![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Banneling
|
![]() Seksuele geaardheid fruitvliegjes kan veranderen
![]() ma 13/06/05 - Oostenrijkse onderzoekers zijn erin geslaagd de seksuele geaardheid van fruitvliegjes te veranderen. Hiervoor moesten ze enkel het zogenoemde "meester"-gen, dat in een vrouwelijke en mannelijke variant bestaat, omwisselen. De studie werd gepubliceerd in het blad Cell. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mannetjes die de vrouwelijke versie van het gen kregen, werden eerder passief en ontvankelijk voor de typisch mannelijke paringsrituelen. Hoofdonderzoeker Barry Dickson, verbonden meent dat deze studie aantoont dat één enkel gen alle aspecten van de seksuele oriëntatie en het seksuele gedrag van een fruitvliegje kan bepalen. "Hieruit blijkt dat instinctief gedrag wordt bepaald door genetische programmatie", stelt Dickson. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En hoe zit dat met de mens? ![]() Als verder onderzoek evenwel aantoont dat homoseksualiteit bij lagere levensvormen genetisch bepaald is, wat betekent dit dan voor onze samenleving? "Dergelijk onderzoek kan helpen", stelt Jay Brown Smith, woordvoerder van Human Rights Campaign. "Wetenschap kan heel wat onwaarheden uit rechtse hoek counteren. We ondervonden zo al dat mensen die denken dat homoseksualiteit biologisch bepaald is, meer geneigd zijn om de homoseksuele zaak te steunen."[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door la_Principessa : 13 juni 2005 om 17:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() heb bij die laatste zinnen mijn bedenkingen zo. Ttz het feit dat homoseksualiteit genetisch bepaald blijkt te zijn zou sommige mensen ook op het idee kunnen brengen om dat gen ( of iedereen met dat gen ) uit te gaan roeien of dat het dus uitroeibaar is.
Waarschijnlijk zijn het dan echter vooral die mensen die dat gen zelf recessief hebben die de anderen die het dominante gen hebben willen vervolgen. Het feit dat men de seksuele geaardheid van de vliegjes heeft kunnen wijzigen toont anderszijds veel meer aan. Nl. dat homoseksualiteit een deel is van de genenpoel van de natuur. Het gen moet ergens in de genenpoel van de soort fruitvliegjes al aanwezig geweest zijn bedoel ik anders had men deze soort niet kunnen kweken. Als dat bij fruitvliegjes zo is waarom zou dat dan bij de mens niet zo zijn. We zijn immers veel complexer dan fruitvliegen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met een goeie vliegenmepper is dat allemaal weg! Anders wel een wijze studie maar wat ze er mee kunnen aanvangen ontgaat me tot nu nog altijd.
Zou een olifant kunnen kakken als zijn slurf op zijn gat staat? Nou ja. Zonde van de tijd en het geld.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Mambo : 13 juni 2005 om 18:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Deze studie bewijst niet dat homoseksualiteit bij fruitvliegjes genetisch bepaald is ! Het bewijst enkel dat een genetische afwijking homoseksualiteit kan veroorzaken. Er zijn enorm veel aanwijzingen dat homoseksualiteit door een veel breder spectrum van factoren kan veroorzaakt worden. Zo heb ik bijv geleerd in mijne cursus ethologie (=gedrag van dieren) dat stieren die in een slecht ingerichte stal verblijven na een tijd homoseksueel gedrag kunnen vertonen, die de wetenschappelijke naam "bullers" of "riders" krijgen, naargelang hun positie in het standje....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alweer een studie van veel geld en kijken naar iets dat geen bal veranderd zou ik denken. (hebben jullie echt niks beter te doen?)[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Mambo : 13 juni 2005 om 19:14. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee het is al een tijdje geleden dat ik nog eens door een koeienstal heb gelopen. Ben daar niet treurig om ook.
Maar ja een koe zonder stres geeft betere melk en ze verkopen ergens gemasseerde koeienvlees aan 1000€/kilo als ik me niet vergis. Nou ja, deze arme kan dat niet kopen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Dit bewijst net hoe onnatuurlijk homoseksualiteit is...
Immers, teneinde een "homoseksuele fruitvlieg" te fabriceren, moest men eventjes voor God spelen, en rammelen met de genetica van die vliegjes. Daarna en enkel daarna, kon men deze verschijnselen aanschouwen, waarna al de homoseksuele fruitvliegjes zijn afgestorven. Louter om hen in stand te houden, zal het nodig zijn de Dokter Mengele technieken toe te passen op een nieuwe generatie fruitvliegen.
![]() |
#9 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Burgemeester
|
![]() Kan men het gen niet verwijderen bij homoseksuelen zodat ze dan heteroseksueel worden en geen kinderen meer moeten adopteren ?
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu kan ik me voorstellen dat als u vergelijkt met mensen men het verschil wel degelijk weet te onderbouwen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Mambo : 13 juni 2005 om 21:21. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() [quote=la_Principessa]Oostenrijkse onderzoekers zijn erin geslaagd de seksuele geaardheid van fruitvliegjes te veranderen. Hiervoor moesten ze enkel het zogenoemde "meester"-gen, dat in een vrouwelijke en mannelijke variant bestaat, omwisselen. De studie werd gepubliceerd in het blad Cell.
![]() ![]() ![]() Mannetjes die de vrouwelijke versie van het gen kregen, werden eerder passief en ontvankelijk voor de typisch mannelijke paringsrituelen. Hoofdonderzoeker Barry Dickson, verbonden meent dat deze studie aantoont dat één enkel gen alle aspecten van de seksuele oriëntatie en het seksuele gedrag van een fruitvliegje kan bepalen.[quote] Ik begrijp niet waarom er hieronder wordt verdergegaan over homoseksualiteit bij de mens. Er is toch geen enkele noodzaak om hieruit iets te concluderen over homoseksualiteit? :-s Het enige wat er is gebeurt is dat een mannelijk en een vrouwelijk gen gewisseld zijn. Dat leidt ertoe dat de ze zich beiden gaan gedragen i.f.v. het gen dat ze gekregen hadden, wat waarschijnlijk ook wel de verwachting (of de hoop) van de onderzoekers was. De mannetjes gaan zich nl. vrouwelijk gedragen en de vrouwtjes mannelijk. Maar dit is toch niet altijd het geval bij homoseksualiteit (bij mijn weten). Het enige dat ik persoonlijk uit deze studie concludeer is dat hier weeral eens bevestigd wordt dat het veranderen van één enkel gen (waarvan geweten is dat het cruciaal is bij de bepaling van het geslacht) een heel grote impact kan hebben op het gedrag. [quote] "Hieruit blijkt dat instinctief gedrag wordt bepaald door genetische programmatie", stelt Dickson. [quote] Was dat onderzoek daarom nodig? Wat dacht hij dan? Instinctief gedrag door de opvoeding bepaald ofzo? :-s :-s
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() (Oeps, ik kan dus niet quoten)
![]()
![]() |
![]() |
#16 | ||
Banneling
|
![]() Op het einde moet je [/QUOTE] zetten...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door la_Principessa : 13 juni 2005 om 22:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Aah oké, bedankt voor de tip!
![]()
![]() |
![]() |
#18 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() |
![]() |