![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ok, het is al een artikel uit het verleden maar toch wilde ik er iets over kwijt daar ik daarstraks op de autostrade nog een wagen heb zien rijden waar je door zo een fietsendrager totaal geen kentekenplaat kon zien.
Bron oude artikel Een verbod op volledig 'zwart' getinte 'autoruiten' moet er ook komen. ![]() We willen u zien zitten, weten wie u bent, weten wat u uitsteekt in de wagen ![]() Blijkbaar is het tot op bepaalde hoogte nog steeds toegelaten op de voorruit na dacht ik. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat hoeft ook niet: je moet de nummerplaat niet zien door de fietsenhanger. De nummerplaat hoort aan de fietsenhanger bevestigd te worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die van de wagen waarover ik het had was niet te vinden of ik keek er gewoon naast, dat kan ook best geweest zijn. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Misschien heeft men het over het soort fietsendragers die men aan de auto hangt. Dit kan ik wel begrijpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus; zo'n (in mijn ogen minderwaardige) fietsendrager bevestigd op het achterraam mag dus wel, maar niet op de trekhaak van de auto. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook het rijden in beide richtingen door fietsers in de straten dient verboden te worden.
Welke clown heeft dat in voegen gesteld eigenlijk? Er zijn best fietsers die daar op een 'walgelijke' manier gebruik van maken van die regel. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welk probleem ontstaat er dan wel bij correct gebruik van het in beide richtingen fietsen? Vervelend voor u als u met een brede auto meent dat de hele rijbaan van u en van u alleen is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Zo'n fietsdrager achteraan een wagen is ook compleet overbodig. De beste manier om fietsen mee te nemen, is ze opgevouwd IN de wagen mee te voeren. Met deze e-modellen gaan er zo moeiteloos twee in de koffer, en in sommige wagens zelfs méér.
Resultaat: geen gezeur over de zichtbaarheid van nummerplaten, geen geknoei met het in- en loshaken van de fietsen, geen gevaar voor loskomen onderweg, geen aërodynamische verstoring (en het bijhorende meerverbruik), en - vooral - het oogt stukken esthetischer! Laatst gewijzigd door Bartjeuh : 17 september 2016 om 07:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Win-win situatie zegt mijnheer. ![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moest vandaag in Gent zijn en had mijn auto in de ondergrondse garage geparkeerd. Op straat zelfs als je het zebrapad oversteekt wordt je van alle kanten door fietsers bijna met je kloten omver gereden. Zelfs op het voetpad ben je niet veilig. Zelden meegemaakt super gevaarlijk. Voor die mannen gelden geen regels, zij hebben alle rechten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Waarschijnlijk dezelfde idioot die het nodig nodig fietsers in stadskernen toe te laten naast elkaar te rijden ... wat gigantische knopen teweeg brengt.
![]() |
#15 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mijn fietsendrager (voor trekhaak) ligt in de kelder te roesten. Veel te veel gesleutel, onstabiel enz.) Onze twee gewone stadsfietsen (voor ons voorlopig geen elektrische hulpmotor die het milieu onrechtstreeks bevuilt) gaan rechtop in de wagen (monovolume). En als we een pintje willen drinken na de fietstocht staan die daar goed beveiligd tegen diefstal achter geblindeerde ramen. Tussen de fietsen is er nog plaats voor koffers of fietstassen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Maak eens de berekening, inclusief de kost van de fietsendrager achteraan de wagen en - vooral - het meerverbruik van je wagen met zo'n ding + de fietsen erop gemonteerd. En dan spreek ik nog niet over eventuele schade aan je eigen fietsen of auto en - vooral - achterliggers, als er ooit eens iets verkeerd gaat met het vastmaken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar ik begrijp dat niet iedereen graag een monovolume koopt om allerlei redenen. Als die wagen bijna uitsluitend gebruikt wordt om één persoon te vervoeren weegt het genot van de ruimte niet op tegen de kostprijs van het iets hogere verbruik. |
|
![]() |
![]() |