Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2005, 14:10   #1
pca
Vreemdeling

pca's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar pca
Standaard Uitspraken van zijne koninklijke hoogheid kroonprins Filip.

Ik begrijp iets niet. Er is de laatste tijd veel negativisme tegen zijn uitspraken enz.

Nu.... Uw kroonprins moet ook VERPLICHT gaan stemmen !
Das toch ook zijn politieke stem geven, al weten we momenteel nog niet voor welke partij hij stemt (is dus geheim)

En indien Hij dit zou bekend maken aan de media, hoe reageert men dan daar op ???

Moeten men dan in de grondwet niet gaan zetten dat de troonopvolgers niet meer mogen stemmen ?
pca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2005, 14:37   #2
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pca
Ik begrijp iets niet. Er is de laatste tijd veel negativisme tegen zijn uitspraken enz.

Nu.... Uw kroonprins moet ook VERPLICHT gaan stemmen !
Das toch ook zijn politieke stem geven, al weten we momenteel nog niet voor welke partij hij stemt (is dus geheim)

En indien Hij dit zou bekend maken aan de media, hoe reageert men dan daar op ???

Moeten men dan in de grondwet niet gaan zetten dat de troonopvolgers niet meer mogen stemmen ?
Er is een draditie dat de prins of leden van de koningklijke familie zicht terghouden stelt in verband met politiek!

is het niet normaal dat een koning of een prins beter niet openbaar maken op wie ze zouden stemmen!

En zijn uitspraken over VB hebben zeker niets goed gedaan in tegendeel dat zijn weer stemmen bij voor die rakkers
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2005, 14:46   #3
België-mijn-land
Banneling

België-mijn-land's schermafbeelding

Standaard

Zijne Koninklijke Hoogheid Kroonpins Filip is tenminste bezig met het welzijn van ons land. Zijn uitspraken bewijzen dat alleen maar. Het is niet zoals andere koningen in Europa (zoals in Zweden) die niets doen (enkel wat lintjes doorknippen) en hun dotatie innen. Neen kroonprins Filip neemt tenminste intitiatief om 's lands belang te dienen (zoals zijn oproep tot meer samenhang tussen de beide gemeenschappen en zijn zeer succesvolle handelsmissies). Het is ook logisch dat de kroonprins geen landverraders (Morel) in zijn buurt duldt. Voor mij mag de kroonprins actief zijn mandaat in de senaat opnemen en tussenkomen in de senaat en ook voor de koning mag er een uitgebreidere politieke rol klaarliggen, dwz dat de koning regeert als een echt staatshoofd.
België-mijn-land is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2005, 14:47   #4
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

De Prins stemt uiteraard voor de B.U.B.. Voor wie anders?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2005, 14:48   #5
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door België-mijn-land
Zijne Koninklijke Hoogheid Kroonpins Filip is tenminste bezig met het welzijn van ons land.
Hoe dan wel?

Door af en toe wat idiote uitspraken te doen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2005, 14:49   #6
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen kroonprins Filip neemt tenminste intitiatief om 's lands belang te dienen (zoals zijn oproep tot meer samenhang tussen de beide gemeenschappen en zijn zeer succesvolle handelsmissies).
Het initiatiefrecht van de prins is wat die handelsmissies betreft nul komma nul. Handelsmissies worden immers voorbereid door de respectievelijke regionale handelsdiensten, niet door het kabinet van de kroonprins en al evenmin door de prins zelf.
Oud 20 februari 2005, 14:51   #7
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijne Koninklijke Hoogheid Kroonpins Filip is tenminste bezig met het welzijn van ons land. Zijn uitspraken bewijzen dat alleen maar. Het is niet zoals andere koningen in Europa (zoals in Zweden) die niets doen (enkel wat lintjes doorknippen) en hun dotatie innen. Neen kroonprins Filip neemt tenminste intitiatief om 's lands belang te dienen (zoals zijn oproep tot meer samenhang tussen de beide gemeenschappen en zijn zeer succesvolle handelsmissies). Het is ook logisch dat de kroonprins geen landverraders (Morel) in zijn buurt duldt. Voor mij mag de kroonprins actief zijn mandaat in de senaat opnemen en tussenkomen in de senaat en ook voor de koning mag er een uitgebreidere politieke rol klaarliggen, dwz dat de koning regeert als een echt staatshoofd.
Zijne Koninklijke Hoogheid Kroonpins Filip ?

Wakker worden, we leven niet meer in de middeleeuwen!!!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2005, 14:51   #8
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor mij mag de kroonprins actief zijn mandaat in de senaat opnemen en tussenkomen in de senaat en ook voor de koning mag er een uitgebreidere politieke rol klaarliggen, dwz dat de koning regeert als een echt staatshoofd.
Inderdaad, wat mij betreft mogen de Chocoprince en prince Woufwouf ook in de senaat hun stem verheffen. Hoe meer, hoe liever. De roep naar een protocolair koningshuis zal alleen maar toenemen...

Wat had u dan wel voor de koning gedacht? Een monarchie zoals in Liechtenstein misschien? Of misschien zoals in Swaziland?
Oud 20 februari 2005, 14:54   #9
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor mij mag de kroonprins actief zijn mandaat in de senaat opnemen en tussenkomen in de senaat en ook voor de koning mag er een uitgebreidere politieke rol klaarliggen, dwz dat de koning regeert als een echt staatshoofd.
Voor mij mag Flup de Taaie nog meer (veel meer) idiote uitspraken doen.
De bevolking mag gerust nu al weten met wat voor een debiel en eikel ze te maken zullen krijgen, eenmaal Monseigneur rwa wordt.
Oud 20 februari 2005, 15:23   #10
België-mijn-land
Banneling

België-mijn-land's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Inderdaad, wat mij betreft mogen de Chocoprince en prince Woufwouf ook in de senaat hun stem verheffen. Hoe meer, hoe liever. De roep naar een protocolair koningshuis zal alleen maar toenemen...

Wat had u dan wel voor de koning gedacht? Een monarchie zoals in Liechtenstein misschien? Of misschien zoals in Swaziland?
Al mijn standpunten staan in deze topic:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=29619
België-mijn-land is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2005, 15:39   #11
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Meer macht voor de koning. Zeker onze kroonprins is iemand die zeker een grotere en politieke bevoegdheid aankan. De koning zou het recht moeten hebben om regeringen met partijen die het land kapot willen, naar huis te sturen. En dat zowel op rijksniveau, provinciaal als gemeentelijk niveau. Voor mij mag het staathoofd opnieuw een uitgebreide politieke rol spelen als echt bindmiddel en verdediger van het nationaal belang. Bijvoorbeeld bij buitenlandse conferenties (raad van Europese staathoofden/regeringsleiders) moet de koning ons land vertegenwoordigen en niet de eerste minister. Het grote voordeel van de koning is dat hij dan alle Belgen vertegenwoordigd en niet allen de eigen partij of taalgroep. Om een echt goed bestuur te krijgen moeten we dus een staatshoofd hebben een grote politieke invloed heeft en ook politieke beslissingen kan nemen, los ook van de partijpolitiek en daarvoor zou kroonprins Filip de geschikte man zijn.
Oud 20 februari 2005, 15:42   #12
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De koning zou het recht moeten hebben om regeringen met partijen die het land kapot willen, naar huis te sturen. En dat zowel op rijksniveau, provinciaal als gemeentelijk niveau.
Wat is dat trouwens, "een partij naar huis sturen"? Maar met dat laatste bedoelt u ongetwijfeld ontbinden of verbieden.

Als ik het goed begrepen heb, bent u dus voorstander van een koning die de democratische waarden aan zijn laars lapt en eigengereid kan optreden, die democratisch verkozen regeringen ontbindt of die partijen het zwijgen oplegt zelfs wanneer die door een bepaald gedeelte van de bevolking wordt gedragen.

Dit is geen democratie meer, maar gewoon een absolute monarchie. Zelfs in Liechtenstein, met toch een monarchie die een heel grote macht heeft, kan de prins geen partijen verbieden.
Oud 20 februari 2005, 15:44   #13
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor mij mag het staathoofd opnieuw een uitgebreide politieke rol spelen als echt bindmiddel en verdediger van het nationaal belang. Bijvoorbeeld bij buitenlandse conferenties (raad van Europese staathoofden/regeringsleiders) moet de koning ons land vertegenwoordigen en niet de eerste minister.
Dit houdt dus in dat de koning ook daadwerkelijk leider is over de regering en hierin het laatste woord heeft. Onverkozen hoofd van de regering met een heel grote macht. Geenszins democratisch. Neigt sterk naar absolute monarchie.
Oud 20 februari 2005, 15:46   #14
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om een echt goed bestuur te krijgen moeten we dus een staatshoofd hebben een grote politieke invloed heeft en ook politieke beslissingen kan nemen, los ook van de partijpolitiek en daarvoor zou kroonprins Filip de geschikte man zijn.
Hieruit begrijp ik dat u politiek voeren door democratisch gekozen partijen niet wenselijk acht, maar liever kiest voor een feodaal systeem waarin de rechtstreekse stem van de burger sterk beperkt wordt. Hierin wordt dan de koning de sleutelrol: een soort absolute monarchie die de vergelijking met het Russische Rijk onder de tsaren goed kan doorstaan.
Oud 20 februari 2005, 15:52   #15
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Het feodaal systeem, dat wil u, separatist.
Oud 20 februari 2005, 15:53   #16
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Het feodaal systeem, dat wil u, separatist.
Hans I le Grand heeft hier weer eens een antwoord neergepoot dat totaal naast de zaak is.

Sedert het bedrog van de bubbels aan het licht werd gebracht, beperkt zijn redeneringsvermogen zich blijkbaar tot dergelijke nietszeggende lijntjes.
Oud 20 februari 2005, 17:17   #17
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

@België-mijn-land: Ge zijt ne dikke onnozelaar ofwel een halve gare.
Correctie: mss wel allebei.

Laatst gewijzigd door stab : 20 februari 2005 om 17:18.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2005, 20:44   #18
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Hans I le Grand heeft hier weer eens een antwoord neergepoot dat totaal naast de zaak is.

Sedert het bedrog van de bubbels aan het licht werd gebracht, beperkt zijn redeneringsvermogen zich blijkbaar tot dergelijke nietszeggende lijntjes.
Ik stel eerder vast dat u geen weg meer uit kan. U sprak zelf over feodalisme. Wel, ik kaatste gewoon de bal naar u terug en u staat maar wat te brabbelen naast de kwestie.
Oud 20 februari 2005, 20:45   #19
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
@België-mijn-land: Ge zijt ne dikke onnozelaar ofwel een halve gare.
Correctie: mss wel allebei.
Wel, zo'n fantastische argumentatie hebben we al lang niet meer gezien.
Oud 20 februari 2005, 20:53   #20
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Ik stel eerder vast dat u geen weg meer uit kan. U sprak zelf over feodalisme. Wel, ik kaatste gewoon de bal naar u terug en u staat maar wat te brabbelen naast de kwestie.
Ja, ik sprak over het feodaal systeem van de erfopvolging dat nog steeds opgaat in een monarchie. Welnu, ik ben helemaal geen voorstander van dergelijke systemen. U daarentegen wel.

Dus van wie komt het gebazel? Juist, van de opperbubbel Hans I le Grand.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be