaard 2030 : 33 procent meer verkeer



Dit is de prognose. Gezien dat de wegen nu reeds verzadigd zijn belooft dat voor de nabij toekomst!
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2012, 13:41   #2
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Geen politicus die ervan wakker ligt. De jongere hebben nu toch niks te zeggen en steken het dan op hun voorgangers. De ouderen werken binnen 18 jaar allang niet meer en halen hun schouders op.

Misschien dat er eentje een haalbaarheidsstudie doet die plannen uit de jaren '70 recycleert. Of dat ze gewoon dan carpoolen verplichten via een alleenrijdbelasting ofzo. Alles om toch maar nu geen ingrijpende dingen te doen.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2012, 19:28   #3
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Geen politicus die ervan wakker ligt. De jongere hebben nu toch niks te zeggen en steken het dan op hun voorgangers. De ouderen werken binnen 18 jaar allang niet meer en halen hun schouders op.

Misschien dat er eentje een haalbaarheidsstudie doet die plannen uit de jaren '70 recycleert. Of dat ze gewoon dan carpoolen verplichten via een alleenrijdbelasting ofzo. Alles om toch maar nu geen ingrijpende dingen te doen.
Wel rekeningrijden zal er bijna zeker aankomen. Dat is ook wat het planbureau voorstelt om een verkeersinfarct te voorkomen; zowel voor vrachtwagens als voor personenwagens.

Peeters komt dan daarnet doodleuk lekker hypocriet op TV verkondigen dat er geen maatschappelijk draagvlak is voor rekeningrijden voor personenwagens.
Wat is het alternatief dan meneer Peeters, allen nog langer in de file staan?
Of komen de verkiezingen eraan?
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2012, 20:37   #4
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.693
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Wel rekeningrijden zal er bijna zeker aankomen. Dat is ook wat het planbureau voorstelt om een verkeersinfarct te voorkomen; zowel voor vrachtwagens als voor personenwagens.

Peeters komt dan daarnet doodleuk lekker hypocriet op TV verkondigen dat er geen maatschappelijk draagvlak is voor rekeningrijden voor personenwagens.
Wat is het alternatief dan meneer Peeters, allen nog langer in de file staan?
Of komen de verkiezingen eraan?
en kunnen ze die opbrengsten niet gebruiken om wat wegen bij te leggen, want nu brengen auto's al 14 miljard in het laatje (cijfers van febiac) en krijgen we in ruil daarvoor 3miljard onderhoud van wegen en waterkanalen...
misschien dat op termijn dan de files opgelost gaan geraken

ik zou beschaamd zijn als politieker moest ik moeten toegeven dat ik 5 keer meer belasting hef, dan wat ik ervoor terug doe.

Laatst gewijzigd door brother paul : 18 september 2012 om 20:38.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2012, 21:23   #5
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

De babyboomers gaan stilaan massaal met pensioen. De generaties daarna zijn met veel minder en toch zal er 33% meer verkeer zijn....

Ik ben geneigd dhr. Peeters gelijk te geven.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2012, 21:41   #6
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.693
Standaard

oh wacht een keer, die sossen voeren hier karrevrachten migranten binnen die gaan werken voor ons pensioen. Je hebt er 3 nodig per belg om het werk te doen van één belg. Dat is die 30%.

Laatst gewijzigd door brother paul : 18 september 2012 om 21:42.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 21:22   #7
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
oh wacht een keer, die sossen voeren hier karrevrachten migranten binnen die gaan werken voor ons pensioen. Je hebt er 3 nodig per belg om het werk te doen van één belg. Dat is die 30%.
Zijt gij nog normaal man ? 3 X het aantal Belgen invoeren ?
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 13:32   #8
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.029
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht


Dit is de prognose. Gezien dat de wegen nu reeds verzadigd zijn belooft dat voor de nabij toekomst!
´de´ even verduidelijken:
bepaalde wegen zijn enkel in bepaalde streken en tijdens bepaalde piekuren in bepaalde richtingen verzadigd, ik zou schatten 100 % van alle verharde wegen (153.000 km) zijn voor ~ 99 % op 24/24 h 7/7 d zéér rustig tot onverzadigd. (voor mij toch )
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 20 september 2012 om 13:35.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 13:40   #9
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
´de´ even verduidelijken:
bepaalde wegen zijn enkel in bepaalde streken en tijdens bepaalde piekuren in bepaalde richtingen verzadigd, ik zou schatten 100 % van alle verharde wegen (153.000 km) zijn voor ~ 99 % op 24/24 h 7/7 d zéér rustig tot onverzadigd. (voor mij toch )
Sommige wegen zijn zelfs zo goed als leeg tijdens de spits.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 13:41   #10
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
en kunnen ze die opbrengsten niet gebruiken om wat wegen bij te leggen, want nu brengen auto's al 14 miljard in het laatje (cijfers van febiac) en krijgen we in ruil daarvoor 3miljard onderhoud van wegen en waterkanalen...
misschien dat op termijn dan de files opgelost gaan geraken

ik zou beschaamd zijn als politieker moest ik moeten toegeven dat ik 5 keer meer belasting hef, dan wat ik ervoor terug doe.
De vraag is, is het nodig het wegennet aan te passen, want de voorspellingen houden geen rekening met de stijgde kostprijs en schaarste van brandstof.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 13:46   #11
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Vervoer per privéwagen minder aantrekkelijk maken is de boodschap. Extra belasten, bijvoorbeeld, en dat geld weer in het openbaar vervoer investeren.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 13:59   #12
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.029
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De vraag is, is het nodig het wegennet aan te passen, want de voorspellingen houden geen rekening met de stijgde kostprijs en schaarste van brandstof.
Welke brandstof ?

Ook electrovoertuigen of plug-in-hybride-brandstofvoertuigen, waarvan de stroom mogelijk ´veel milieuvriendelijker´ geproduceerd wordt, hebben een degelijk wegennet nodig in de toekomst.

Alle weggebruikers verlangen en zijn het gewend op comfortabele wegen (uch... buitenland) te rijden waar men nog enigzins snel en veilig vooruitkomt.

Maar we kunnen ook allemaal terreinfietsen tot terreinwagens kopen hoor of dat gaat lukken voor autobussen en vrachtwagens weet ik niet zo..., moeten die terug naar paarden en karren ...

In elk geval hebben die politieke partijen in Nederland, die het wegennet nog eens uitgebreid en steeds pro modernisering waren, en eveneens steeds voor 10 km- (snelweg) �* 20 kmh- (1+1-stroomweg) -meer-snelheidsmax waren en doorgezet hebben, de verkiezingen niet verloren, zelfs duidelijk integendeel.


(op PVV-Wilders na natuurlijk, wegens ... en anti-€..)

Nederland is natuurlijk ruimtelijke-wanorde-Vlaanderen of -Be niet...

vb winnaar VVD:
Citaat:
http://www.amersfoort.vvd.nl/nieuwsarchief/31359/

In de Begroting 2011-2014 staat dat ontsluitingswegen worden heringericht met de principes Duurzaam Veilig als uitgangspunt. De VVD is blij dat dit college veel werkt maakt van de veiligheid op de ontsluitingswegen.
Alleen is de VVD er absoluut op tegen dat Duurzaam Veilig het uitgangspunt wordt bij de herinrichting van ontsluitingswegen en doorstroming daarna aan bod komt.
De VVD zal hiertoe een amendement indienen.
Alle facetten moeten tegelijkertijd bekeken worden en doorstroming is leidend, want als duurzame inrichting leidt tot stilstaande auto’s geeft dit veel meer overlast.
...
(ook de rest best lezen)
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 20 september 2012 om 14:18.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 14:20   #13
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Welke brandstof ?

Ook electrovoertuigen of plug-in-hybride-brandstofvoertuigen, waarvan de stroom mogelijk ´veel milieuvriendelijker´ geproduceerd wordt, hebben een degelijk wegennet nodig in de toekomst.

Alle weggebruikers verlangen en zijn het gewend op comfortabele wegen (uch... buitenland) te rijden waar men nog enigzins snel en veilig vooruitkomt.

Maar we kunnen ook allemaal terreinfietsen tot terreinwagens kopen hoor of dat gaat lukken voor autobussen en vrachtwagens weet ik niet zo..., moeten die terug naar paarden en karren ...

In elk geval hebben die politieke partijen in Nederland, die het wegennet nog eens uitgebreid en steeds pro modernisering waren, en eveneens steeds voor 10 km- (snelweg) �* 20 kmh- (1+1-stroomweg) -meer-snelheidsmax waren en doorgezet hebben, de verkiezingen niet verloren, zelfs duidelijk integendeel.


(op PVV-Wilders na natuurlijk, wegens ... en anti-€..)

Nederland is natuurlijk ruimtelijke-wanorde-Vlaanderen of -Be niet...

vb winnaar VVD:
Electrovoertuigen hebben slechts een beperkte toekomst.
Vergeet niet dat de de vraag naar stroom verhogen en dat het aanbod niet zal kunnen blijven volgen.
Vandaag geraakt men al in paniek opdat er 2 krnereactoren uitegschakeld moeten worden en er rijden nog geen massa electrovoertuigen.

En je kan Vlaanderen niet vergelijken met Nederland.
In Vlaanderen een weg verbreden, betekend steeds mensen hun hizen afbreken, terwijl ze daar in Nederland geen last van hebben.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 14:34   #14
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.029
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Electrovoertuigen hebben slechts een beperkte toekomst.
Huh ?

Citaat:
Vergeet niet dat de de vraag naar stroom verhogen en dat het aanbod niet zal kunnen blijven volgen.
Kijk eens op de Duitse Wikipedia # (zie onderaan) , wetenschappers zijn daar héél andere mening.

Citaat:
Vandaag geraakt men al in paniek opdat er 2 krnereactoren uitegschakeld moeten worden en er rijden nog geen massa electrovoertuigen
Er rijden geen massa electrovoertuigen plots dat gaat heel geleidelijk aan, zoals vroeger paard en kar langzaam vervangen werden door het automobiel.

Citaat:
En je kan Vlaanderen niet vergelijken met Nederland.
Betreft niet willen en niet kunnen en niet hoeven ofzo ?

Citaat:
In Vlaanderen een weg verbreden, betekend steeds mensen hun hizen afbreken, terwijl ze daar in Nederland geen last van hebben.
Onzin, NL heeft veel meer problemen om stevige wegen aan te leggen in bepaalde gebieden (meer water).

Als ze de *verbrede middenbermen voor de sprinkhanen terug origineel maken of versmallen en de talrijke *verdrijvingsvakken en versmallingen terug weghalen zonder een weg te verbreden is Be er bijna al voor de gewone snelle wegen.

En langs de snelweg is er altijd plaats om te verbreden ook sommige middenbermen kunnen smaller en geven extra rijvakken, voor de flessehalzen zal er wel onteigend moeten worden, maar natuurlijk geen hele gebieden zoals het dorp Doel.

*vb Wallonie: http://goo.gl/maps/Cxw6h
*vb Vlaanderen: http://goo.gl/maps/TF6tZ

kom jij wel eens buiten met de auto ofzo ?

Citaat:
http://de.wikipedia.org/wiki/Elektro...Energiebedarfs

Die vollständige Umstellung aller PKW in Deutschland auf Elektrofahrzeuge würde den Strombedarf Deutschlands um etwa 16 % steigen lassen.[27] Dieser zusätzliche Strombedarf kann jedoch zum großen Teil aus dem vorhandenen Kraftwerkspark gedeckt werden, da aufgrund der statistischen Verteilung nur ein kleiner Teil der Ladeströme auf bisherige Spitzenlastzeiten entfiele. Bei Deckung des Energieverbrauchs der Elektrofahrzeuge aus dem vorhandenen Kraftwerkspark reduzieren sich die Stromproduktionskosten aufgrund der besseren Auslastung der Kraftwerke erheblich, jedoch wird dabei, wenn überhaupt, nur eine geringe Umweltentlastung erreicht. Die Vorteile der Elektromobilität bestehen in diesem Fall in der verringerten Abhängigkeit von einer gesicherten Erdölversorgung und in den niedrigeren Energiekosten.
Zelfs een hypothetische volledige omsteling van alle Duitse personenwagens (PKW) op electro-pw zou het stroomverbruik maar met 16% doen toenemen, met vooral meer windenergie en andere Eco-E-bronnen/ stroombesparingen zeker te realiseren.

Duitsland voorziet 1 millioen electroauto´s tegen 2020 (of aandeel 2 % pw-park) waarvan het verbruik geschatte 0,5 % van de huidige stroomproductie kan innemen.
Citaat:
http://de.wikipedia.org/wiki/Elektro...rgieversorgung

Energieversorgung

2006 verbrauchte der gesamte Personenverkehr auf der Straße 488 TWh Primärenergie.[144] Wegen der Wirkungsgradverluste beim Verbrennungsmotor entspricht dies etwa einer Energiemenge von rund 163 TWh, die durch Batterien eines Elektroantriebs bereitgestellt werden müsste. Im Vergleich zur Bruttostromerzeugung 2009 in Deutschland von 597 TWh[145] müsste also durch die vollständige Elektrifizierung des PKW-Parks die Stromerzeugung um etwa 27 % gesteigert werden.

Im Falle der von der Bundesregierung für 2020 angestrebten Zahl von einer Million Elektroautos, was einem Anteil von etwa 2 % aller Fahrzeuge entspricht, sind rund 3 TWh an elektrischer Energie aufzubringen, was einem halben Prozent des derzeitigen deutschen Strombedarfs entspricht. Der gesamte, deutschlandweite elektrobetriebene öffentliche Nah- und Fernverkehr benötigt rund 15 TWh Strom pro Jahr, entsprechend knapp 3 % des Bruttostromverbrauchs.[146]

Eine Elektromobilität, die auf erneuerbare Energien gestützt ist, soll die Umweltbelastung durch den Straßenverkehr deutlich verringern. Der Energiebedarf eines Elektrofahrzeugs kann durch Solarstrom, Windenergie oder Wasserkraft gedeckt werden.

Eine binnengestützte Windkraftanlage speist pro Jahr etwa 1,75 GWh pro MW Nennleistung ins Netz ein. Bei einem Verbrauch eines Elektrofahrzeugs von 15 kWh auf 100 km[147] kann eine 2 MW-Anlage den Energiebedarf von 1400 bis 1600 Elektrofahrzeugen decken. Bei Baukosten von Windkraftanlagen von etwa 1 Mio. € pro MW Nennleistung belaufen sich die einmaligen anteiligen Kosten für jedes Elektrofahrzeug auf 1200 bis 1400 €.

Das Konzept Vehicle to Grid (Fahrzeug im Netz) sieht vor, die Energiespeicher in Elektro- und Hybridautos für das öffentliche Stromnetz nutzbar zu machen, da auch Elektroautos mehr parken als fahren und die meiste Zeit mit einer Ladestation verbunden sein können. So können die Schwankungen bei der Erzeugung von Elektrizität aus erneuerbaren Energien gepuffert, oder Spitzenlasten ausgeglichen werden. Dies erhöht allerdings den Akkumulatorenverschleiß, was durch ein entsprechendes Abrechnungsmodell ausgeglichen werden kann.

Um damit die komplette Pufferkapazität der deutschen Pumpspeicherkraftwerke (etwa 37,7 GWh) zu erreichen, müssten sich etwa 3,77 Mio. Elektrofahrzeuge mit je 10 kWh ihrer Batteriekapazität beteiligen.[148] Bei oben angegebenen 15kWh/100 km entspricht das ca. 65 km Reichweite. Eine Umstellung des kompletten deutschen PKW-Bestands von ca. 42 Mio. Autos[149] auf Elektroautos würde also diese Pufferkapazität schon ergeben, wenn im Schnitt jedes Fahrzeug nur 1kWh (entsprechend 6,5 km Reichweite) volatil im Netz zur Verfügung stellt.[150]

Aktuell (2011) erhältliche Elektro-Kleinwagen haben in der Praxis einen Verbrauch von im Schnitt weniger als 13kWh/100 km.[151]
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 20 september 2012 om 14:48.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 15:10   #15
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.693
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Vervoer per privéwagen minder aantrekkelijk maken is de boodschap. Extra belasten, bijvoorbeeld, en dat geld weer in het openbaar vervoer investeren.
Volgens mij wordt personal commuting het modewoord. Dus een elektrisch netwerk waar we met onze personal commuters op pendelen op de grote assen, naast de autostrades, rij je daar op en wordt je elektronisch daartussengevoegd, handsfree aan 160/u naar brussel , uitgerangeerd bij de ring, en dan zachtjes verderzoomen tot 100km elektrisch op de batterij. Zoiets wordt het. En nee de wegen gaan daarom niet dichtslibben, gewoon via de electronica treintje rijden op 0.5m van elkaar aan 140/u met minimale luchtweerstand.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 15:14   #16
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 43.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht


Dit is de prognose. Gezien dat de wegen nu reeds verzadigd zijn belooft dat voor de nabij toekomst!
Ik heb te doen met de jonge mensen. Stap dan maar eens buiten om met uw kinderen "een luchtje" te scheppen. Het is doodeenvoudig waanzinnig!
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 16:12   #17
Doa
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 december 2009
Berichten: 741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Volgens mij wordt personal commuting het modewoord. Dus een elektrisch netwerk waar we met onze personal commuters op pendelen op de grote assen, naast de autostrades, rij je daar op en wordt je elektronisch daartussengevoegd, handsfree aan 160/u naar brussel , uitgerangeerd bij de ring, en dan zachtjes verderzoomen tot 100km elektrisch op de batterij. Zoiets wordt het. En nee de wegen gaan daarom niet dichtslibben, gewoon via de electronica treintje rijden op 0.5m van elkaar aan 140/u met minimale luchtweerstand.
dan zullen ze geen inkomsten meer hebben van flitsboetes
Doa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 18:00   #18
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Huh ?
De Elektrowagen slaat niet aan bij de bevolking.
En dit om de volgende reden;

Te kleine actieradius.
Te lange oplaadtijd.
Te duur in aankoop en te hoog oplopende kosten bij herstellingen ( denk bijvoorbeeld aan de vervanging van de batteryen.
Niet mogelijk aanhangwagen of caravan te slepen.
De hybride vindt wel zijn weg naar de consument, maar slechts beperkt en zeer langzaam.

Het overschakelen van fosielbrandstof naar biobrandstof gaat veel sneller en gebeurt zonder dat de consument het beseft of enige verandering in zijn gedrag moet doorvoeren.

Citaat:
Kijk eens op de Duitse Wikipedia # (zie onderaan) , wetenschappers zijn daar héél andere mening.
Als er dit jaar in Belgie 100.000 elektrowagens worden ingebruik genomen, ligt on stroomnetwerk plat.

Ik geloof dat je totaal geen idee hebt waarover je het hebt.
Als slechts 1/10 daarvan gaat werken met snelladers voor hun batteryen, om gebruikt te kunnen worden door vertegenwoordigers, wel dan branden onze netlijnen gewoon door of slaan de stoppen in de hoofdverdeelkasten door.
En onze centrales zijn niet voorzien voor een dergelijke plotse stroom afname, noch voor dergelijke grote stop in afname.

Tijdens de spits vertrekken er namelijk bijna 1 miljoen wagens tegelijkertijd in Belgie, dit wil zeggen, dat er tegelijkertijd bijna 1 miljoen laadpunten in nullast komen en daarna terug in vollast.
Enig idee welke belasting dit betekend voor het netwerk en de centrales?

Je moet anders eens gaan kijken in de machinekamer van een containerschip tijdens het laden en lossen van koelcontainers.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 18:27   #19
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht


Dit is de prognose. Gezien dat de wegen nu reeds verzadigd zijn belooft dat voor de nabij toekomst!
Zowat de domste prognose aller tijden, tenzij voetgangers en fietsers worden bedoeld. Want het geld is op en we zitten diep in de schulden. Als niemand de overheid nog wat wil lenen, wordt de welvaart compleet weggeïnflateerd.

Misschien zullen in 2030 de Chinezen nog auto's kunnen kopen...
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 19:45   #20
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De vraag is, is het nodig het wegennet aan te passen, want de voorspellingen houden geen rekening met de stijgende kostprijs en schaarste van brandstof.
Inderdaad, dat wilde ik zelf nog even opmerken. Ik weet niet in hoeverre daar rekening mee gehouden is, want de brandstofprijs zal in de nabij toekomst onvermijdelijk sterk toenemen o.i.v. de BRIC landen waar de motorisatie en dus de vraag naar olie enorm toeneemt.
Dat zal zich vertalen in verminderd autogebruik hier. Mensen zullen zich bewuster gaan verplaatsen in tegenstelling dan tot nog toe. Mensen zullen ook andere keuzes maken en vb dichter bij huis werk zoeken of dichter bij het werk gaan wonen. Mensen zullen terug meer met de fiets rijden enz..

Ik weet trouwens niet of men nog veel wegen kan aanleggen in Vlaanderen - of zijn er vrijwilligers die een autostrade in hun achtertuin of naast hun huis willen hebben? Of gaan we dat laatste lapjes grond en de laatste bosje omhakken om ze te asfalteren om de omdat sommigen graag met de auto rondrijden?

Moest de brandstofprijs niet stijgen en men bouwt gewoon wegen bij zonder bijkomende maatregelen, wel gegarandeerd dat ook die vol zitten binnen X aantal jaar.

Dat me maar werk verder maakt van een secondair, aaneengesloten wegennet voor niet gemotoriseerd verkeer. Ik zal daar met plezier gebruik van maken en laat dan de files aan mij voorbijgaan.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be