Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 mei 2015, 11:37   #1
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.447
Standaard bij 20 kmh tolerantie misloopt de staat 8 milj euro per week !

Volgens Nederlandse politievakbond:

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binne...ist-56-miljoen

13 mei 2015 16:27

Agenten voeren actie

Niet-flitsende politie kost schatkist 56 miljoen

© ANP
Het coulancebeleid dat de politie voert tijdens de cao-acties, kost de overheid acht miljoen euro per week. Agenten met mobiele meetapparatuur zijn coulant als automobilisten tot ongeveer 20 kilometer te hard rijden.

Die automobilisten worden door de politie niet op de bon geslingerd. En dat scheelt de overheid 8 miljoen euro per week, zegt Albert Springer, woordvoerder van de Nederlandse Politiebond. Inmiddels zijn de acties zeven weken aan de gang. In totaal is de overheid al 56 miljoen euro misgelopen.

"De flitskasten doen het gewoon", zegt Springer. "Maar de mobiele apparatuur valt onder het coulancebeleid. Er wordt een beperkt aantal bonnen doorgestuurd."

Automobilisten die tot ongeveer 20 kilometer per uur te hard rijden, worden niet beboet door de politie. Volgens Springer wordt daardoor de helft van de boetes niet uitgeschreven.

RTL Nieuws
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 19 mei 2015 om 11:37.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2015, 11:40   #2
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Sorry Micele bravo met je 10 jaar politics.be
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2015, 12:49   #3
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.447
Standaard

vervolg... deze 8 miljoen per week is al enkel door die actie bij de mobiele controles, al de vaste apparatuur doet verder zijn "Noord-Korea-werk" en pakt meestal de bestuurders (en hun familie) die meer op het verkeer/weggebruikers letten als op onopvallende grijze vogelkastjes langs de baan, al dan niet wat verdekt.

Soit... dus de (flits)politie heeft een stok achter de deur als ze bepaalde dingen eist van de overheid.

In België heeft de politie ook gelijkaardige acties gevoerd, hier 1 week:
Citaat:
http://newsmonkey.be/article/39392
20 april 2015

Geen boetes deze week en flitsmarathon die helemaal getorpedeerd wordt: vakbond legt politiewerk lam

Boeteloze week. Het betere concept wat vakbondsacties betreft. Want alle lichte overtredingen op de weg krijgen geen boete maar een vriendelijke vermaning van de arm der wet. Verkeerd parkeren, iets te snel rijden, gordel niet dragen, allemaal okay ...
Het is algemeen geweten, in # Nederland toch, dat quasi 3/4# van de gepakten zeker niet onaangepast te snel rijdt - dus op (ruim) minder als de V85 geflitst wordt - maar enkel te snel rijdt volgens de "kassa-kassa-wetgeving":

#
Citaat:
http://www.autoblog.nl/aantal-verkee...et-113-gedaald

Dan nog even een paar kerncijfers: de verdeling van de snelheidsbekeuringen naar Bebouwde kom – Provinciale wegen – Autosnelwegen was 52,6% – 24,2% – 23,2%. Maar liefst 73,7%# van de CJIB-acceptgiro’s was voor een overtreding van 4 – 10 km/u. Dat komt neer op 5,46 miljoen bonnen. Royaal meer dan de helft van wat er in totaal aan boetes is uitgeschreven dus. Ketsjing! Hoeveel Mercedes-rijders uit Almere hier tussen zitten weten we niet, maar het zullen er aardig wat zijn geweest.
Ruim 5 miljoen snelheidsbonnen of pakweg 1 per 3 inwoners die jaarlijks de maatschappij ondersteunt door veiliger te willen rijden. Tesamen met andere parameters resulteert dat in relatief zeer weinig verkeersdoden per inwoner:

... ik zal maar niet met Belgistan vergelijken...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 19 mei 2015 om 13:07.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2015, 12:53   #4
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Sorry Micele bravo met je 10 jaar politics.be
Oh thx was me niet opgevallen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2015, 17:46   #5
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.447
Standaard

Nu weet men eigenlijk waarom de Belgische staat nooit de wetenschappelijke V85 als basis gaat nemen om snelheidslimieten buiten de bebouwde kom te bepalen.
Men zou wel eens 300 miljoen euro per jaar kunnen mislopen.

En de verkeersdoden zouden in Vlaanderen wel eens verder kunnen dalen ipv 2-3 jaar te stabiliseren of zelfs het laatste jaar te stijgen, Vlaanderen haalt in 2014 terug niveau 2010 (~ 400 doden #) of 4 jaar verloren...
(gelukkig zijn er de Walen nog, die mogen nog tot 90 kmh op hun 1+1 anders was het nog erger voor statistisch-BE).

Neen met de BE-50-70-zonitis-70 kmh (ipv. 60-80-100 kmh naargelang wegcategorie zoals bvb Nederland**) is immers veel meer geld te verdienen op de kap van de meeste weggebruikers die echt veiliger wil rijden.

** hier netjes geillustreerd met foto en tekst:
Citaat:
http://www.gratisrijbewijsonline.nl/strepenwet2a.htm

Er is een relatief eenvoudig systeem bedacht om de verschillende soorten wegen te kunnen onderscheiden en met welke maximumsnelheid je op die wegen met een auto mag rijden.

- Men maakt een onderscheid tussen:
. Stroomweg; = 100 kmh max
. Gebiedsontsluitingsweg; = 80 kmh max
. Erftoegangsweg. = 60 kmh max
En sinds NL 100 kmh en 130 kmh-snelweg ingevoerd heeft zijn ze helemaal geen voorbeeld meer voor Vlaanderen, foei Nederland !

Men moet eens lezen hoe de BIVV -hilarisch- deels tracht te verklaren waarom #
Citaat:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2273541

"Geen voor de hand liggende verklaring"

Het rapport van het BIVV geeft enkel cijfers en geen oorzaken. Volgens Koen Peeters van het BIVV is het voor verklaringen wachten op een onderzoek. "Uit de cijfers blijkt immers geen voor de hand liggende verklaring", zegt hij aan onze redactie. "Het gaat ook niet om een kleine stijging, maar om een plotse en spectaculaire toename. We gaan hiervoor samenzitten met de transportsector."

Een # deel van de slachtoffers zou kunnen worden verklaard door het zachte weer tijdens de eerste maanden van 2014. Het was toen een pak warmer, zonniger en er viel minder sneeuw dan tijdens dezelfde periode in 2013. "Als het mooier weer is, nemen mensen vaker de fiets en kunnen er dus bijvoorbeeld meer fietsers betrokken geraken bij ongevallen, maar dat verklaart de toename niet bij de dodelijke ongevallen met auto's en vrachtwagens."

Dat het aantal dodelijke slachtoffers in # Brussel en Wallonië wel daalt, zou voor een stuk kunnen worden verklaard door het feit dat daar de laatste jaren een serieuze inhaalbeweging is gemaakt met snelheidscontroles. Vroeger stonden amper flitspalen in het zuiden van het land, maar dat is intussen niet meer het geval.
Het weer in Vlaanderen zou veel beter geweest zijn als in Wallonie en Brussel ofzo ?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 22 mei 2015 om 18:05.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2015, 19:07   #6
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Nu weet men eigenlijk waarom de Belgische staat nooit de wetenschappelijke V85 als basis gaat nemen om snelheidslimieten buiten de bebouwde kom te bepalen.
Men zou wel eens 300 miljoen euro per jaar kunnen mislopen.

En de verkeersdoden zouden in Vlaanderen wel eens verder kunnen dalen ipv 2-3 jaar te stabiliseren of zelfs het laatste jaar te stijgen, Vlaanderen haalt in 2014 terug niveau 2010 (~ 400 doden #) of 4 jaar verloren...
(gelukkig zijn er de Walen nog, die mogen nog tot 90 kmh op hun 1+1 anders was het nog erger voor statistisch-BE).

Neen met de BE-50-70-zonitis-70 kmh (ipv. 60-80-100 kmh naargelang wegcategorie zoals bvb Nederland**) is immers veel meer geld te verdienen op de kap van de meeste weggebruikers die echt veiliger wil rijden.

** hier netjes geillustreerd met foto en tekst:


En sinds NL 100 kmh en 130 kmh-snelweg ingevoerd heeft zijn ze helemaal geen voorbeeld meer voor Vlaanderen, foei Nederland !

Men moet eens lezen hoe de BIVV -hilarisch- deels tracht te verklaren waarom #


Het weer in Vlaanderen zou veel beter geweest zijn als in Wallonie en Brussel ofzo ?
Wanneer men hier jaren later op terugkijkt, zal men de connectie zien met de trajectcontroles In mijn buurt zijn er het afgelopen jaar zeker 3 nieuwe gestart.
Pest de autobestuurder nog wat harder, geraakt hij nog gefrusteerder. En gefrustreerde autobestuurders zijn gevaarlijk.

Ik kan mij zo voorstellen dat iemand op een gewestweg nog net die camion wil inhalen voor hij de trajectcontrole binnenrijdt, en zo meer risico's neemt.
Of een auto die 'vastzit' achter een auto die graag 60 rijdt waar hij 70 mag. Door de trajectcontrole durft hij geen inhaalmanoeuvre te maken.
En de brave chauffeur die zeker niet te snel wil rijden en elke 2 seconden zijn snelheid checkt (ik bijvoorbeeld). Mijn ogen zijn veel minder op de weg gedurende zo'n trajectcontrole dan daarbuiten.....

Laatst gewijzigd door SanderK : 22 mei 2015 om 19:08.
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2015, 19:25   #7
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
En de brave chauffeur die zeker niet te snel wil rijden en elke 2 seconden zijn snelheid checkt (ik bijvoorbeeld). Mijn ogen zijn veel minder op de weg gedurende zo'n trajectcontrole dan daarbuiten.....
Wist je al dat we op amper 4 jaar tijd daalden van de 12e EU-plaats (1997) naar de 20e plaats (2001) na de massale invoering/homologatie van de flitspalen (december 1997) in vooreerst Vlaanderen ?

Van 1991 tem 1997 haden we een duidelijk dalende tendens verkeersdoden (ondanks grotere evolutie vtgkilomters) en verbeterden we ons op de EU-ladder van plaats 16 naar plaats 12. Maar toen kwamen de flitspalen en de focussering op al dat flitsgedoe. De rest van véél belangrijkere (mogelijke) ongevaloorzaken kwam helemaal achteraan...

http://forum.politics.be/showthread.php?t=187324 uitleg post 6, maar lees eerst post 4 (ook volgende posten gaan nog meer in detail)

of statistisch:


De onderste rij is de evolutie tov EU-gemiddelde, zwart %-cijfer is positief, rood negatief...

Rekening houdend met de evolutie voertuigkilometers voor en na de flitspalen was het nog frappanter:


Kan natuurlijk ook toeval zijn.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 22 mei 2015 om 19:51.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2015, 02:26   #8
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Men zou wel eens 300 miljoen euro per jaar kunnen mislopen.
Nou , ik heb liever dat overtreders betalen , dan ....
andere mensen die eventueel via de belastingen moeten opdraaien !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)


Laatst gewijzigd door cookie monster : 23 mei 2015 om 02:33.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2015, 08:05   #9
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Volgens Nederlandse politievakbond:

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binne...ist-56-miljoen

13 mei 2015 16:27

Agenten voeren actie

Niet-flitsende politie kost schatkist 56 miljoen

© ANP
Het coulancebeleid dat de politie voert tijdens de cao-acties, kost de overheid acht miljoen euro per week. Agenten met mobiele meetapparatuur zijn coulant als automobilisten tot ongeveer 20 kilometer te hard rijden.

Die automobilisten worden door de politie niet op de bon geslingerd. En dat scheelt de overheid 8 miljoen euro per week, zegt Albert Springer, woordvoerder van de Nederlandse Politiebond. Inmiddels zijn de acties zeven weken aan de gang. In totaal is de overheid al 56 miljoen euro misgelopen.

"De flitskasten doen het gewoon", zegt Springer. "Maar de mobiele apparatuur valt onder het coulancebeleid. Er wordt een beperkt aantal bonnen doorgestuurd."

Automobilisten die tot ongeveer 20 kilometer per uur te hard rijden, worden niet beboet door de politie. Volgens Springer wordt daardoor de helft van de boetes niet uitgeschreven.

RTL Nieuws
Het bewijs dat het de staat om het graaien te doen is en niet om de veiligheid.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2015, 08:42   #10
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Nu weet men eigenlijk waarom de Belgische staat nooit de wetenschappelijke V85 als basis gaat nemen om snelheidslimieten buiten de bebouwde kom te bepalen.
Men zou wel eens 300 miljoen euro per jaar kunnen mislopen.
Alles hangt af van de ingesteldheid van de mensen. Als alle automobilisten op vandaag op morgen zich voorhouden om netjes de voorschriften te volgen, dan zal dit de overheid ongelooflijk veel pijn doen. Alleen blijven er zovelen eigengereid rondtoeren en menen dat ze wel zelfs kunnen bepalen hoe snel ze ergens rijden in weerwil van de aangeduide snelheid op de borden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2015, 14:54   #11
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Alles hangt af van de ingesteldheid van de mensen. Als alle automobilisten op vandaag op morgen zich voorhouden om netjes de voorschriften te volgen, dan zal dit de overheid ongelooflijk veel pijn doen.
Ze kunnen beter een eigen staat oprichten
Maar ach .... de staat verdient er aan , dus ik keur hun gedrag goed

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Alleen blijven er zovelen eigengereid rondtoeren en menen dat ze wel zelfs kunnen bepalen hoe snel ze ergens rijden in weerwil van de aangeduide snelheid op de borden.
Zo ken ik er inderdaad een paar !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2015, 22:31   #12
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het bewijs dat het de staat om het graaien te doen is en niet om de veiligheid.
Idd Henri, een publiek geheim.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be