![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Deze documentaire moet U gezien hebben. Helaas zijn de geknipte scenes niet online beschikbaar, maar deze kunnen wel op de dvd gezien worden, die verkocht en verhuurd wordt.
Deze documentaire zal U ongetwijfeld aanzetten tot een boeiende discussie. Je moet er wel Spaanse ondertiteling bijnemen. http://www.moviesfoundonline.com/jesus_camp.php |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() http://www.brightcove.tv/title.jsp?t...nnel=276962372
Deze link prefereer ik liever, volledig in het engels zonder irritante spaanse ondertitels Laatst gewijzigd door Hans1961 : 13 februari 2008 om 15:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() en ik heb nog maar een 10 minuten gezien Edit: religieus fanatisme, onder welke vorm/noemer ook, is beangstigend
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 13 februari 2008 om 15:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() Ik ben zelf gelovig,maar ik had verschrikkelijk veel medelijden met de
kinderen in deze documentaire die volkomen gehersenspoeld worden vond het een vorm van indoctrinatie die ik verwerp,mag zelf graag vertellen over mijn geloof aan anderen,maar ik zou nooit zoals in deze docu de kinderen zoveel schrik aanjagen.Doel nu op de Harry Potter achtige preek van een van de dames in de docu..........moet je eens kijken naar de gezichten van die kinderen.En ook heel eng vond ik als ze(de kinderen)bijna op een voorganger achtige manier de geest krijgen en zelfs gaan spreken in tongen. Degene die aversie voelt na het kijken van deze docu kan ik begrijpen, maar scheer in ieder geval niet twee miljard christenen over 1 kam. Want niet iedere christen staat hier achter,maar kijk en raak verbijsterd (of niet natuurlijk). |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niettemin, toont de docu duidelijk de gevaren van religie. Het staat wijd open voor misbruik. Een goed christen die iemand bekeert door zijn geloof uit te dragen, vergroot dit risico. Het kan altijd in verkeerde handen vallen. Het kan makkelijk verkeerd geïnterpreteerd worden. Laatst gewijzigd door Dycore : 13 februari 2008 om 16:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Pak nu dat meisje, Rachel, in de docu. Een sterk en verstandig meisje met een enorm potentieel. Bam! Vernietigd! Het arme meisje kan enkel nog lullen over god en de rest blijkt zijn betekenis verloren te hebben. Dit meisje had zo goed kunnen zijn in wat ze ook had willen doen met haar leven. Ze heeft de keuze nooit gehad. O, ze had kunnen stralen. Is dit niet triestig?
Laatst gewijzigd door Dycore : 13 februari 2008 om 16:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Opus ???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die Jesus camps zijn eigenlijk zwarte reclame voor het christendom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() random stuk rond de 7de miuut:
Ik vraag me af of die koe doorheeft hoe hypocriet ze bezig is wanneer ze het over dikke en luie christenen heeft
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett Laatst gewijzigd door Wautd : 13 februari 2008 om 19:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is met religie als met auto's. Die gebruiken we ook alle dagen, en meestal loopt het goed af. Maar met een gek achter het stuur wordt het een regelrecht moordwapen. Moeten we de auto's dan maar afschaffen? En wat met de wetenschap, beste Dycore? Hoeveel "gevaarlijke" uitvindingen hebben wetenschappers al gedaan. Afschaffen, die handel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() Volledig offtopic. De uitdrukking over dezelfde kam scheren maakt gebruik van het werkwoord scheren in de betekenis van rakelings bewegen langs iets. Net zoals bvb. vogels die langs de grond scheren.
Het verleden deelwoord van dat werkwoord luidt niet geschoren, doch gescheerd. De juiste zegswijze luidt dus "... over dezelfde kam gescheerd mogen worden..." Maar goed, dit dus volledig offtopic. Niet met de bedoeling schrijver dezes te blameren, maar gewoon omdat het een veel voorkomende fout is. Uiteraard is iedereen vrij fouten te (blijven) maken. Al was het maar ter irritatie van het forumlid dat zich ElFlamencoLoco noemt. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb de film net volledig gezien. Complete indoctrinatie is het. Die mensen zijn niet minder indoctrinerend dan een gemiddelde sekte. Het probleem is dat veel van de mensen die achter dat jesus camp aanzitten niet uit zijn op geld, maar zelf compleet geloven in gezwans.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Indien je ze wel gezien hebt, dan moet ik zeggen dat ik lichtjes gedegouteerd ben vanwege het feit dat je de zaken meteen probeert te relativeren, ipv van je duidelijk uit te spreken tegen dergelijke praktijken, zoals een goed christen zou doen. (zijn uw woorden) Waarom zou ik godsdienst willen 'afschaffen'? En hoe zou ik dat wel niet moeten doen? Daar ga ik me werkelijk niet mee bezig houden. Maar ik mag me er toch tegen uitspreken? Wanneer iemand zich uitspreekt tegen godsdienst, ervaart U dat dan als een oproep tot afschaffing? Waarom voelt U zich meteen in het defensief gedrongen EFL? Deze docu heeft toch geen betrekking op U? Waarom zou ik aan U iets willen veranderen? Ik heb de indruk dat U een goed mens bent (maar ik kan natuurlijk verkeerd zijn). Waar U daar uw motivatie voor vindt kan mij bitter weinig schelen. Zolang je het maar voor jezelf houdt, of instaat voor de gevolgen van het uitdragen van die motivatie. Hoe ga jij mij garanderen dat dit wel niet eens verkeerd zou kunnen lopen? En dat de risico's niet te verwaarlozen zijn? Uw vergelijking met wetenschap is trouwens compleet uit de lucht gegrepen. Wetenschap is geen ideologie of geloof, al mag jij het misschien zo ervaren. Wetenschap wordt aangewend door ideologiën, en ja die zijn soms kwaadaardig. Dat kan je niet afschaffen, maar dat kan wel bestreden worden op rechtvaardige wijze. En ik heb zo mijn eigen opvattingen over rechtvaardigheid, maar dit terzijde. Laatst gewijzigd door Dycore : 14 februari 2008 om 11:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Dycore : 14 februari 2008 om 11:28. |
|
![]() |
![]() |