![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
Geregistreerd: 7 april 2004
Berichten: 316
|
![]() Dit schandaal is al jaren aan de gang. Militairen hebben recht op benzine kaarten. Een benzine kaart heeft een waarde van 200 liter. De militair mag deze kaart aankopen aan € 0,80/liter.
De meeste militaire (voornamelijk uit de hogere echelons) kopen deze kaarten aan en verkopen ze gewoon door aan vrienden, familieleden en kennissen. Verkoopprijs: € 200, m.a.w. € 1 euro/liter. De koper van deze benzine kaart kan op deze manier het verschil uitsparen met de verkoopprijs van de benzine aan de pomp. De militair steekt € 40 in zijn zak. Deze praktijk bestaat al jaren en niemand die er naar om ziet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 117.759
|
![]() WELKE militairen hebben recht op benzinekaarten?
Ik ken er namelijk een aantal en die betalen allemaal netjes zoals jij en ik aan de pomp en zonder bezinekaart.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: Kalmthout
Berichten: 1.344
|
![]() Nog nooit van gehoord
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
|
![]() In de jaren '80 was dit gemeengoed bij de beroepsmilitairen in Duitsland.
Naargelang de motorinhoud van de wagen kon men via brandstofbonnen van 10 L. tussen de 140 tot 200 liter brandstof per maand kopen aan 8,- BF/L, af te halen bij de administratieve dienst in de kazerne. Als je ging tanken, even de nummerplaat invullen, paraferen en afgeven als betaalmiddel bij een station van de Shell-keten in Duitsland. In Belgie waren deze brandstofbonnen niet geldig. Er waren toen ook al militairen die hun bons op overschot met wat winst doorverkochten aan Duitse burgers of aan collega-militairen die meer kilometers reden dan hun maandelijks brandstofrantsoen toeliet. Enne, o ja, de eerste dag dat ik in de kazerne in Soest aankwam, was ik getuige van iets wat toen blijkbaar als normaal werd beschouwd. Achter een loods waar Leopardtanks geparkeerd stonden, waren een 10-tal soldaten rond een afvoerriool bezig met het leeggieten van jerrycans brandstof die op twee MAN-vrachtwagens tot de nok toe waren gestapeld. In den ABL kennen ze blijkbaar wel iets van plantrekkerij zeker ? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementslid
Geregistreerd: 2 april 2005
Berichten: 1.545
|
![]() Citaat:
Op de eerste dag dat hij mocht leveren werd zijn tankwagen gevuld met benzine en begon hij aan zijn ronde. Toen hij 's avonds terug kwam melde hij fier als een gieter dat hij nog 500 liter over had. Man, man, wat werd hij daar uitgekafferd. Het scheelde niet veel of hij moest voor de krijgsraad komen. Hij mocht op het einde van de rit geen overschot hebben. Hij werd nooit meer uitgekafferd. Als hij nog een overschot had reed hij in een bosje en opende daar de kraan. Probleem was opgelost.
__________________
"Als een menselijke maatschappij het recht van de sterkste wil uitschakelen om menselijker wetten te scheppen, dan moet ze eerst maar bewijzen dat ze daar sterk genoeg voor is." Legh Freeman op de vooravond van de strafexpeditie naar Julesburg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.370
|
![]() Citaat:
Ongetwijfeld hoge officieren of mannen die in NAVO verband werken, of militaire attaché's aan ambasades, die hebben namelijk ook recht op het aanschaffen van wagens aan diplomatieke voorwaarden. (Sommige topmerken hebben zo'n regeling, maar dat is perfect legaal natuurlijk). Maar foefelen met benzinekaarten is iets dat in elk bedrijf voorkomt, Ik heb ook weet van collega's die met hun km's foefelden als ze op reis gingen met het "dienstvoertuig" Tankkaart achterlaten bij pa of vriendin en de km's die ze dan deden in het buitenland, werden zo verwerkt bij het tanken met de kaart. Of mijne gebuur die rap ma mazout uit de camionette van 't werk ging pieken... Moest ge weten wat daar op jaarbasis mee gefoefeld wordt met tankkaarten, benzinetanks etc... ge zou raar opkijken vrees ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
Geregistreerd: 11 februari 2004
Berichten: 2.765
|
![]() Wie werkt voor stad Brugge,tot zelfs de gepensioneerden toe,kunnen veel goedkoper tanken aan de stadspomp
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 25 juli 2006
Locatie: in het weldra onafhankelijke Vlaanderen
Berichten: 7.555
|
![]() Citaat:
__________________
Ceterum censeo Belgicam delendam esse. Het tijdperk socialisten was zo goed dat we nu geen schulden hebben, geen problemen en geen werklozen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
|
![]() Wat die fameuze benzinekaarten betreft (als ze bestaan) vind ik dat niet slecht. Het is immers hun eigendom en dan kunnen ze ermee doen wat ze willen. Vergelijk het met vrijkaarten voor een concert die je aan familie of vrienden verkoopt.
Militair zijn heeft zijn voor- en nadelen en dit zou dus een voordeel zijn. Moet kunnen. |
![]() |
![]() |