![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Na nu bijna 2 jar op dit forum te ziten heb ik een prangende vraag, waarom vallen atheisten alleen de christenen aan?
Ik heb gemerkt dat de meeste atheïsten hier hun argumenten staven door tegenstrijdigheden in de Bijbel en fouten van de Kerk. Is er een reden waarom het christendom de grootste doelgroep van atheistische kritiek is, terwijl de geloofssystemen zoals de islam, boeddhisme, Wicca, shintosime, paganisme, hindoeisme en anderen vrijwel genegeerd worden door Atheistische kritikasters? Of is het gewoon dat de Europese gevestigde maatschappijen meestal een grotere vrijheid van meningsuiting hebben, en dus Atheiste gedachten/gevoelens beter kunnen worden uitgedrukt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Verder is de Islam ook een vijand, maar één die we alleen een halt kunnen toeroepen als we zelf ons bijgeloof naar het rijk der fabeltjes sturen. Dus eerst moeten de autochtonen hun verstand krijgen, daarna gaan we de allochtonen ook op hun dwalingen wijzen. Als we een been hebben om op te staan.
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ho, ho probeert dat een met de islam........ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Soit, ik wil hier niet discussieren over de dikke van daele, ge weet wat ik bedoel.
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Dat meent u toch niet. En als u dat meent dat hebt u toch iets gemist van de geschiedenis van het christendom. Heel wat zelfs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ook ik ben in een 'katholieke' omgeving opgegroeid, dus wanneer ik voor eigen deur veeg ga ik ook het meest mijn eigen opvoeding in vraag stellen. Ik weet veel meer over de kathloieke kerk dan over eender welk geloof dus is het ook normaal dat ik me over mijn eigen leefwereld een mening vorm. Ik heb fragmenten van de bijbel moeten lezen terwijl dit niet het geval is met een ander religieus geschreven leugen. Niet tegenstaande vind ik elke vorm van religie een bedrog.
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En dan spreek ik niet van katholieken maar van ware Bijbelse christenen. Laatst gewijzigd door luc154 : 30 juni 2008 om 18:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zowaar ware Bijbelse christenenen ...
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar hier, zoals Gun zegt, kotsen we eerst de religie uit die ze in ons strot hebben geduwd. Lijkt me niet meer dan natuurlijk.
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Immers, het echte probleem van atheisten is in feite hun eigen geweten. Er bestaan geen "a-Sinterklaasisten" Er bestaan geen "a-Eenhoornisten" Er bestaan wel athe[theos = God]isten. Laatst gewijzigd door Bertie : 30 juni 2008 om 19:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Staatssecretaris
|
![]() Dus voor sommige atheisten is hun 'geloof' enkel het verwerken van jeugdtrauma's, pas op ik kan dat begrijpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een tijdje geleden zat hier een moslim die de Islam wilde propageren, en die heeft ook serieuze tegenwind gekregen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ik ben nog nooit iemand tegengekomen die volhield dat het monster van lochness bestond en dan beledigd was omdat ik hem niet wil geloven.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 30 juni 2008 om 19:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Voor mij is Atheïsme gelijk aan a-Theïsme. En het Theïsme is gelijk aan het monotheïsme; het geloof in één almachtige god die alles geschapen heeft. Ik ben niet theïstisch: de argumenten waarop anderen geloven dat er een god bestaat, vind ik niet valide.
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() Eigenlijk heb ik het over wat de bijbel zelf leert, specifiek het NT, niet wat het christendom gedaan heeft. GROOT VERSCHIL. Maar als je eens de geschiedenis van Israël en Juda zou lezen zou je begrijpen hoe dat komt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.holy-catholic.org/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Toch altijd dat hardnekkig volhouden dat katholicisme christendom is. De katholieke kerk heeft van in het begin de echte christenen vervolgt. Het zijn naamchristenen. Christen vermengt met heidendom. Een beetje zoals de samaritanen. Je kunt er wel heel goeie mensen vinden, daar niet van... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door luc154 : 30 juni 2008 om 20:40. |
|
![]() |
![]() |