![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() Is het blanke (Vlaamse) ras met uitsterven bedreigt? : JA
Heel eenvoudig, het geboortecijfer daalt, ieder jaar ziet men deze dalen. Een simpel voorbeeld: een koppel heeft één kind, om dus 2=1, men heeft hier eendaling met 50%. Trekt het verder door 100 koppels produceren 50 kinderen enzBekijk dit dan over vier generaties (100 jaar) en je zit bijna in volgende situatie: 100=50 50=25 25=12,5 12,5=6,25 Een generatie is ongeveer 25 jaar. Voor het ogenblik ligt het gemiddelde cijfer van de geboorten per gezin op ongeveer 1.4, alles onder 2 is een vermindering, met het cijfer 2 zit je gewoon aan de vervanging en geen vermeerdering van de bevolking. En dan hebben we het nog niet gehad over de verhouding meisjes/jongens. Maar hoor ik niet zeggen dat de bevolking stijgt. De stijging van de bevolking in onze gewesten is niet het gevolg van de geboorten, maar van de immigratie. Dus nog enkele generaties en het Vlaamse ras is verdwenen Laatst gewijzigd door Juvenalis : 29 oktober 2007 om 18:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik kan niet in de toekomst kijken, u ook niet. Laatst gewijzigd door lomeanor : 29 oktober 2007 om 19:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Wat is dar zo erg aan dat het verdwijnt?
JULLIE gaan daar nooit last van hebben. Tegen dan zijn jullie dood of toch al behoorlijk waardeloos. Onze nakomelingen gaan daar ook geen last van hebben: voor hun is dat dan maar gewoon. Trouwens vreemde genen zijn altijd goed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit heb ik hier vroeger reeds gepost: Fylogeografie is de wetenschap van de genetische grenzen. Een Amerikaanse studie uit 2000 heeft aan de hand van de studie van het Y-chormosoom nagegaan hoe de verschillende genetische populaties in Europa geografisch verdeeld zijn. (zie bron) De studie kan als volgt samengevat worden: niet zozeer taal, maar eerder geografische grenzen lijken genetische populaties van elkaar te onderscheiden. Goed nieuws voor de Belgicisten dus, of toch niet? Er is immers één uitzondering, en dat is natuurlijk ons landje. Op het bijgevoegde kaartje zie je de grote genetische grenzen, voorgesteld door zwarte lijnen. Eén van die lijnen loopt samen met de taalgrens tussen Vlaanderen en Wallonië. Vlamingen zijn genetisch hetzelfde als Nederlanders, Walen zijn genetisch hetzelfde als Fransen. Of hoe ook de genetica de illusie van één land der belgen doorprikt. ![]() We leven dus in een land met twee taalgroepen met gescheiden grondgebied, met eigen parlementen, met eigen genetische kenmerken, met eigen economie en cultuur. In dit land huwen minder dan 1% van de mensen over de taalgrens heen! Er trouwen meer West-Vlamingen met Limburgers dan dat er Vlaams-Brabanders met Waals-Brabanders trouwen! Waarom dan eigenlijk nog samen blijven? De liefde is duidelijk uit het huwelijk. Laat ons toch in vrede van elkaar scheiden. BRON: Am J Hum Genet. December 2000; 67(6): 1526–1543. Published online November 9, 2000. Copyright © 2000 by The American Society of Human Genetics. All rights reserved. Y-Chromosomal Diversity in Europe Is Clinal and Influenced Primarily by Geography, Rather than by Language (volledige tekst te vinden op http://www.pubmedcentral.gov/article...medid=11078479) Laatst gewijzigd door lomeanor : 29 oktober 2007 om 19:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarom dan de opwarming van de aarde tegengaan? Jij zal er niets meer van merken. Waarom niet al de reserves van de aarde uitputten? Jij zal er niets meer van merken. Waarom niet er voor ijveren dat na je dood de aarde vernietigd wordt door een kernoorlog? Jij zal er niets meer van merken. We willen een wereld achterlaten voor onze kinderen. En het is eigen aan de mens om zich voort te planten, om zijn eigen genen te verspreiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Bhairav : 29 oktober 2007 om 19:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En die kan je ook toepassen op de opwarming van de aarde of de uitputting der natuurlijke reserves. Dan ben je immers ook dood, dus wat kan je het schelen. Ik vind die vergelijking ook belachelijk: maar dat is omdat jij met een belachelijk argument komt aanzetten. Mijn vergelijking is dan ook bedoelt om aan te tonen dat jouw argument belachelijk is. "Je bent dan dood, dus wat kan het je schelen" is een belachelijk argument, en dat heb ik aangetoont. Meer niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maar even ter info: daar gaat het dus niet over. Dat is een andere draad. Plaats in die draad je reacties daarop, kwestie van het geheel wat overzichtelijk te houden.
Ik haalde dat enkel aan om aan te tonen dat er wel degelijk een genetisch verschil is tussen "Vlamingen" en "niet-Vlamingen." (Ik zet het tussen aanhalingstekens omdat ik in mijn eigenlijke definitie van het woord Vlaming het genetische niet als criterium beschouw. Ik weet echter niet hoe ik dat genetische anders moet benoemen.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
MIJ kan dat dus niks schelen. voor MIJN part ontploft de wereld nadat ik dood ben. egoïsme is toch de maatschappelijke norm tegenwoordig? vlaanderen is toch rechts of niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dit is dus die andere draad: http://forum.politics.be/showthread.php?t=50163
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor mij is "rechts" ook niet gelijk aan egoïsme, integendeel. Voor mij is "rechts" het streven naar een staatsbestel waarin waarden en normen belangrijk zijn. Ook naastenliefde, empathie, medeleven, zorgzaamheid en verantwoordelijkheid voor anderen horen daar bij. Is dat egoïsme? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Partijlid
|
![]() Het bovenstaande heb ik alleen geschreven om de stelling van:
Vlaanderen onafhankelijk en alle vreemden buiten als onzinnig te betitelen. Wat voor nut zou het hebben om Vlaanderen onafhankelijk te laten worden en geen vreemdelingen (zoals men hier op dit forum altijd beweerd) toe te laten. Als we dan met uitsterven worden gedoemd! |
![]() |
![]() |