Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 19 maart 2011, 18:03   #1
artisjok
Banneling

Standaard Racisme of aanzet tot racisme?

Volgens het forumreglement is "aanzetten tot geweld, haat of, discriminatie op basis van zogenaamd ras, afkomst, sekse, seksuele voorkeur, etc. (8 bp)" niet toegestaan.
Ook "kopiëren van zaken die strijdig zijn met het forumreglement (1 bp)" is te vermijden.

Enige tijd geleden kreeg ik een waarschuwing voor "Kopiëren van iets strijdig met forumreglement" wat later iets van "racisme" bleek te zijn.
Ik zag en zie nog altijd geen wezenlijk verschil tussen wat ik citeerde en de talloze gelijkaardige posts hier op het forum.

Kan de moderatie enkele vuistregels meegeven (die ze wellicht zelf gebruikt bij het modereren) zodat het gemakkelijker is om racisme te onderscheiden van aanzet tot racisme.
artisjok is offline  
Oud 19 maart 2011, 18:41   #2
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Volgens het forumreglement is "aanzetten tot geweld, haat of, discriminatie op basis van zogenaamd ras, afkomst, sekse, seksuele voorkeur, etc. (8 bp)" niet toegestaan.
Dat is een dode regel.
De helft van de draden in Immigratie en integratie valt daaronder.
Oud 19 maart 2011, 18:42   #3
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Kan iemand zeggen hoeveel banpunten ik heb?
Ik heb al verschillende waarschuwingen gehad (kleinigheden), maar er staat bij banpunten: "0". Ik vraag me af of dat normaal is? Ik zou toch normaal al wat banpunten moeten hebben.
bgf324 is offline  
Oud 19 maart 2011, 19:09   #4
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Kan iemand zeggen hoeveel banpunten ik heb?
Ik heb al verschillende waarschuwingen gehad (kleinigheden), maar er staat bij banpunten: "0". Ik vraag me af of dat normaal is? Ik zou toch normaal al wat banpunten moeten hebben.
Dat komt omdat je avatar vertederend werkt.
Wie wil er nu Nijntje konijntje straffen?
Another Jack is offline  
Oud 19 maart 2011, 19:20   #5
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat komt omdat je avatar vertederend werkt.
Wie wil er nu Nijntje konijntje straffen?
Ja, moderatie denkt mss dat Bgf-je een klein jongentje is.
Wie straft er hier nu ne kleine?
Trixie is offline  
Oud 19 maart 2011, 20:14   #6
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Waarom dit topic? Waarom moet er voor de zoveelste keer naar de bekende weg gevraagd worden? Zijn er nog niet genoeg soortgelijke draden, en heeft de draadopener deze vragen nog niet vaak genoeg gesteld - én tevens vaak genoeg antwoord van de moderatie hieromtrent gehad?
Sterker nog, de draadstartster heeft zélf vaak genoeg antwoorden van de moderatie omtrent dit en soortgelijke onderwerpen in -tig andere draden aangehaald en geciteerd...

Enkele voorbeelden van soortgelijke draden en onderwerpen:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=147650

http://forum.politics.be/showthread.php?t=150232

http://forum.politics.be/showthread.php?t=121010

http://forum.politics.be/showthread.php?t=148535

http://forum.politics.be/showthread.php?t=117819

http://forum.politics.be/showthread.php?t=122489

http://forum.politics.be/showthread.php?t=128450

http://forum.politics.be/showthread.php?t=124358

http://forum.politics.be/showthread.php?t=130542

http://forum.politics.be/showthread.php?t=128673

En ga zo nog maar een tijdje door.
Sus Iratus is offline  
Oud 19 maart 2011, 20:22   #7
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Dat is een dode regel.
Meer dan de helft valt onder racisme; maar dat is toegestaan.
Aanzet tot racisme is niet toegestaan.

Ik had graag enkele vuistregels gekend om het onderscheid te maken tussen die twee.
artisjok is offline  
Oud 19 maart 2011, 20:34   #8
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik had graag enkele vuistregels gekend om het onderscheid te maken tussen die twee.
De moderatie heeft reeds tot in den treuren aangegeven dat ze inzake 'Uw probleem' ivm racisme, de Belgische wetgeving volgt, NIET Uw of Alboreto's of gelijk wiens interpretatie van racisme!

't Zijn mensen als U & Cº die de term 'racisme' zo uitgehold hebben dat 't woord al lang zn betekenis, zn eigenlijke betekenis verloren heeft en zowat álles als 'racisme' zijn gaan bestempelen!
SDX is offline  
Oud 19 maart 2011, 20:40   #9
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
't Zijn mensen als U & Cº die de term 'racisme' zo uitgehold hebben dat 't woord al lang zn betekenis, zn eigenlijke betekenis verloren heeft en zowat álles als 'racisme' zijn gaan bestempelen!
Ik gebruik gewoon de gangbare definitie.

Ik begrijp dat ge liever een eufemistische definitie wilt gebruiken waar niemand onder valt, maar daar doe ik niet aan mee.
Oud 19 maart 2011, 20:43   #10
Alboreto

Standaard

Citaat:
Ik weet het, het is een moeilijke evenwichtsoefening tussen vrije meningsuiting en aanzetten tot racisme.

Ik begrijp dat de moderatie het geval per geval bekijkt, maar ik kan me niet ontdoen van de indruk dat deze site (subforum) het probleem van racisme alleen maar erger maakt en dus aanzet tot...

Een beetje 'if you're not part of the solution, you're part of the problem'
Oud 19 maart 2011, 20:52   #11
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik gebruik gewoon de gangbare definitie.

Ik begrijp dat ge liever een eufemistische definitie wilt gebruiken waar niemand onder valt, maar daar doe ik niet aan mee.
Indien U de definitie van racisme die de Belgische wetgeving hanteert; 'n eufemistische definitie waar niemand onder valt, wil noemen, ga Uw gang, feit blijft dat de moderatie reeds tig X herhaald heeft dat ze in deze de Belgische wetgeving volgen.

Bijgevolg vertrouw ik dan ook volledig op de capaciteiten en 't inzicht van de moderatie om 'racistische' uitspraken, die tegen de Belgische wetgeving ingaan, te verwijderen of te knippen.
SDX is offline  
Oud 19 maart 2011, 21:00   #12
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een dode regel.
Indien hetgeen U beweert, waar is, zou de moderatie die 'racistische' uitspraken gewoon laten staan en zich blootstellen aan vervolging, zou het CGKR al niet lang op de hoogte gesteld geweest zijn en in actie gekomen zijn?

U beschuldigt hier dus min of meer de moderatie ervan om al die racistische uitspraken te dulden, gewoon te laten staan? Zelfs de 'helft vd draden in I&I', dat is 'n zware beschuldiging, die U ook kan hardmaken met voorbeelden, links, citaten e.d.?

De helft van die draden zouden dus uitspraken bevatten die tegen de Belgische wetgeving ingaan?
SDX is offline  
Oud 19 maart 2011, 21:02   #13
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Da's omdat je de dag van vandaag geen scheet meer mag laten , of je krijgt ook de term racisme naar je hoofd geslingerd. En een scheet is naar mijn weten nog steeds niet bruin .
(mocht dat bij anderen wel zo zijn....1 tip: Immodium. )

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline  
Oud 19 maart 2011, 21:14   #14
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook "kopiëren van zaken die strijdig zijn met het forumreglement (1 bp)" is te vermijden.

Enige tijd geleden kreeg ik een waarschuwing voor "Kopiëren van iets strijdig met forumreglement" wat later iets van "racisme" bleek te zijn.
Ik zag en zie nog altijd geen wezenlijk verschil tussen wat ik citeerde en de talloze gelijkaardige posts hier op het forum.

Kan de moderatie enkele vuistregels meegeven (die ze wellicht zelf gebruikt bij het modereren) zodat het gemakkelijker is om racisme te onderscheiden van aanzet tot racisme.
Zo zie je maar dat je uiteindelijk, nadat je zélf 't woord 'racisme' uitgehold hebt, tot er niets meer overblijft van de échte betekenis, zélf niet eens meer weet wat nu eigenlijk racisme of niet-racisme/aanzetten tot of niet-aanzetten tot-, is!
Dat je zélf 't verschil niet eens meer kent, bedroevend!

Laatst gewijzigd door SDX : 19 maart 2011 om 21:15.
SDX is offline  
Oud 19 maart 2011, 22:47   #15
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meer dan de helft valt onder racisme.
Was me nog niet zo opgevallen, maar ik geef toe dat ik jouw posts meestal oversla.
Oud 19 maart 2011, 23:18   #16
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Was me nog niet zo opgevallen, maar ik geef toe dat ik jouw posts meestal oversla.
Ja, ik denk ook dat ik dat in 't vervolg maar ga doen, hoef ik me niet meer te ergeren aan al dat 'racisme' en zo...ik kan je wel vertellen, soms loopt 't echt de spuigaten uit, vandaar waarschijnlijk de klacht over banpunten, maar ze zijn dan toch verdiend uitgedeeld denk ik.
Wie zich verbrandt moet ook maar op de blaren zitten, toch?
SDX is offline  
Oud 20 maart 2011, 00:12   #17
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ja, ik denk ook dat ik dat in 't vervolg maar ga doen, hoef ik me niet meer te ergeren aan al dat 'racisme' en zo...ik kan je wel vertellen, soms loopt 't echt de spuigaten uit, vandaar waarschijnlijk de klacht over banpunten, maar ze zijn dan toch verdiend uitgedeeld denk ik.
Wie zich verbrandt moet ook maar op de blaren zitten, toch?
Tja, dat krijgt men er van natuurlijk, als men zelf eerst -samen met een aantal broeders en zusters van dezelfde denominatie- ijverig op elke vermeende racismeovertreding gaat klikken na het begrip van een compleet nieuwe definitie, die verre van de wettelijke staat, te hebben voorzien, zodat vervolgens anderen dan van arren moede die definitie ook maar zijn gaan overnemen, en op soortgelijke gevallen van vermeend racisme zijn gaan klikken.
Want dat rassiesme-mes snijdt dus wél aan twee kanten natuurlijk, en degenen die dachten dat ze via het klikken op vermeende overtredingen op dat gebied anderen een loer konden draaien, krijgen nu blijkbaar zélf het deksel lelijk op de neus.
Nu ja, weten ze ook eens hoe het voelt.
Sus Iratus is offline  
Oud 20 maart 2011, 00:37   #18
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

Er zal u denk ik wel iets meegegeven worden. Het zal weer duidelijk een lesje zijn "hoe lul ik mij hieruit".
Wisord is offline  
Oud 20 maart 2011, 00:41   #19
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet het, het is een moeilijke evenwichtsoefening tussen vrije meningsuiting en aanzetten tot racisme.

Ik begrijp dat de moderatie het geval per geval bekijkt, maar ik kan me niet ontdoen van de indruk dat deze site (subforum) het probleem van racisme alleen maar erger maakt en dus aanzet tot...

Een beetje 'if you're not part of the solution, you're part of the problem'

Het maximum aan haat en minimum aan reden is erg te voelen in sommige subs, onder het mom van vrije meningsuiting kan en mag natuurlijk alles zolang men het niet persoonlijk doet.
Wisord is offline  
Oud 20 maart 2011, 00:52   #20
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Het maximum aan haat en minimum aan reden is erg te voelen in sommige subs, onder het mom van vrije meningsuiting kan en mag natuurlijk alles zolang men het niet persoonlijk doet.
Het recht op vrije meningsuiting staat nu eenmaal ook in de grondwet gestipuleerd en mag - voorlopig althans nog - gebruik van gemaakt worden!
SDX is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be