Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 23 augustus 2011, 11:24   #1
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard David Coppi - N-VA en FDF zijn niet vergelijkbaar

http://www.lesoir.be/debats/chats/20...bhv-858010.php

N-VA is volgens hem geen democratische partij. merk hoe hij twijfelt en dan toch nog zegt van "ja... democratique"; De N-VA valt verworver rechten van fransatligen aan. De FDF verdedigd deze enkel.

Een minuut later gaat het over de FDF eisen van de uitbreiding van Brussel, deze zijn volgens deze man voledig legitiem. Maar Ik dacht dat FDF enkel verdedigde en niet aanviel??????

De journalist geeft nooit een kritische klank. Die man mag zijn mening hebben. (Wie is hij trouwens?) Maar een journalist dient toch net iets kritischer te zijn in een interview.
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline  
Oud 23 augustus 2011, 11:28   #2
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Welke verworven rechten valt De Wever dan aan?
Nyquist is offline  
Oud 23 augustus 2011, 11:33   #3
Hoera
Provinciaal Statenlid

Hoera's schermafbeelding

Standaard

Allez le soir heeft weer iemand gevonden die hen naar de mond praat...
Hoera is offline  
Oud 23 augustus 2011, 11:35   #4
Perzik
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
La "frontiere linguistiquie" c est comme le mur de la palestine , du fachisme , ca n existe nul part ailleurs !!
Haha. Lees die commentaren toch. Ja de bestuurstaal in heel de wereld is Frans
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline  
Oud 23 augustus 2011, 11:38   #5
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Niet slim van Coppi... Het legitimeert echte ondemocratische partijen als het Vlaams Belang door een democratische partij ondemocratisch te noemen omdat ze Vlaams-nationalistisch is.

Ik zie het de Belangers al zeggen: "zie je nu wel, N-VA, het cordon was er niet omwille van het racisme, maar omwille van het Vlaams-nationalisme, men vindt altijd wel een stok om een hond te slaan en jullie zijn er in gelopen".

Dit soort "opiniemakers" zijn dan ook de objectieve bondgenoten van het Vlaams Belang.
Vito is offline  
Oud 23 augustus 2011, 11:39   #6
Perzik
Parlementsvoorzitter

Standaard

Mja hij noemt ze niet echt ondemocratisch. Hij wou het doen aarzelde. En zei dan dat ze toch democratisch zijn
Perzik is offline  
Oud 23 augustus 2011, 11:39   #7
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
U wéét toch dat men in dit land alles netjes verdeelt....

De verworven rechten of de nog te verwerven rechten voor de franstaligen...

De plichten,en de nog verder bijkomende verplichtingen inclusief de te betalen facturen voor de Vlamingen...
Svennies is offline  
Oud 23 augustus 2011, 11:48   #8
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Niet slim van Coppi... Het legitimeert echte ondemocratische partijen als het Vlaams Belang door een democratische partij ondemocratisch te noemen omdat ze Vlaams-nationalistisch is.

Ik zie het de Belangers al zeggen: "zie je nu wel, N-VA, het cordon was er niet omwille van het racisme, maar omwille van het Vlaams-nationalisme, men vindt altijd wel een stok om een hond te slaan en jullie zijn er in gelopen".

Dit soort "opiniemakers" zijn dan ook de objectieve bondgenoten van het Vlaams Belang.
Wie weet is dat ergens eigenlijk niet juist de bedoeling?
SDG is offline  
Oud 23 augustus 2011, 11:53   #9
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Nva geen democratie? bwahahahaha en de rest wel zeker... (de grootste partij van het land opzij schuiven...)

Die franstaligen hun onzin dat ze altijd verkopen is te grappig om los te lopen.

Laatst gewijzigd door matthias999 : 23 augustus 2011 om 11:54.
matthias999 is offline  
Oud 23 augustus 2011, 12:55   #10
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht

N-VA is volgens hem geen democratische partij. merk hoe hij twijfelt en dan toch nog zegt van "ja... democratique"; De N-VA valt verworver rechten van fransatligen aan. De FDF verdedigd deze enkel.

Een minuut later gaat het over de FDF eisen van de uitbreiding van Brussel, deze zijn volgens deze man voledig legitiem. Maar Ik dacht dat FDF enkel verdedigde en niet aanviel??????

De journalist geeft nooit een kritische klank. Die man mag zijn mening hebben. (Wie is hij trouwens?) Maar een journalist dient toch net iets kritischer te zijn in een interview.
????

Welke verworven rechten?
Oud 23 augustus 2011, 12:58   #11
Perzik
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
????

Welke verworven rechten?
Vraag dat aan die man. Wie is hij eingenlijk? ik vind niets over hem
Perzik is offline  
Oud 23 augustus 2011, 13:04   #12
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In andere landen is dat zo ja.

Maar in Belgie werkt dat net iets anders.

Kijk, in Wallonie hebben ze een anti-Vlaamse pers. En in Vlaanderen ook.
Oud 23 augustus 2011, 13:12   #13
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

een minuutje, hoe kun je recht hebben op iets als je een begrotingstekort hebt ??
hoe kun je een verworven recht hebben, als je dat eenzijdig afdwingt van diegene die dat moet betalen ?

ik vind dat ik recht heb op een gratis vlucht naar amerika: hoezo ??
ik vind dat ik recht heb op een aandeel van Intel: he waarom krijg ik dat niet ??

ik vind dat ik recht heb op een stukje ardennen omdat ik transfert betaal elk jaar 2000euro is 20m2 elk jaar gratis voor mij
brother paul is offline  
Oud 23 augustus 2011, 13:44   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Het belangrijkste verworven recht van de Franstaligen, is het recht op expansie .... (dat staat niet in de grondwet, dat is gewoon natuurrecht, het recht namelijk van de superieure cultuur ..)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 23 augustus 2011, 14:09   #15
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Ik blijf erbij: moesten we nu eens de Waamlse transferts betalen met grond...

dus als wij solidair zijn met Wallonie dan krijgen wij grond, en omgekeerd, als zij solidair zijn met ons krijgen zij onze grond.

1M2 kost 100euro, dus 1miljard is 10.000m2
Dan groeit vlaanderen elk jaar 10.000m2 pe rmiljard transfert

we kunnen ook nog grond ruilen.
Dus als zij brussel willen inclusie een stukje rand, dan ruilen we dat stukje in verhouding van de waarde van de belastingen die het opbrengt.

Dus als zij 100.000m2 grond willen van Vlaanderen met 10.000 inwoners die econometrisch 20miljard belastingen betalen op 10jaar tijd, dan geven ze ons voor 20miljard grond in het pajottenland of elders..

Je moet durven open van geest zijn in dit dossier

Laatst gewijzigd door brother paul : 23 augustus 2011 om 14:13.
brother paul is offline  
Oud 23 augustus 2011, 15:33   #16
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Stemrecht voor Vlaamse Brusselaars in Halle-Vilvoorde.
BWarrior is offline  
Oud 23 augustus 2011, 15:36   #17
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Stemrecht voor Vlaamse Brusselaars in Halle-Vilvoorde.
Ik ben zeker dat BDW absoluut voorstander is van stemrecht voor alle inwoners van Halle-Vilvoorde.
Nyquist is offline  
Oud 23 augustus 2011, 19:06   #18
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nattuurlijk zijn die niet vergelijkbaar, N-VA is de grootste partij van Vlaanderen, en de grootste partij van Belgie.
Het FDF is een kartelpartner van de MR, die niet de grootste partij is in Wallonie, en ook niet de grootste partij is in Belgie.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá

Laatst gewijzigd door nabat54 : 23 augustus 2011 om 19:07.
nabat54 is offline  
Oud 23 augustus 2011, 19:11   #19
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Binnenkort zit het er klets op en daar zullen de vettige vingerafdrukken van de redactionele volksmenners van Le Sturmer overal op staan.
Vigilante VL is offline  
Oud 23 augustus 2011, 20:32   #20
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht

Wellicht omschrijft u wel de collateral-damage heel goed. Maar de rechtstreekse gevolgen van die houding (en het is niet enkel de meneer in kwestie die zo denkt) is dat Vlaanderen stilaan emotioneel afhaakt van Belgie - genre: het heeft toch geen zin, die zijn onredelijk, ze snappen er niets van, en naast het het cordon - iets dat nooit had mogen bestaan, om te beginnen omdat het niet fit for purpose was - volledig op te blazen zorgt dit soort gedachtengang in franstalig Belgie dat de partijen in Vlaanderen die ze het lieftst hebben des te meer aan kiezers en zetels moeten inboeten. Waanzin is het. De franstalige elite in Belgie doet me vooral denken aan de blanke Rhodesiers...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be