![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Begin mei werd in de metro in Watermaal (Brussel) een veertiger op gruwelijke wijze in elkaar gestampt door enkele jonge nietsnutten die het zgz. op zijn portefeuille gemunt maar eigenlijk enkel wat mensen wilden kapotmaken voor de lol.
De bewakingscamera van de MIVB had alles gefilmd en boze MIVB-bewakingsagenten hadden de beelden aan VTM bezorgd, die ze prompt uitzond. De reactie van het establishment was voorspelbaar: paniek dat de mensen een maand voor de verkiezingen deze beelden te zien kregen, plus een onderzoek naar de "lekkers", plus een proces tegen VTM wegens zgz. misbruik van de beelden. Zie daarover deze draden: http://forum.politics.be/showthread.php?t=89002 http://forum.politics.be/showthread.php?t=89048 Sindsdien hebben we van deze zaak niets meer gehoord. De kapot geschopte man lag in het ziekenhuis, wat is er van hem geworden? De daders waren opgepakt, hoe zit het met hun verhoor en het vooruitzicht op een straf? En waar staat de klacht tegen VTM? Voor nogal wat mensen, vooral in de grootsteden, was dit incident bijzonder verontrustend. Hoe komt het dat we er niets meer van horen? Heeft iemand meer nieuws over het slachtoffer, de daders en de vervolging? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burger
|
![]() Wedden dat de schoften geen Vlaams belangers waren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan zijn dat ik totaal fout zit. Iemand anders zal daar wel uitgebreider en correcter op kunnen antwoorden.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() och dat was maar een metro-incident zeker...
een Vlaamse man van 48 jaar uit Asse, slachtoffer van een overval, een kleine diefstal die zwaar uit de hand gelopen is. misschien moeten we het CGKR er eens op afsturen ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zullen er naar alle waarschijnlijkheid ook niet meer van horen. Verkeerd slachtoffer enzo... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Als ik mij niet vergis, is die man een twee weken na de feiten gestorven. Ale ik dacht toch zoiets gehoord te hebben, maar...IK DENK HET; neem dus mijn bericht nu niet voor waarheid aan hé.
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"het was maar een metro-incident..." hij man kwam van zijn werk ! de anderen waren aan het werk... ![]() wie weet zit het al niet in de doofpot ?! het blijft verdacht stil rond die zaak ! misschien moet ik eens een parlementaire vraag laten stellen !!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Heb ergens gelezen dat het om zoontjes van diplomaten gaat.
Boeken toe, dan. Het lijkt er wel op. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jong NVA-er suggereert hier dat de man twee weken na de aanval gestorven zou zijn. Als dat waar is, is het wel zeer vreemd dat we er niets van gehoord hebben. Joe Van Holsbeek, Guido De Moor, Annick Van Uytsel waren wekenlang voorpaginanieuws. Wat is er mis met deze man uit Asse? Laatst gewijzigd door Kortaf : 25 juni 2007 om 12:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Kan je dat nog terugvinden? Asjeblief?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kunnen ze die dan nie ies toevallig van nen trap laten vallen of uit ne rijdende combie laten donderen of zo, ... ge moet die diplomaten toch ook duidelijk maken dat zoiets niet kan he, ... en er zijn manieren genoeg te bedenken om zoiets duidelijk te maken,... oei mijnheer den diplomaat we hebben uw zeuneke tussen de metrosporen gevonden, ja, ... er stond wa veel ellentriek op de rails en de rails hebben vergeten te kijken of hij nen diplomatieke pas had of niet, en toevallig stonden de camera`s uit, dus niemand heeft wat gezien, allee ja een ongeluk zit in een klein hoekske nietwaar ,... Allee moest het mijn vader of broer zijn, ik wist toch wat me te doen stond, ... voor mijn persoonlijke rechtbank gelden die regelkes van diplomatieke onschendbaarheid niet, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij deze man niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is ook het eerste dat ik erover hoor.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() 3 mei 07.
De vijf jonge mannen die vorige week een 48-jarige man in elkaar hebben geslagen in het metrostation Delta, zijn gisteren opgepakt. Het gaat om jongeren van 18 en 19 jaar. Ze gaven hun slachtoffer een pak slaag, stalen zijn portefeuille en bleven hem slaan. De man was zwaar gewond en verkeert nog steeds in levensgevaar. De daders konden ingerekend worden nadat een wijkagent uit Watermaal-Bosvoorde een van hen had herkend op videobeelden. Vier jongeren zijn ter beschikking van het parket gesteld. ---------------------------------------------- Kan dat diplomatenverhaal niet meer terugvinden... Misschien heb ik het in een lezersbrief gelezen(een lezer die het veronderstelde) Weet het niet meer. De daders zijn dus opgepakt geweest en verder heeft er niemand meer iets gehoord? Doofpotteke denk ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Regelrechte Schande Is Het!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Ik heb ook iets gehoord van jongeren die het echt niet nodig hadden en gewoon voor de fun iemand afranselden. Was het niet op VTM??
Diplomatenzoontjes weet ik niet, maar ik geloof wel dat het om rijkeluiskinderen ging. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zo gaat dat he met de brusselse fils a papakes, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() Kent iemand de identiteit van het slachtoffer, de man uit Asse?
|
![]() |
![]() |