Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2008, 11:22   #1
Alvas
Schepen

Alvas's schermafbeelding

Standaard Mister De crem

Wat denken jullie over de oorlog in Afghanistan?

Hoe zit het nu in elkaar? Dus er zijn grondtroepen die alleen technische hulp verlenen ? We hebben F-16's wat doen zei : raketten afschieten? Met een laser doelen aan geven?
Als zei zelf hun wapens aanboord moeten gebruiken zullen deze dan NATO wapens (nucleaire wapens ) die men in België als onmenselijk beschouwt en verboden zijn.
Op het journaal zei men dat de Belgen telkens 4 maanden blijven is dat zo?
Ik hoop het.

Iemand die generaal gezien over dat de Belgen Grond gevechten wouden en dan komt MR DE crem en zegt dat het een beslissing is van de regering als dat zou gebeuren, ik dacht dat ze voet bij stuk hielden. Dat dit het was maar De crem ontkende niet echt dat het ooit zo zou zijn.
Alvas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 11:45   #2
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

kun je de volgende keer een meer coherente tekst schrijven? ik heb hem twee keer moeten lezen om de pointe te vinden

on-topic: de grondtroepen daar dienen om de F-16's te onderhouden (dit zijn technici,... etc etc): ongeveer 80 man dacht ik. Zij doen dit samen met de Nederlandse F-16's die ginder ook gestationeerd zijn (zo zeiden ze op het nieuws toch).
De 8 F-16's zullen deelnemen aan operaties van de ISAF vredesmacht. Indien er bombardementen aan te pas komen, dan kunnen deze F-16's ook hiervoor worden ingezet. Lijkt me nogal logisch dat F-16 GEVECHTSvliegtuigen meer doen dan enkel wat tourtjes vliegen over de woestijn hé
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 11:49   #3
Alvas
Schepen

Alvas's schermafbeelding

Standaard

jah srry man kben 18 jaar en kdoe BSO
Oud 4 september 2008, 11:50   #4
Alvas
Schepen

Alvas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
kun je de volgende keer een meer coherente tekst schrijven? ik heb hem twee keer moeten lezen om de pointe te vinden

on-topic: de grondtroepen daar dienen om de F-16's te onderhouden (dit zijn technici,... etc etc): ongeveer 80 man dacht ik. Zij doen dit samen met de Nederlandse F-16's die ginder ook gestationeerd zijn (zo zeiden ze op het nieuws toch).
De 8 F-16's zullen deelnemen aan operaties van de ISAF vredesmacht. Indien er bombardementen aan te pas komen, dan kunnen deze F-16's ook hiervoor worden ingezet. Lijkt me nogal logisch dat F-16 GEVECHTSvliegtuigen meer doen dan enkel wat tourtjes vliegen over de woestijn hé
Bedankt srry dat men tekst wat on over zichtelijk is fzo maar ehm er is geen info beschikbaar of ze nu die wapens zouden gebruiken of niet?
Oud 4 september 2008, 11:53   #5
Coekie
Provinciaal Gedeputeerde

Coekie's schermafbeelding

Standaard

De opdrachten van de F-16's zijn volgens mij verkenning, afschrikking en indien navo-troepen aangevallen worden bommen werpen op de aanvallers.

Citaat:
Als zei zelf hun wapens aanboord moeten gebruiken zullen deze dan NATO wapens (nucleaire wapens ) die men in België als onmenselijk beschouwt en verboden zijn.
Nucleaire wapens in Afghanistan?? Hoe kom je er in godsnaam bij dat de navo nucleaire wapens zou gebruiken in Afghanistan??

Coekie
In your neighbourhood.
Coekie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 12:02   #6
Alvas
Schepen

Alvas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coekie Bekijk bericht
De opdrachten van de F-16's zijn volgens mij verkenning, afschrikking en indien navo-troepen aangevallen worden bommen werpen op de aanvallers.

Nucleaire wapens in Afghanistan?? Hoe kom je er in godsnaam bij dat de navo nucleaire wapens zou gebruiken in Afghanistan??

Coekie

oki secondje in Iraq in iedergeval wel ik dacht dat het Amerikaanse en NATO nu allemaal met kogels schoten vol met uranium anti tank kogels met uranium ( penetreert VELE VELE beter) en geeft de overlevende scheve mutatie's fzo kzal is google en posten
Oud 4 september 2008, 12:03   #7
Alvas
Schepen

Alvas's schermafbeelding

Standaard

Link is al oud maar geeft algemeen ID en is betrouwbaar http://www.motherearth.org/du/20_06_07_nl.php
Oud 4 september 2008, 12:16   #8
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Het leuke is dat onze jongens klaar zijn om te sneuvelen, en dat diegene die daarover moet beslissen zich politiek hun nek niet durven uitsteken.

Ik zou het Belgische leger onder Franse voogdij plaatsen, daar kan Sarkozy dan beslissen wat optimaal is voor de wereldvrede.

Ik bedoel maar: ik denk niet dat de politieke bende de beste groep is om 'harde' beslissingen te nemen..
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 12:17   #9
Coekie
Provinciaal Gedeputeerde

Coekie's schermafbeelding

Standaard

Met de term nucleaire wapens worden normaal gezien atoombommen bedoeld. Maar daar gaan we geen semantisch discussie overhouden, we zijn het alletwee eens dat er in Afghanistan geen atoombommen gedropt zullen worden.

Je vraag is dus of onze F 16's bommen met verarmd uranium zullen gebruiken. Echt zeker weet ik het niet maar ik vermoed van niet. Zoals je zelf al aangaf dient dit soort munitie om tanks aan te vallen, het verarmd uranium zou makkelijker door de bepantesering geraken. De vijand in Afghanistan, de taliban dus, beschikt met moeite over wagens laat staan tanks of andere voertuigen met bepantsering. Ik zie dan ook niet in waarom men dit soort bommen zou gebruiken.

Coekie
In your neighbourhood.

Laatst gewijzigd door Coekie : 4 september 2008 om 12:18.
Coekie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 12:36   #10
Alvas
Schepen

Alvas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coekie Bekijk bericht
Met de term nucleaire wapens worden normaal gezien atoombommen bedoeld. Maar daar gaan we geen semantisch discussie overhouden, we zijn het alletwee eens dat er in Afghanistan geen atoombommen gedropt zullen worden.

Je vraag is dus of onze F 16's bommen met verarmd uranium zullen gebruiken. Echt zeker weet ik het niet maar ik vermoed van niet. Zoals je zelf al aangaf dient dit soort munitie om tanks aan te vallen, het verarmd uranium zou makkelijker door de bepantesering geraken. De vijand in Afghanistan, de taliban dus, beschikt met moeite over wagens laat staan tanks of andere voertuigen met bepantsering. Ik zie dan ook niet in waarom men dit soort bommen zou gebruiken.

Coekie
ja maar de rakketen van een f16 ook hoor wil je deze info zo jah zoek ik die wel Atoombommen zijn Atoombommen, je wou geen discussie maar alle wapens die nucleaire zijn zijn toch nucleaire wapens ? hihi
Oud 4 september 2008, 12:37   #11
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Ik wil Flahaut terug

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 12:38   #12
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Ik wil Flahaut terug
Als we nu gewoon in plaats van de cholera terug te willen, dat departement afschaffen?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 17:38   #13
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

niks tegen deze missie.
Onze jongens zullen het er goed vanaf brengen.
Ik ben blij tot ons engagement groter is dan enkel de luchthaven bewaken
Oud 4 september 2008, 18:57   #14
Jedd
Banneling

Standaard

België is een land van lafaards.

oorlog ja, maar dan alleen als "de jongens" elkaar te lijf gaan met madeliefjes.

soms is een zekere mate van opoffering nodig.
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 19:14   #15
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht

Weet U,

U hoeft de zaak niet nodeloos ingewikkelder te maken dan ze al is. De opdracht van 'onze jongens' is mensen doden.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 19:23   #16
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht

oorlog ja, maar dan alleen als "de jongens" elkaar te lijf gaan met madeliefjes.

Weet U,

U en ik houden er andere opvattingen inzake "zekere mate van opoffering" en "lafheid" op na. Afstandsbediende, lasergeleide of met GPS uitgeruste bommen afvuren vergt volgens mij relatief minder moed en opoffering dan hetgeen de Afgaanse burgerbevolking en dus recepiënten van dit wapentuig moeten weten op te brengen.

U merkt terecht op dat wij een land van lafaards zijn. Een land dat blindelings de oorlogslogica van de stuiptrekkende bush regering volgt, een land dat meent dat rondbulderende F16s eender welk democratiseringsproces ten goede zouden kunnen komen.

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 4 september 2008 om 19:28.
Oud 4 september 2008, 19:26   #17
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Weet U,
i know.

Citaat:
U en ik houden er andere opvattingen inzake "zekere mate van opoffering" en "lafheid" op na. Afstandsbediende, lasergeleide of met GPS uitgeruste bommen afvuren vergt volgens mij relatief minder moed en opoffering dan hetgeen de Afgaanse burgerbevolking en dus recepiënten van dit wapentuig moeten weten op te brengen.
en zelfs dat is ons te veel.
zie je wel dat we lafaards zijn.
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 19:32   #18
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Ik wil Flahaut terug
Dat wil Flahaut ook (maar buiten hem, toch niet veel).
Bob is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 19:33   #19
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
i know.

en zelfs dat is ons te veel.
zie je wel dat we lafaards zijn.
.. en wat mag uw punt omtrent lafaards dan wel wezen?
Heb ik het bij het rechte eind dat U het niet zo begrepen hebt op lafaards?

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 4 september 2008 om 19:33.
Oud 5 september 2008, 00:25   #20
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Lafaards zijn mensen die meer verstand hebben dan de andere.

Kijk maar naar die adjudant. Dat was schijnbaar geen lafaard maar is nu een dode held. Heeft wel nog rap een paar blikken medaillonnetjes bengelend aan een lintje gekregen. Hij en zijn familie zijn er vet mee.

Wanneer sturen ze die F 16 piloot naar ginder om de held uit te hangen? Dat ze nu maar eens tonen wat hij waard is, onze Flup.

Laatst gewijzigd door Garry : 5 september 2008 om 00:33.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be