Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2004, 13:03   #161
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Hoe denk je dat de joodse Safiyya Bint Huyay zich voelde toen ze op dezelfde dag dat haar man, vader, broers en de rest van haar stam werden afgeslacht door de moslims, in het huwelijk trad met Mohamed? Vrije wil? en uiterst passioneel?
Ook wel raar dat hier weer net een uitzondering mag gemaakt worden op de verplichte wachttijd die een weduwe moet ondergaan alvorens opnieuw in het huwelijk te treden. Heeft Mohamed wel effekes chance gehad dat het mens niet in verwachting was.
Ja, dat verhaal ken ik. De Joodse stammen zijn toen in een oorlog omgekomen en daar zat niet alleen Safiyya's vader bij, maar ook haar toenmalige echtgenoot. Ik zou zelf niet spreken van afslachten omdat Joden zeker geen heilige boontjes waren, zij zochten al naar Mohamed (sws) nog voor hij geboren werd om hem op voorhand de wereld uit te kunnen helpen. Zij wisten immers vanuit de Goddelijke Openbaring dat er nog een profeet zou komen die Achmed zou heten. Dus zij op zoek naar Achmed, maar ja...anderen wisten dat ook en hoopten steevast dat hun zoon de profeet zou worden, dus noemden ze allemaal hun zoon Achmed, wat de zoektocht van de Joden er niet op vergemakkelijkte. Het gelukkige paar, koos uiteindelijk voor de naam Mohamed, afgeleid van Achmed. Sindsdien hebben Joden de islam voortdurend bestreden. Dus een oorlog is vanuit deze achtergrond zeker niet vreemd. Maar goed, waar was ik...Safiyya was dus na de oorlog (half)wees (geen zekerheid mbt moeder) en weduwe. Toen zij in contact kwam met de profeet (sws) deed hij haar een huwelijksaanzoek, dat zij kon aannemen of verwerpen en zij zou gezegd hebben: Ik had al met jou willen trouwen voor ik met tot de islam bekeerde. Dus Circe...ik denk het tweede antwoord (maar het eerste zit daar ook een beetje in).
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2004, 13:07   #162
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Een klein vraagje aan de mensen die de koran wat kennen!

Gehandicapt zijn is da een doodzonde in de koran of wat vertelt men daar over gehandicapten? (mindervaliden is een beter woord)!
? Natuurlijk niet.
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
Oud 12 november 2004, 13:08   #163
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
? Natuurlijk niet.
Was maar een vraag want heb nog nooit ne koran in mijn handen gehad
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2004, 13:20   #164
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Niets normaal aan. Omdat criminelen dat doen en door de mazen van het net glippen is het niet normaal. Dat jij het normaal noemt zegt genoeg over u.
Maar toch is dat een feit waar in wij nu leven !!
Oud 12 november 2004, 13:30   #165
Lincoln

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat dat de afloop van het verhaal was: zijn stiefzoon en de vrouw zelf zouden ingestemd hebben met het huwelijk. De profeet (sws) zou dit aanvankelijk geweigerd hebben en op aandringen van zijn stiefzoon zou het zover gekomen zijn. Maar ik kan het verkeerd hebben, Lincoln check jij even? Lijkt me ook wel logisch als je bedenkt dat een islamitisch huwelijk eigenlijk alleen maar kan plaatsvinden als vrouw en man het eens zijn. Dat is ook de reden waarom uithuwelijken niet kan, hoewel het jammer genoeg maar al teveel voorkomt.
Ik ben het volledig met u eens ! Maar het probleem is dat men de essentie van het verhaal afwijkt een in de aanval gaat , Het doel achter dit allemaal is : "Wij willen jullie hier niet" , een ik garandeer je zouden wij onze cultuur een godsdienst afzweren dan noch zal men aandringen dat we moeten ophoepelen , Wij zijn hier gewoon niet welkom amen een uit ! Dus mijn conclusie : Liever in de verdediging !
Oud 12 november 2004, 13:41   #166
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Niet alleen compleet geschift, maar ook agressief en laf. Lincoln en Ibeke slaan als hazen op de vlucht als je enkele koranieke ideeën onder de loep neemt. Ze zijn snel gepikeerd die moslimmekes als de analyse niet flatterend uitvalt.
Wat mij immer opvalt is dat fanatiek vastklampen aan al die religieuse verhaaltjes en voorschriften. Allah en zijn kamelengezant hebben het gezegd, dus is het zo. Verstand op nul en slikken maar.
Ik klamp mee ten minste aan een "vaste touw" , Een u houdt zich extreem vast aan niets ! Dat is een groot verschil ! Als de wind blaast dan zullen we zien wie nog overblijft !
Oud 12 november 2004, 13:45   #167
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Dat is het commentaar van een moslim als men hem confronteert met het gegeven dat Mohammed, de stichter van de islam, Zaineb, de vrouw van zijn pleegzoon heeft afgenomen.

Dit laatste op zich is al een overtreding van de 1 van de 10 geboden :

"
[size=3]begeer niet iemand anders echtgenoot[/size]".

De stichter van wat de moslims de "Laatste Waarheid" noemen is dus een persoon die zich duidelijk als een zondaar gedraagt tegenover God en zijn medemens. Zelfs voor een niet gelovige kan het niet dat je de vrouw van een van je kinderen afneemt om ze voor jou op te eisen.

Bezie daarbovenop nu de 2 zaken die Lincoln zelf aanhaalt:

1. dat Mohammed al zeer jong (in zijn puberteit) met een 15 jaar oudere vrouw een relatie aanging en dan
2. later als 50plusser betrekkingen had met een min-10-jarige,
3. dat hij daarnaast nog een hele resem vrouwen en slavinnen had die hem moesten bevredigen en die hij achter gordijnen afschermde voor de belangstelling van andere mannen.

Uit dit alles blijkt toch overduidelijk dat Mohammed op sexueel gebied een vrij gestoorde persoonlijkheid was.

Mohammed gebruikte de godsdienst die hij zelf had uitgevonden als voorwendsel om ongestraft te kunnen zondigen.
Dat is jouw redenering ! De koniging van saba dacht ook dat salomon een valse profeet was ! Farao dacht ook dat mozes een valse profeet was ! enz enz..., Maar nadien hadden ze het waarlijk mis !
Oud 12 november 2004, 14:21   #168
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat verhaal ken ik. De Joodse stammen zijn toen in een oorlog omgekomen en daar zat niet alleen Safiyya's vader bij, maar ook haar toenmalige echtgenoot.

Ik zou zelf niet spreken van afslachten omdat Joden zeker geen heilige boontjes waren, zij zochten al naar Mohamed (sws) nog voor hij geboren werd om hem op voorhand de wereld uit te kunnen helpen. Zij wisten immers vanuit de Goddelijke Openbaring dat er nog een profeet zou komen die Achmed zou heten. Dus zij op zoek naar Achmed, maar ja...anderen wisten dat ook en hoopten steevast dat hun zoon de profeet zou worden, dus noemden ze allemaal hun zoon Achmed, wat de zoektocht van de Joden er niet op vergemakkelijkte. Het gelukkige paar, koos uiteindelijk voor de naam Mohamed, afgeleid van Achmed.

Sindsdien hebben Joden de islam voortdurend bestreden. Dus een oorlog is vanuit deze achtergrond zeker niet vreemd.
[size=3]... zij zochten al naar Mohamed (sws) nog voor hij geboren werd om hem op voorhand de wereld uit te kunnen helpen ...[/size]

Astenblief eh seg!

Zijn jullie moslims nu allemaal kinderen of wadisda?

Lincoln komt in een andere posting zeggen dat volgens de islam iedereen geboren wordt als moslim, maar dat slechte mensen als ongelovigen, christenen, etc. en het ergste van al Joden, deze onschuldige moslimborelingen omvormen tot afschuwelijke Jodenetters, christenhonden, ongelovige duivels etc...

En dan nu weer als klap op de vuurpijl (om in de stemming te blijven) horen we dat de Joden door Mohammed vermoord werden omdat ze al van voor de geboorte van Mohammed naar hem op zoek waren.

Hoe heet de geestesafwijking van mensen die zulke nonsens geloven en verspreiden?

Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2004, 14:47   #169
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Was maar een vraag want heb nog nooit ne koran in mijn handen gehad
Sorry, dacht echt dat je een grap maakte.
Oud 12 november 2004, 14:48   #170
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Ik ben het volledig met u eens ! Maar het probleem is dat men de essentie van het verhaal afwijkt een in de aanval gaat , Het doel achter dit allemaal is : "Wij willen jullie hier niet" , een ik garandeer je zouden wij onze cultuur een godsdienst afzweren dan noch zal men aandringen dat we moeten ophoepelen , Wij zijn hier gewoon niet welkom amen een uit ! Dus mijn conclusie : Liever in de verdediging !
Hey Lincoln,

Daar wordt je nu-toch-echt-on-ge-lovig van...
Oud 12 november 2004, 14:49   #171
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is jouw redenering ! De koniging van saba dacht ook dat salomon een valse profeet was ! Farao dacht ook dat mozes een valse profeet was ! enz enz..., Maar nadien hadden ze het waarlijk mis !
Dat is ook waar.
Oud 12 november 2004, 14:50   #172
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[size=3]... zij zochten al naar Mohamed (sws) nog voor hij geboren werd om hem op voorhand de wereld uit te kunnen helpen ...[/size]

Astenblief eh seg!

Lincoln komt in een andere posting zeggen dat volgens de islam iedereen geboren wordt als moslim, maar dat slechte mensen als ongelovigen, christenen, etc. en het ergste van al Joden, deze onschuldige moslimborelingen omvormen tot afschuwelijke Jodenetters, christenhonden, ongelovige duivels etc...

En dan nu weer als klap op de vuurpijl (om in de stemming te blijven) horen we dat de Joden door Mohammed vermoord werden omdat ze al van voor de geboorte van Mohammed naar hem op zoek waren.

Hoe heet de geestesafwijking van mensen die zulke nonsens geloven en verspreiden?

Wre-ker.
Oud 12 november 2004, 15:19   #173
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Juist daar heb ik het moeilijk mee.
Een profeet is iemand die een boodschap die hij van een godheid vernomen heeft, in het openbaar verkondigt.
Een godheid wordt geacht boven de menselijke zwakheden verheven te zijn, niet gehinderd door de geplogenheden van een volk.Men mag minstens van een godheid verwachten dat hij regels oplegt die de tand der tijd kan doorstaan. Ik kan daar in elk geval slechts een menselijke hand in zien.
Bobke, Ibeke,Lincoln,
(aan Circe moet ik niets vragen, die smeerde haar gebrek aan kennis al te ruim uit)
over die vermeende sexuele uitspattingen, staat daar iets over in de Koran?
Of zijn dat de bijhorende commentaren van mensenhand (soenna, ehaddieth en dgl, hoe die van de Sjia heten kan ik even niet op komen) of is dat hetgene wat verder rondverteld werd als legende? Voor zover ik weet wordt enkel de Koran- zelf als het "woord van God" beschouwd.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2004, 15:24   #174
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

Astenblief eh seg!

Moet ik je aan de bijbel en de moord op de onnozele kinderen herinneren?

Laatst gewijzigd door filosoof : 12 november 2004 om 15:26.
Oud 12 november 2004, 15:29   #175
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat hij een "menselijke fout" maakte, zoals jij suggereert. Volgens mij was dat toen niet zo vreemd als vandaag. Het was toen geen fout.
Ik denk ook niet dat God hem (sws) specifiek heeft opgedragen om Aicha (ra) te trouwen. Hij heeft zijn taak volbracht als profeet, maar daarnaast had hij ook een privé-leven.

En ik denk ook niet dat trouwen op zo'n jonge leeftijd iets is wat God heeft opgelegd, volgens mij was dat eerder een cultuurverschijnsel. Als het een wet was zou het idd de tand der tijd doorstaan hebben, zoals het gebed of de vasten, maar-en ik hoop dat dat duidelijk is-dat is niet zo.
Dat is het 'm juist. een profeet, die naam waardig, dient juist BOVEN cultuurverschijnselen te staan en dient zelf het goede voorbeeld te geven.
Het beste bewijs dat mohammed de volledige waarheid helemaal niet kende.
Hoe durf jij mohammed bvb naast een jezus christus te plaatsen?

Ik moet helemaal niks van een (legerleider, slavenhouder e.d.) mohammed hebben en sommigen zouden beter ophouden met al zijn fouten trachten goed te praten. Vele dingen die mohammed gedaan heeft zijn helemaal niet goed te praten ! Mohammed heeft de barbaarsheid niet helemaal uitgeroeid, hij deed er zelf aan mee! Mohammed valt als profeet gewoon door de mand !

Laatst gewijzigd door smiley : 12 november 2004 om 15:43.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2004, 15:40   #176
smiley

Standaard

Citaat:
"extreem" , Zegt gewoon dat de meeste allochtone jongeren zich niet behoorlijk gedragen een zich terug moeten bekeren tot de islaam !!
Wil u nu zeggen dat ik, omdat ik geen moslim ben, mij niet goed gedraag? Alle niet-moslims zijn volgens jou slechte mensen of wat?

Wat u zegt is zever in pakskes beste lincoln. Waarom die jongeren zich misdragen is juist omdat zij zich afzetten tegen onze westerse maatschappij die zij 'decadent' vinden.

En hoe komt het dat ze onze maatschappij 'decadent' vinden beste lincoln? Is dat omdat ze niet-moslims zijn?

Laatst gewijzigd door smiley : 12 november 2004 om 15:42.
Oud 12 november 2004, 15:45   #177
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Bobke, Ibeke,Lincoln,
(aan Circe moet ik niets vragen, die smeerde haar gebrek aan kennis al te ruim uit)
over die vermeende sexuele uitspattingen, staat daar iets over in de Koran?
Of zijn dat de bijhorende commentaren van mensenhand (soenna, ehaddieth en dgl, hoe die van de Sjia heten kan ik even niet op komen) of is dat hetgene wat verder rondverteld werd als legende? Voor zover ik weet wordt enkel de Koran- zelf als het "woord van God" beschouwd.
En in de koran staan vele dingen die helemaal niet door de beugel kunnen !
Oud 12 november 2004, 15:46   #178
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley
Dat is het 'm juist. een profeet, die naam waardig, dient juist BOVEN cultuurverschijnselen te staan en dient zelf het goede voorbeeld te geven.

Ik moet helemaal niks van een (legerleider, slavenhouder e.d.) mohammed hebben en sommigen zouden beter ophouden met al zijn fouten trachten goed te praten. Vele dingen die mohammed gedaan heeft zijn helemaal niet goed te praten ! Mohammed heeft de barbaarsheid niet helemaal uitgeroeid! Mohammed valt als profeet gewoon door de mand !
Had ene zekere JC ook geen historie met een prostituee, een genaamde MM, en daarbij ook nog iets met ene vent, een zekere M? Het Vaticaan heeft heel wat evangelies doen vernietigen, om 't historieke "mooi" te houden (zo'n 800, las ik ergens) maar er schijnen er nog te zijn, als de naam Nag Hammadi bvb je toch iets zegt
En collaborateur? "Geef aan de Keizer wat des Keizers is", zou hij gezegd hebben tijdens een belastingrevolte..

Ik herinner me ook iets van een koppel, gedood omdat ze maar een deel van hun bezittingen aan die sekte gaven, ipv alles:
[size=2]Ananias en Saffira.[/size][size=2]http://www.ichthuskerk.com/pr2262003.tpl[/size]

Mooi, niet? Dood, alle twee: niet door ziekte, niet door een hartinfarct, niet door gods' bliksems,maar door het woord van ene Petrus, medeplichtige dus schijnbaar. De rots waarop de kerk ging gebouwd worden, staat er elders.

't waren ruwe tijden, hé...

Laatst gewijzigd door filosoof : 12 november 2004 om 15:55.
Oud 12 november 2004, 15:47   #179
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley

Ik moet helemaal niks van een (legerleider, slavenhouder e.d.) mohammed hebben en sommigen zouden beter ophouden met al zijn fouten trachten goed te praten. Vele dingen die mohammed gedaan heeft zijn helemaal niet goed te praten ! Mohammed heeft de barbaarsheid niet helemaal uitgeroeid, hij deed er zelf aan mee! Mohammed valt als profeet gewoon door de mand !
Ja, dat vind jij dan. Voor moslims is Mohamed (sws) geen profeet naast Jezus (as), hij staat er boven.

Laatst gewijzigd door Ibeke : 12 november 2004 om 15:47.
Oud 12 november 2004, 15:48   #180
smiley

Standaard

Citaat:
Ja, dat vind jij dan. Voor moslims is Mohamed (sws) geen profeet naast Jezus (as), hij staat er boven.
Schandalig dat u zoiets durft zeggen !

Maar ja.... vele moslims vinden zichzelf ook beter als niet-moslims. Of heb ik het mis?

Laatst gewijzigd door smiley : 12 november 2004 om 15:52.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be