Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 oktober 2014, 19:46   #1
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard Spooktreinen

De lege thallys was al bekend . De andere lege trein krijgt nu bekendheid .
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ooktrein.dhtml

Natuurlijk werkt de NMBS volgens de wafelijzer-politiek .
Dus bij nader onderzoek gaat men spooktreinen in het Zuiden ontdekken .

Deze geldverspillingen wegwerken kan men onmogelijk "slecht bestuur " noemen .
De verantwoordelijken voor dit sollen met openbare middelen kunnen gezocht worden . De vakbonden die dit toelaten (ons kent ons) mogen het is komen uitleggen . Liefst voor ze staken .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2014, 20:18   #2
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 101.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
De lege thallys was al bekend . De andere lege trein krijgt nu bekendheid .
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ooktrein.dhtml

Natuurlijk werkt de NMBS volgens de wafelijzer-politiek .
Dus bij nader onderzoek gaat men spooktreinen in het Zuiden ontdekken .

Deze geldverspillingen wegwerken kan men onmogelijk "slecht bestuur " noemen .
De verantwoordelijken voor dit sollen met openbare middelen kunnen gezocht worden . De vakbonden die dit toelaten (ons kent ons) mogen het is komen uitleggen . Liefst voor ze staken .
Citaat:
"De discussie over kosten en baten voeren we geregeld", zo zegt de NMBS aan de VRT. "Je zou inderdaad reizigers kunnen toelaten op die trein", geeft woordvoerder Bart Crols toe. "Maar dat betekent een extra treinbegeleider en extra kosten te betalen aan infrastructuurbeheerder Infrabel."
Lege treinen laten rijden blijkt het goedkoopste.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2014, 20:26   #3
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Lege treinen laten rijden blijkt het goedkoopste.

Als volle treinen gevuld zijn met steuntrekkers , dan is dat correct .
Misschien de bezettingsgraad eens vergelijken ?
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2014, 20:29   #4
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Als volle treinen gevuld zijn met steuntrekkers , dan is dat correct .
Misschien de bezettingsgraad eens vergelijken ?
?
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2014, 22:16   #5
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Lege treinen laten rijden blijkt het goedkoopste.
Nu sowieso kunnen treinen in de start niet volzinnen. Ze starten leeg, en ze eindigen leeg. Ze rijden gemiddeld zelfs volgens mis zeker 25% van de tijd leeg
Dus de lege treinsyndroom is axiomatisch als het ware altijd inherent systemisch en kun je maar oplossen door te stoppen maar rijden als de laatste uitstapt

Het zou maar werken moest treinen gesplitst worden in shuttles en stilvallen als de laatste uitstapt
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2014, 22:19   #6
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
?
Ja treinen vol steuntrekkende gepensioneerden doppers asiel zoekers en invaliden is niet meer dan een pretpark dat je organiseert op kosten van de gemeenschap

Voor eentje om in te kaderen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 00:00   #7
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
De lege thallys was al bekend . De andere lege trein krijgt nu bekendheid .
Er is toch een trein naar Bazel die reizigers wel meeneemt? Bij mijn weten stopt die in Brugge, Aalter, Gent, Brussel, Gemboux, Namen, Ciney, enzovoort.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 00:02   #8
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 101.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Nu sowieso kunnen treinen in de start niet volzinnen. Ze starten leeg, en ze eindigen leeg. Ze rijden gemiddeld zelfs volgens mis zeker 25% van de tijd leeg
Dus de lege treinsyndroom is axiomatisch als het ware altijd inherent systemisch en kun je maar oplossen door te stoppen maar rijden als de laatste uitstapt

Het zou maar werken moest treinen gesplitst worden in shuttles en stilvallen als de laatste uitstapt
Ja, uiteraard vertrekt hij leeg en stopt hij leeg, zoveel is duidelijk. Maar daar ging het niet om, passagiers zijn bij de NMBS financieel geen toegevoegde waarde.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 01:28   #9
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, uiteraard vertrekt hij leeg en stopt hij leeg, zoveel is duidelijk. Maar daar ging het niet om, passagiers zijn bij de NMBS financieel geen toegevoegde waarde.
Ja ze krijgen teveel zonder werken, treinreizen is spotgoedkoop voor studenten en mensen die naar centra werket
Als je naar Parijs pendelt betaal je in Frankrijk 100euro
Mijn studenten pendelen voor een fractie de ene betaalt 1euro, de andere 50euro
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 01:28   #10
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, uiteraard vertrekt hij leeg en stopt hij leeg, zoveel is duidelijk. Maar daar ging het niet om, passagiers zijn bij de NMBS financieel geen toegevoegde waarde.
Ja ze krijgen teveel zonder werken, treinreizen is spotgoedkoop voor studenten en mensen die naar centra werket
Als je naar Parijs pendelt betaal je in Frankrijk 100euro
Mijn studenten pendelen voor een fractie de ene betaalt 1euro, de andere 50euro
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 01:29   #11
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, uiteraard vertrekt hij leeg en stopt hij leeg, zoveel is duidelijk. Maar daar ging het niet om, passagiers zijn bij de NMBS financieel geen toegevoegde waarde.
Ja ze krijgen teveel zonder werken, treinreizen is spotgoedkoop voor studenten en mensen die naar centra werket
Als je naar Parijs pendelt betaal je in Frankrijk 100euro
Mijn studenten pendelen voor een fractie de ene betaalt 1euro, de andere 5euro

Laatst gewijzigd door brother paul : 31 oktober 2014 om 01:30.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 05:59   #12
Allesstroomt
Gouverneur
 
Allesstroomt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2014
Berichten: 1.121
Standaard

Er rijden ook spooktreinen tot helemaal in Oost Europa om daar een groot onderhoud te krijgen.
__________________
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek

"De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats.
Allesstroomt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 12:31   #13
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Klojo eerste klas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2012
Berichten: 10.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Lege treinen laten rijden blijkt het goedkoopste.
Ze zouden natuurlijk ook die trein kunnen onderhouden in Brussel ? Maar dat is misschien te simpel ?
__________________
Proud to be a koljo, sorry, klojo.
Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 13:15   #14
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 101.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Ze zouden natuurlijk ook die trein kunnen onderhouden in Brussel ? Maar dat is misschien te simpel ?
De NMBS die functioneel gaat werken? En 15.000 man ontslaan?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 13:18   #15
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er is toch een trein naar Bazel die reizigers wel meeneemt? Bij mijn weten stopt die in Brugge, Aalter, Gent, Brussel, Gemboux, Namen, Ciney, enzovoort.
Al jaren niet meer. Uit de tijd dat men in Oostende de boot naar Engeland nam.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 13:41   #16
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Al jaren niet meer. Uit de tijd dat men in Oostende de boot naar Engeland nam.
Ik nam in 1999 de boot naar London te Calais
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De witte is niet de enige op dit forum die zich grandioos belachelijk maakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 15:16   #17
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De NMBS die functioneel gaat werken? En 15.000 man ontslaan?
wel kijk dat is ook efficientie, het outsourcen van arbeid naar landen met lage loonlasten. Dus uw trein doen opknappen in polen is inderdaad goedkoper dan in belgie; Zo kun je dat leger ambtenaren in stand houden hier in Belgie, en lekker laten verder parasiteren.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 17:56   #18
Niko457
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 mei 2014
Berichten: 1.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
wel kijk dat is ook efficientie, het outsourcen van arbeid naar landen met lage loonlasten. Dus uw trein doen opknappen in polen is inderdaad goedkoper dan in belgie; Zo kun je dat leger ambtenaren in stand houden hier in Belgie, en lekker laten verder parasiteren.
Al die ambtenaren bij de NMBS met een vaste benoeming, dat zijn oude rakkers nu, en die gaan niet veel treinen meer onderhouden. Een gazet vasthouden gaat nog net.
__________________
Belgie: het land vanwaar de aanhangers weigeren om alle landstalen te spreken, en waar diegene die willen splitsen, beide landstalen spreken.
Niko457 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 18:43   #19
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Ze zouden natuurlijk ook die trein kunnen onderhouden in Brussel ? Maar dat is misschien te simpel ?
De terminus van heel wat treinen is Oostende.
Logisch dat ze daar onderhouden & gereinigd worden (uitgenomen de graffiti)
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 18:57   #20
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De terminus van heel wat treinen is Oostende.
Logisch dat ze daar onderhouden & gereinigd worden (uitgenomen de graffiti)
Onderhoud van tgv's is heel specifiek, moet in de werkplaats van Vorst. Oostende heeft daarvoor de uitrusting niet.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be