![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240515_91952553
Even advocaat van de duivel spelen. Er staat dat het een Russische aanval is, maar er wordt geen bron vermeld. "Rusland kan niet beweren dat het niet weet waar zijn raketten vallen en moet volledig verantwoordelijk worden gehouden voor zijn daden". Maar er is geen proces, ik zie weinig empirische documentatie in het verhaal, enkel emotionele tekst. Het enige dat er staat is "Het is ongebruikelijk dat dergelijk zware aanval overdag plaatsvindt. Luchtaanvallen met drones en (kruis)raketten gebeuren meestal 's nachts." Er staat ook niet wat de reactie van Rusland is, of Rusland gereageerd heeft of niet... Het zal natuurlijk allemaal nog heel pril zijn, maar ik hoop dat onderzoeksjournalisten op zoek gaan naar de waarheid, want daar heeft iedereen recht op! Vooral de slachtoffers! Ik ben wel akkoord dat de daders van deze aanval verantwoordelijk moeten worden gehouden. Een onafhankelijk onderzoek dringt zich op. En voor je mij een complotdenker noemt, ik zeg NIET dat het GEEN Russische aanval is. Zelfs al is de kans 99% dat het een Russische aanval is, je moet 100% zeker zijn. Rusland kan hier heel diplomatisch op reageren als ze willen, door transparant te zijn, steun te betuigen en openstaan voor een dialoog. Ik vind het overigens niet toevallig dat dit net gebeurt na de gesprekken tussen Orban en Poetin. Rusland heeft niks te winnen met deze aanval. Letterlijk niks. Kortom: Dit zaakje stinkt en moet uitgepluisd worden.
vBulletin software 4.2.2 en 4.2.3 had een data breach in 2015. Er wordt aanbevolen een hogere versie te gebruiken om zo e-mails en wachtwoorden te beschermen. Dit forum draait versie 3.6.8 uit 2007, gebruik dus een uniek en veilig (lang) paswoord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog onnozele gedachten in hun hoofd? Het is trouwens niet de eerste keer dat Russische bombardementen ziekenhuizen raken: https://edition.cnn.com/2023/02/21/e...-dg/index.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat dat onnozele "Rusland moet openstaan voor dialoog" betreft, die dialoog had Poetin kunnen voeren voor februari 2022. Hij koos er evenwel voor om niet te dialogeren, maar de taal van de wapens te spreken. Tot op heden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik neem doelbewust een neutrale bron. Stand van zaken mei vorig jaar:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ongetwijfeld kan ons door enkele medeforummers een relevante,en inzichtgevende-explicatie bezorgd worden waardoor het alleen maar de schuld van Zelensky kan zijn.....
we wachten.... Laatst gewijzigd door kelt : 8 juli 2024 om 17:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We laten eventjes al de mogelijkheden passeren die de Poetintrollen naar vaste gewoonte uit hun mouw schudden: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 8 juli 2024 om 17:11. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op de videobeelden zie je heel duidelijk dat een raket recht naar het kinderziekenhuis:
Citaat:
En vergelijk dan eens met de flutuitleg waarmee Moskou afkwam: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Rusland bombardeert Oekraïne al twee jaar op zowat elk mogelijk doel, maar dit zaakje "stinkt" volgens jou. Ik zou echt niet weten waarom. En ook al was het een Oekraïense afweerraket die in volle oorlog per ongeluk op het ziekenhuis terecht kwam, dan was het nog 100 pct. de schuld van Rusland. Zie trouwens ook (vers van de pers): https://www.hln.be/buitenland/live-o...nval~a2c6d779/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
"Wegens aanwezigheid van militair personeel" noemen ze dat dan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na "Oekraïne provoceerde Rusland, dus we moesten wel aanvallen", krijgen we nu: "er valt wel een Russische bom op een Oekraïens kinderhospitaal maar het is duidelijk dat wij dat niet kunnen gedaan hebben, hetg moet onderzocht worden". Ge zijt eraan voor uw moeite, leugenachtig IJsboerke.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het Oekraïens: "Rosiya zavzhdy breshe" ("Rusland liegt altijd") ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() 1. Debatfiches zijn voor de NVA, wij maken er alvast geen gebruik van
2. De gebeurtenissen van vandaag zijn een spijtige tragedie die voorkomen had kunnen worden als beide partijen aan de onderhandelingstafel hadden plaatsgenomen. Helaas blijft het Zelensky regime vasthouden aan de eis tot quasi overgave van Rusland alvorens de onderhandelingen zouden beginnen. Dit maakt ieder gesprek onmogelijk. 3. We mogen blij zijn met een groot leider als Victor Orban die ondanks alles toch nog probeert om een naderende en misschien wel onvermijdelijke Derde Wereldoorlog nog te voorkomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Dat was het zowat. Ik kijk reikhalzend uit naar zijn volgende analyse. Misschien gaat hij ons vertellen dat water van boven naar beneden stroomt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Maar hij is dan ook naar president Xi geweest, de man die de sleutel in handen heeft voor de afloop van deze oorlog.
|
![]() |
![]() |