![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2 |
Schepen
|
![]() Niet kinderachtig doen. Wie wil wonen waar men constant lawaai en stank heeft? Ik niet ga maar eens kijken en ruiken naar de wijken waar de moslims leven, afschuwelijk gewoon. Die gasten hebben weinig respect.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() 2) "Respect" is het enige dat verloedering meebrengt? Was het een gebrek aan respect die het proletariaat in de beluiken samendreef? Was het gebrek aan respect dat bidonvilles veroorzaakt? 3) Jij vindt de tegenstelling Marokkanen vs "normale mensen" ...heu normaal?
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 16 oktober 2009 om 11:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Die wijken waren meestal niet verloederd tot de nieuwkomers er gingen wonen en hun aantal toenam.
![]() |
#5 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
"Gettogedrag" wordt veroorzaakt door het opgroeien en leven in een getto. Net zoals mensen uit een klein dorp anders zijn dan diegenen die in een Metropool leven zullen mensen uit een getto ook anders zijn. Dit is omdat de omgeving ook zeer sterk bepalend is in iemands opvoeding. Citaat:
Daarom pleit ik o.a. voor een verspreide huisvesting van migranten. Citaat:
ab lo dolchor qu'al cor mi vai Laatst gewijzigd door IronChef : 16 oktober 2009 om 15:19. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar om even opheldering te brengen, voor ons heet dat 'verloedering', voor hen is dat 'normaal', bent U al ooit in Marokko geweest - in 'wijken'? Die zijn - in onze ogen - allemaal verloederd - maar zij zien er totaal niets mis mee, dát is hun 'normale' manier van leven. Ik zou je een paar voorbeelden geven adhv foto's (van daarginds), maar ze staan op mn andere computer en kan er op dit moment niet bij. Citaat:
Citaat:
Wie bepaalt trouwens wat normaal is, voor ons is een nette oprit en voortuintje 'normaal', voor hen is dat niet belangrijk, in Marokko smijten ze hun slachtafval gewoon waar het hun uitkomt - je hebt natuurlijk 'rijke' wijken in Marokko waar het niet zo is, maar dat is eerder uitzondering dan regel, het is gewoon hun 'cultuur'.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Toen ik 15 was zijn we uit Laken eigelijk 'gevlucht'. Het was er vroeger een zelfs upper middle classe wijk. Maar op enkele jaren tijd zijn we daar overspoeld geweest met Noord-Afrikanen. De sittuatie is er steeds erger op geworden. Nu worden ze daar overspoeld met mensen uit Oost-Europa en Rusland dat zelfs de Noord-Afrikanen zich bedreigd voelen. Anno 2009 zie je daar alléén pure armoede rondlopen. Echt triestig..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vraag is dus; "Hoe kan een 'upper middle class' buurt in enkele decennia veranderen in een 'verloederde' wijk, in 'pure armoede en ellende"?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Door er "lower class" mensen te huisvesten.
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een voorbeeld van hoe slecht: voor een van de appartementsblokken in Sledderlo was te weinig geluidswerend isolatiemateriaal aanwezig op het moment dat dat aangebracht had moeten worden. Dat tijdsverlies kon men zich blijkbaar niet permiteren en dus werd de volgende verdieping er maar zonder die isolatie op gezet. Ik kan me voorstellen dat het in Brussel niet zo heel anders is geweest (wat de houding van de lokale politici betreft dan). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rare kronkel.
Wat zijn 'lower class' mensen eigenlijk? Diegene die niet 'genoeg' uitkering krijgen, maar toch in een 'upper middle class' buurt willen wonen of er 'gedropt' worden?
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar mensen wonen die hun huisje, hun oprit of tuintje af en toe 'onderhouden', hun gras maaien, bloemetjes en plantjes planten, hun garagepoort een likje verf meegeven - en vooral; de boel zélf 'schoonhouden'! Waar gemeentebesturen of de maatschappij óók helemaal niks aan doet of gedaan heeft. Ik mag het waarschijnlijk niet zeggen, maar die wijken worden bewoond door 'Belgen'! Wist je trouwens - en dat is géén grap - toen net die huizen in Sledderlo bewoond waren (door mensen die eerst op Kolderbos gewoond hadden, daar de boel 'begaaid' hadden en dan maar een 'nieuw huis kregen ietske verderop) - je als 'buitenstaander n�*et met de auto voorbij kon rijden, of je had ontelbare deuken in je auto - de kinderen smeten er met stenen naar in het voorbijrijden - das pas 'cultuur'. Kolderbos was toen trouwens óók een soort van ghetto, verloederd, smerig, vuil e.d. (keukenkastjes waar de deuren uitgebroken waren, kippengaas ervoor en kippen of konijnen derin, geit op balkon of in badkamer, maar nadat de bewoners naar 'nieuwe' huizen verplaatst waren, kwamen er andere bewoners (ineens waren er ook Belgen die zo'n appartementje kregen) - ga er nu eens kijken...nadat de 'verrijkers er weg waren, hadden ze een nieuw terrein 'gekregen' om te verloederen, de boel in Kolderbos werd opgekuist... Cultuur!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 16 oktober 2009 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoe is het trouwens nu op Sledderlo want ik ben er al een tijdje niet meer geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik woon niet op Sledderlo..
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Mensen uit de lagere sociaaleconomische klassen.
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zover was ik al mee Chef.
![]() ...werkt dat dan 'automatisch' verloedering in de hand? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het gettogedrag is dus wel degelijk ook deels aan hun toe te schrijven. Citaat:
Dit is eveneens bevorderlijk voor hun integratie en zal ook voor veel minder wrijvingen zorgen met de autochtoonse bevolking. Citaat:
Soms lijkt het me dat enkel blanken racist zijn, terwijl dit zeker niet altijd het geval is. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Als je het al weet, waarom vraag je het dan?
. Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het gettogedrag is niet aan hen toe te schrijven, het is een logisch gevolg van het opgroeien in een getto. Niemand kiest daarvoor. Ik denk niet dat er allochtone ouders zijn die hoopten dat hun zoon drugs ging dealen en auto's in de fik steken. Citaat:
Citaat:
![]() |