![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Iets te letterlijk de bijbel geïnterpreteerd me dunkt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Misschien om Polen niet voor het hoofd te stoten. Aan die "uitlevering" hing al een politiek reukje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is niet omdat je niet voor cassastie verschijnt dat moorden mag of dat je er niet voor gestraft zal worden.Overigens is hij de moordenaar niet hé, lezen voor je iets post kan geen kwaad.
![]() |
#4 |
Schepen
|
![]() Mijn eerste reactie was ook: godver, typisch... Doch het gaat hier om Mariusz, niet Adam G. die de steken heeft toegediend. Adam wel voor Assisen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Iemand al eens nagedacht hoe de ouders van Joe zich nu moeten voelen ??? !!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar als hij niet uit handen gegeven word wordt het dus jeugdrechter, misschien een straf tot zijn 18 voor diefstal en het is voorbij. Terwijl het eigenlijk gewapende roofoverval moet zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Tja, dit was natuurlijk te verwachten. Waarom ben ik niet verbaasd? Aan allochtonen geeft men hier weermaals het signaal dat misdaad loont voor hen. En het klopt nog ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Uit voorgaande (en ws ook volgende) reacties blijkt dat het volk eigelijk niet veel verschilt van het volk in de middeleeuwen. Bloed willen ze zien.
Ze vergeten echter dat ze het volk zijn, en hun bek moeten houden. Mensen moeten zich niet moeien met dingen waar ze geen bal van afweten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() De ouders van Joe gaan zich waarschijnlijk ook nog zo voelen als die twee gastjes de doodstraf zouden krijgen.
Laatst gewijzigd door skaldis : 30 maart 2007 om 08:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat om laffe moordenaars, niets meer en niets minder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Burger
|
![]() Citaat:
't Moet wel zoiets geweest zijn, anders was ie wel voor assisen verschenen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() voor mij staat t ni vast dat die bij de jeugdrechter niet efficiënter gestraft zal zijn dan in 't volwassenenrecht hoor ...
in t jeugdrecht gaat die 17 jarige begeleid worden en nog veelvuldig met zijn daden en de gevolgen geconfronteerd worden, hij gaat een hele (opvoedings)therapie doorlopen gaat dat beter zijn voor assisen, waar hij wellicht 5 of tien jaar krijgt, gewoon de cel invliegt. zonder enige opvolging ... gaat ie daar 'nen betere mens' van worden ? ps, ik heb deze keer papa van holsbeeck niet gehoord, in tegenstelling met voorgaande keren, had hij misschien geen 'mediatieke' opinie ? Laatst gewijzigd door Anna List : 30 maart 2007 om 09:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik vind deze uitspraak een typische uiting van ons gerechtelijk stelsel, waar de dader, en niet het slachtoffer, centraal staat. Het ware mijns inziens veel beter dat de misdaad op zich bepaalt voor welke rechtbank men dient te verschijnen, en dat alle daders, mededaders en medeplichtigen zich voor diezelfde rechtbank dienen te verantwoorden.
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
In de Middeleeuwen werd men tenminste nog gestraft, als men de regels niet volgde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het valt me op dat het dezelfde mensen zijn die steen en been klagen over het toenemend geweld in de samenleving (dat trouwens helemaal niet waar is), die meteen naar de zwaarste straffen willen grijpen in dit soort gevallen. Dat dat niets oplost ontgaat hen blijkbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Vrijheidsberoving is één manier om iemand te bestraffen, maar lang niet de enige en ver van de ideale. Het is duur en de kans dat een crimineel na een gevangenisstraf recidiveert is extreem groot. Ik ben van het principe dat gevangenisstraf alleen aangewezen is als er een accuut gevaar is voor de samenleving (typisch voorbeeld : een seriemoordenaar). |
|
![]() |
![]() |