![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() maar nu is het dan toch maar van dat.
Toen men bij de bouw van moskeeën sommige mensen aanhaalden dat men dan zou gaan kwelen, werd er vanuit Poco-kant gezegd; Maar neen, dat vragen ze toch niet, enkel een paar moskeeën. Later vroeg de moslim(s) om minaretten. Toch niet om te gaan kwelen? Vroegen wij daarop. Tuurlijk niet antwoordde Poco en links. Het is gewoon een duidelijk signaal om aan te tonen dat er een moskee staat. Ze vragen toch geen luidspekers? Maar nu vragen ze dus wel om luidsprekers. En zijn ze wel van plan om iedereen aan te zetten tot het gebed. Wil je niet naar de moskee? (voorlopig) is dat nog geen probleem. Maar hoor die lokroep en die dwingende kracht van de imam. Het komt er duidelijk dus toch van. Van de arabische onvriendelijkheid of moslimse onverdraagzaamheid in 'hun' wijken en bijna steden, konden we al langer genieten. Met de islam die zich -naargelang ze sterker worden in getal- steeds opelijker opdringerig opstelt, hadden we ook al kennis gemaakt. Maar nu wordt het toch wel erg duidelijk waar we naartoe gaan? Ik ben eens benieuwd hoe men ons nu weer zal proberen te sussen. Bron : http://www.standaard.be/artikel/deta...V&subsection=3
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! Laatst gewijzigd door Carnivore : 15 december 2009 om 07:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Zouden dan zoveel lawaai maken als kerkklokken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waarbij alle "tegen" argumenten onder het vliegende bidmatje zijn geveegd....
![]()
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Met objectieve argumenten ga je deze discussie nooit winnen. Kerkklokken maken namelijk evenveel kabaal. En dan moet je uiteindelijk meegaan in het verhaal van Broekvent De Gucht ivm het bannen van alle religieuze symbolen in het openbaar.
Je moet het dus durven met subjectieve argumenten, genre: 'ik wil dat niet omdat het een zoveelste zichtbare én hoorbare manifestering is van de groeiende invloed van de islam in ons dagelijks leven.' Het draagvlak hiervoor is 0,02. Terwijl waarschijnlijk 75% van de mensen dit écht niet willen (zie ook Zwitserland), maar elke discussie hierover en je bent meteen een islamofoob, racist,... (edit; cijfers zijn subjectief gekozen, hé) Dus kiezen we 'the European Way': hoofd in het zand, niets doen, braaf zijn, geen harde standpunten innemen (of liever: géén standpunten whatsoever innemen) en desnoods alles grijs schilderen. We hebben er overigens de perfecte president voor. Och...
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence. Laatst gewijzigd door backfire : 15 december 2009 om 10:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Minaretten behoren naar mijn mening nog steeds niet thuis in Europa, en zeker niet in België het is dus de hoogste tijd dat het Europese hof er duidelijk voor uit komt dat het bouwen van gebedshuizen die niet eigen zijn aan de heersende cultuur geen bedreiging vormen voor de mensenrechten van deze. Omdat er zonder de bouw van zo'n minaret ook godsdienstbeleving wordt toegestaan. Dus laat staan dat het mag toegelaten worden om er luidsprekers aan te hangen die de algemene orde verstoren met getater .. kerkklokken tateren namelijk niet !
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() @ filosoof:
Gelieve mijn posts niet te herschikken om de context te veranderen.
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence. Laatst gewijzigd door backfire : 15 december 2009 om 10:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Schepen
|
![]() Laatst gewijzigd door NOEKIE : 15 december 2009 om 10:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Schepen
|
![]() Mijn lijn? oei lijntje gesnoven filosoof? Van de buren zekers? Ik hou me daar niet mee bezig. Ik ben belgian native en trots erop. Loop jij maar tussen de islamlijntjes.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 15 december 2009 om 11:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik vrees filosoof dat als ge kunt kiezen tussen klokken die even kleppen of een imam die staat te zingen dat zijn schoonmoeder ook naar de mis moet komen, zelf gij gaat kiezen om toch maar terug die klokken te mogen horen...
Bovendien zijn we terug bij ons uitgangspunt, dat in onze westerse cultuur, ook al beweren er hier velen dat er geen westerse of eigen cultuur is... klokkengelui bij de dingen van de dag horen, ... (die overigens niet storen... ) zeker al niet als het een leuk beiaard melodieke is. Schreeuw imams horen hier niet, net als de minaret, langs waar ze hun boodschap over de menigte afroepen. In de arabische , wereld, midden oosten en bepaalde delen van Afrika is dat de cultuur, niet hier. mocht ik eronder wonen, ik kocht mij de grootste speakers die ik kon vinden om tegengas te geven, desnoods richte ik zelf een godsdienst op om het te kunnen doen, (want links zou rap lopen roepen dat ik een racistische klootzak ben... ) maar ik zou mij daar onder het mom van de godsdienstvrijheid ook geen reet van aantrekken. Ik heb het elders al gezegd, treed toe tot mijn kerk, en eet allle dagen grote hoeveelheden vlees, voorhuwelijkse sex is een plicht, ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
(edit): maar je kunt tegen die luidsprekers zijn omdat het je zou storen (het geluid, ...) of omdat je het niet vindt passen in onze maatschappij. En dan zitten we weer bij mijn eerste post.
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence. Laatst gewijzigd door backfire : 15 december 2009 om 11:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Persoonlijk vind ik het geluid van het oproepen tot gebed door speakers niet hetzelfde als het luiden van een kerkklok .
Trouwens, de kerkklok hoort bij onze cultuur. Het is maar weer eens een stap in de richting van... We zijn nog geen maand later dat mensen in het vorig topic (zwitserland) beweerden dat ze nooit om speakers zouden vragen. Hebben die mensen nu niet zoiets van "hmmm, ze gaan er inderdaad misschien wel een beetje over" ![]()
Laatst gewijzigd door bentje : 15 december 2009 om 11:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Wat is eigenlijk het probleem?
|
![]() |
![]() |
![]() |