Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2015, 19:52   #1
SanderK
Burgemeester

Standaard Herman de Croo op de E40, te voet

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/ookdatnog/1.2344711

Citaat:
"Nog iemand Herman De Croo -zonder auto- gezien op de pechstrook langs de E40 in Zwijnaarde?" Die vraag hield verschillende Twittergebruikers even in de ban. "Alles is oké", laat De Croo ons weten.
"Ik had een lekke band", vertelt De Croo aan de telefoon. "De wagens van tegenwoordig hebben -meestal toch- geen reservewiel en dus moest ik mijn band proberen te herstellen met een reparatieset. Met die set moet je een soort vocht in de band spuiten, maar dat hielp dus niets. Ik heb mijn wagen dan maar laten depanneren."

Nadat zijn wagen getakeld was, moest De Croo nog drie kwartier wachten op iemand die hem kwam ophalen. "In totaal zal ik dus van 18 tot 20 uur op de pechstrook hebben gestaan, waarvan een deel zonder auto."

Met De Croo dus alles oké, al verwacht hij zich wel aan een verkoudheid. "Wat me trouwens is opgevallen, is hoe snel iedereen langs de autosnelweg rijdt. Ik stond daar ook met mijn mantel en toch herkenden velen mij. Tientallen mensen claxonneerden. Het deed me plezier dat ze me herkenden." Twee mensen waren zo vriendelijk om te stoppen, maar toen was er al iemand onderweg om De Croo op te halen.

Eind goed, al goed.
Daarom noemt het ook autosnelweg!

Man man man... Politiekers.....
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2015, 20:03   #2
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

"Ik stond daar ook met mijn mantel en toch herkenden velen mij. "

Hoe snel kan het dan geweest zijn?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2015, 20:09   #3
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Deze bejaarde man vond het fijn op de snelweg te rijden aan 12 kmh, was blijkbaar helemaal niet onder de indruk:
http://www.gva.be/cnt/aid825905/beja...eg-in-rolstoel

In Groot-Brittannië heeft de politie een bejaarde man tegengehouden. De 89-jarige Brit reed met zijn elektrische rolstoel langs de snelweg.
De man reed tegen 12 kilometer per uur met zijn mobiliteitsscooter langs de snelweg. De politie kwam ter plaatse om de man te helpen en sloot er zelfs een rijvak voor af.

De bejaarde man wilde echter niet luisteren. Hij vond het fijn om langs de snelweg te rijden nadat hij een verkeerde weg naar huis had genomen. Uiteindelijk ging de man toch mee met de politieagenten.

Beeld: Daily Mirror

Naja senior De Croo zal wel een typisch Vlaams wereldvreemd watje zijn zeker ?

Citaat:
"Wat me trouwens is opgevallen, is hoe snel iedereen langs de autosnelweg rijdt. Ik stond daar ook met mijn mantel en toch herkenden velen mij. Tientallen mensen claxonneerden. Het deed me plezier dat ze me herkenden." Twee mensen waren zo vriendelijk om te stoppen, maar toen was er al iemand onderweg om De Croo op te halen.
Bewijst idd nog maar eens dat 120 kmh relatief zeer traag is op een snelweg, ze konden De Croo zelfs in mantel herkennen en vele hadden ruim tijd om op hem te claxonneren, nochtans een overtreding als er geen gevaar dreigt...
Citaat:
33.2. Geluidssignalen moeten zo kort mogelijk zijn. Zij zijn enkel toegelaten om een noodzakelijke waarschuwing te geven ten einde een ongeval te voorkomen en, buiten de bebouwde kommen, wanneer men een bestuurder die men wil inhalen moet waarschuwen.
... ook zomaar stoppen-stilstaan zonder grondige reden (enkel pech -> pechstrook) is trouwens verboden...

Citaat:
21.4. Op autosnelwegen is het verboden :

1° de dwarsverbindingen te gebruiken;
2° te keren;
3° achteruit te rijden of te rijden in de tegenovergestelde rijrichting;
4° een voertuig te laten stilstaan of te parkeren, behalve op de parkeerstroken, aangewezen door het verkeersbord E9a;
5° voertuigen te slepen met een nood- of hulpkoppeling.

Laatst gewijzigd door Micele : 19 mei 2015 om 20:22.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2015, 20:33   #4
Edward De Vere
Banneling

Standaard

En niemand die 'per ongeluk' even uitweek.
Edward De Vere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2015, 21:43   #5
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Ik dacht dat je dan mee mocht rijden met de depannagewagen. Trouwens, mag men zich als voetganger op de autostrade bevinden??

Laatst gewijzigd door omaplop : 19 mei 2015 om 21:44.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2015, 22:11   #6
SanderK
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Ik dacht dat je dan mee mocht rijden met de depannagewagen. Trouwens, mag men zich als voetganger op de autostrade bevinden??
Depannagewagen brengt u naar de garage he

Het kan zijn dat die aan de andere kant van Vlaanderen is (vreemde leasingcontracten of verzekeringscontracten enzo). (spreek uit ervaring)

Waarschijnlijk was het tijdsefficiënter om daar te blijven staan wachten. Natuurlijk ook een pak gevaarlijker en waarschijnlijk ook illegaal ja.....
Oud 20 mei 2015, 01:29   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"De wagens van tegenwoordig hebben -meestal toch- geen reservewiel
?
Oud 20 mei 2015, 07:17   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
?
Begrijp je het niet Xeno ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2015, 07:40   #9
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Toont aan hoe dom dergelijke oer Beglicistische politici wel zijn: ze kunnen nog geen band herstellen met een bandenreparatieset. Eigenlijk is het simpel, je moet ervoor zorgen dat het gat in de band zich onderaan het wiel bevind als je de vloeistof inspuit, dan loopt de vloeistof naar het gat en wordt het gedicht. Daarna kan je de band terug opblazen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2015, 07:44   #10
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Toont aan
Citaat:
hoe dom
dergelijke oer Beglicistische politici wel zijn: ze kunnen nog geen band herstellen met een bandenreparatieset. Eigenlijk is het simpel, je moet ervoor zorgen dat het gat in de band zich onderaan het wiel bevind als je de vloeistof inspuit, dan loopt de vloeistof naar het gat en wordt het gedicht. Daarna kan je de band terug opblazen.
Eerder lui denk ik ... en niet graag hun handen vuil maken ... dat is ordinair trouwens...werken met je handen dat doen de gewone mensen,
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2015, 07:54   #11
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edward De Vere Bekijk bericht
En niemand die 'per ongeluk' even uitweek.
Erg hé
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2015, 09:44   #12
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
?
Ja xeno. Door de groenfundamentalisten willen autoconstructeurs het gewicht van hun auto zoveel mogelijk beperken. Om de uitstoot zo laag mogelijk te krijgen in het boekske, wordt er standaard vaak geen reservewiel meer in de wagen gestoken. Dat is tegenwoordig een optie geworden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2015, 09:49   #13
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Met De Croo dus alles oké, al verwacht hij zich wel aan een verkoudheid. "Wat me trouwens is opgevallen, is hoe snel iedereen langs de autosnelweg rijdt.
Dat is inderdaad erg confronterend en traumatiserend voor dergelijke mensen . Veel mensen doen alle verplaatsingen met de auto en terwijl ze met de auto rijden zijn ze zich totaal niet bewust van het lawaai, de vervuiling en de snelheid omdat ze er niet rechtstreeks mee geconfronteerd worden. In hun auto worden die zaken weggefilterd waardoor ze zich ook niet bewust zijn van de schadelijke gevolgen van autorijden die ze steevast negeren of minimaliseren. Zulke mensen worden dus een beetje vakidioot en hebben een erg enggeestige kijk op autorijden en zijn zich ook van geen kwaad bewust wanneer ze zich met de auto verplaatsen.

Als die personen dan bijvoorbeeld eens langs een autosnelweg pech hebben en daar wat tijd doorbrengen, dan worden ze plotseling wel geconfronteerd met de vervuiling, het enorme lawaai en de snelheid. Ze bekijken het verkeer dan vanuit een ander perspectief, van buiten de auto. Dit is voor dergelijke mensen dan ook enorm confronterend en shockerend.
Verrijkend ook omdat ze op die manier een ruimere kijk krijgen op het verkeer in al zijn facetten.
Oud 20 mei 2015, 10:27   #14
SanderK
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Dat is inderdaad erg confronterend en traumatiserend voor dergelijke mensen . Veel mensen doen alle verplaatsingen met de auto en terwijl ze met de auto rijden zijn ze zich totaal niet bewust van het lawaai, de vervuiling en de snelheid omdat ze er niet rechtstreeks mee geconfronteerd worden. In hun auto worden die zaken weggefilterd waardoor ze zich ook niet bewust zijn van de schadelijke gevolgen van autorijden die ze steevast negeren of minimaliseren. Zulke mensen worden dus een beetje vakidioot en hebben een erg enggeestige kijk op autorijden en zijn zich ook van geen kwaad bewust wanneer ze zich met de auto verplaatsen.

Als die personen dan bijvoorbeeld eens langs een autosnelweg pech hebben en daar wat tijd doorbrengen, dan worden ze plotseling wel geconfronteerd met de vervuiling, het enorme lawaai en de snelheid. Ze bekijken het verkeer dan vanuit een ander perspectief, van buiten de auto. Dit is voor dergelijke mensen dan ook enorm confronterend en shockerend.
Verrijkend ook omdat ze op die manier een ruimere kijk krijgen op het verkeer in al zijn facetten.
Uhu, heel mooi allemaal, voor wereldvreemde mensen ja.

Ik woon dicht bij 2 snelwegen, als kind fietste ik geregeld over de bruggen over deze snelwegen. Ik heb een heel goed idee wat zo'n snelweg van dichtbij is.
Toch ken je waarschijnlijk mijn standpunten tov autorijden al
Oud 20 mei 2015, 11:11   #15
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter

Aurora_Borealis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
"Ik stond daar ook met mijn mantel en toch herkenden velen mij. "

Hoe snel kan het dan geweest zijn?
Ik mag toch hopen dat hij een fluovestje daarboven droeg, anders was ook weer lekker onwettelijk (en bovenal onveilig) bezig...
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2015, 12:45   #16
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Ik mag toch hopen dat hij een fluovestje daarboven droeg, anders was ook weer lekker onwettelijk (en bovenal onveilig) bezig...
Fluovestje is enkel voor het plebs hé.
Oud 20 mei 2015, 12:48   #17
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Uhu, heel mooi allemaal, voor wereldvreemde mensen ja.

Ik woon dicht bij 2 snelwegen, als kind fietste ik geregeld over de bruggen over deze snelwegen. Ik heb een heel goed idee wat zo'n snelweg van dichtbij is.
Toch ken je waarschijnlijk mijn standpunten tov autorijden al
Op een brug valt dat nog goed mee. Eens je op de autosnelweg of er naast dan pas wordt je gewaar wat voor een kabaal het verkeer maakt.
Oud 20 mei 2015, 13:06   #18
SanderK
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Op een brug valt dat nog goed mee. Eens je op de autosnelweg of er naast dan pas wordt je gewaar wat voor een kabaal het verkeer maakt.
Man man man, een brug over de autosnelweg, bereikbaar via een weg die zowat naast de vangrail loopt. Dus ja, er vlak naast!
Oud 20 mei 2015, 13:53   #19
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Uiteraard stond die politicus daar 45 minuten teveel - kon zeker meerijden met takelwagen tot comfortabele plaats of lievelingsrestaurant, bushalte ofzo - , het snelwegverkeer zeer onveilig te maken (afleiding van (snelweg)bestuurders zorgt altijd voor onveiligheid), er stopten zelfs 2 voertuigen (uiteraard streng verboden)..., velen claxonneerden (ook veboden), en dat tussen 18 en 20 hr op de E40. Ik schat dat daar zeker nog zowat 4000-5000 voertuigen passeerden per uur...

Maar als je dan op het lege 3e rijvak 129 kmh rijdt bij het ongestoord inhalen gaat de flits soms wel eens af hoor, dan ben je uiteraard een wegpiraat, beter is fel te vertragen naar het rechterijvak gaan doorschuiven hierbij wat verkeer afsnijden en dan fel te remmen voor het verkeer en dit voor iemand in zijn mantel want die ken je toch van ergens... vriendelijke mensen toch.
Citaat:
Twee mensen waren zo vriendelijk om te stoppen, maar toen was er al iemand onderweg om De Croo op te halen.
Uiteraard rij je dan een stuk terug in achteruit op de pechstrook, want herkennen reageren en snelheid matigen en stoppen heeft toch veel meters nodig uit ~ 120 kmh (nog strenger verboden) en wslk nog een babbeltje doen op de pechstrook, " Ik heb al iemand verwittigd rij maar door, best uit stilstand direct naar het rechtervak vanuit de pechstrook enz... " . Zou De Croo het naderend snelwegverkeer wat geassisteerd hebben ?

Laatst gewijzigd door Micele : 20 mei 2015 om 14:12.
Oud 20 mei 2015, 14:17   #20
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dan ? Al een trein, tram, bus gehoord door de bebouwde kom ?

Een vrachtwagen maakt aan 90 kmh meer geluid als 5 auto´s aan 120 kmh, de vrachtwagen is begrenst (dit bij normaal asfalt), dit is vooral rolgeluid en windgeruis.

Bij fluisterasfalt is "het kabaal" tot 50 % minder.
Bij sommige betonsnelwegen is het geluid 100 % meer (vooral rolgeluid dan).

Politiekers zorgen vooral voor wegbedekking in de steden/dorpen die het meeste geluid maken: straatklinkers , lekker héél luid hoor !
Maar het beste is drempels die nog extra trillingen en nog voor extra motorlawaai en 100 % meer vervuiling zorgen, vooral dat lekker fijnstof, leefbaarder kan het echt niet !

Gevolg: mensen gaan liever korter bij de autosnelweg wonen. LOL.

Laatst gewijzigd door Micele : 20 mei 2015 om 14:27.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be