Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2007, 11:16   #1
murdoch
Vreemdeling

Standaard Het koningshuis ontvangt partijvoorzitters

Wat me opvalt bij de nieuwe rol die Koning Albert II zich toetrekt, is dat hij verschillende partijvoorzitters ontvangt. Wat mij tegen de borst stoot als democraat is dat het VB, LDD, N-Va en FDF niet worden ontvangen. Over de standpunten van die partijen wil ik me hier niet uitspreken, want dit doet nu niet terzake. Waar ik me hierbij aan stoor is, dat hoe dan ook, deze partijen een flink deel van de Belgen vertegenwoordigen in het parlement. Is Albert niet de vorst van alle Belgen? Is hiermee nog eens aangetoond dat het koningshuis en democratie niet samengaan?
murdoch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 12:06   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Het is toch duidelijk, de Koning wenst alleen hen te ontvangen die hem een warm hart toedragen.

Da's een zeer menselijke reactie. Ik nodig toch ook niet mijn lokale belastingscontroleur uit wanneer ik weet dat ik toch geplukt ga worden, omdat ik de steekpenningen toch niet kan betalen.
Oud 12 november 2007, 12:09   #3
proxy2222
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door murdoch Bekijk bericht
Wat me opvalt bij de nieuwe rol die Koning Albert II zich toetrekt, is dat hij verschillende partijvoorzitters ontvangt. Wat mij tegen de borst stoot als democraat is dat het VB, LDD, N-Va en FDF niet worden ontvangen. Over de standpunten van die partijen wil ik me hier niet uitspreken, want dit doet nu niet terzake. Waar ik me hierbij aan stoor is, dat hoe dan ook, deze partijen een flink deel van de Belgen vertegenwoordigen in het parlement. Is Albert niet de vorst van alle Belgen? Is hiermee nog eens aangetoond dat het koningshuis en democratie niet samengaan?
Ik geef je volkomen gelijk maar in de plaats van de koning zou ik waarschijnlijk hetzelfde doen. Dit is een typisch menselijke reactie.

Maar ik blijf erbij dat de koning zich totaal niet te moeien laat staan iets te zeggen heeft aan de politiek. Indien hij dit wel wil, moet hij zich maar verkiesbaar opstellen.
proxy2222 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 12:15   #4
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het is toch duidelijk, de Koning wenst alleen hen te ontvangen die hem een warm hart toedragen.

Da's een zeer menselijke reactie. Ik nodig toch ook niet mijn lokale belastingscontroleur uit wanneer ik weet dat ik toch geplukt ga worden, omdat ik de steekpenningen toch niet kan betalen.
U heeft als burger die vrijheid. De koning evenwel, in de hoedanigheid van staatshoofd, heeft die vrijheid niet. In die hoedanigheid is hij neutraal t.o.v. de politiek en is het terwille van zijn imago en statuut beter zich volledig te onthouden van enige politieke stellingname.

Nu doet de koning dat wel, en aldus is hij niet langer het staatshoofd, de koning van alle Belgen, de neutrale scheidsman.

Mij trouwens niet gelaten: het drukt zoveel mensen eens te meer op het archaïsche karakter van de monarchie en zal bij een aantal mensen weer wat vragen oproepen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 12:16   #5
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

erg hé...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 12:24   #6
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Dus 30% van de Vlamingen leven niet meer in een koninkrijk,omdat zij gewoon niet gehoord worden door deze koning,erg is dat eigenlijk
Oud 12 november 2007, 12:28   #7
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Die uitsluiting van de vertegenwoordigers van 1/3 van de Vlamingen zal wel veel kwaad bloed zetten! Maar ja, dat zal wellicht dan ook de houding van de Vlamingen bepalen en hun tegenzin van de monarchie nog meer aanwakkeren.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 12:29   #8
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Dus 30% van de Vlamingen leven niet meer in een koninkrijk,omdat zij gewoon niet gehoord worden door deze koning,erg is dat eigenlijk
Le roi heeft enkel interessse in degenen die hem persoonlijk van dienst kunnen zijn. En het was nooit anders.
Oud 12 november 2007, 12:41   #9
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Da's waar ze zouden best ook 30% (en meer) aan de andere kant ook uitsluiten... Ik stel voor dat de koning vanaf nu ook de ps niet meer uitnodigt... Zo hebben we twee partijen van hetzelfde kaliber die niet meer moeten komen...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 12:43   #10
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

allé mensen, zo erg is dat toch niet, de partij die de mening van de overgrote meerderheid van de Belgen vertegenwoordigd, het BUB is toch ook niet uitgenodigd??
Oud 12 november 2007, 12:57   #11
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Le roi vertegenwoordigt enkel zijn eigen mening.
Wel leuk dat de bub dat vandaag aan het royaal gezinde lijf mag ondervinden.
Oud 12 november 2007, 12:59   #12
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Stel je trouwens voor dat het FDF uitgenodigd werd, en de gelijkgestemden van de bub niet. De 90% Belges die de bub vertegenwoordigt zouden dat niet pikken, denk ik.
Oud 12 november 2007, 13:03   #13
another brick
Gouverneur

another brick's schermafbeelding

Standaard

De laatste koning der Belgen is zijn laatste verraad tegenover de Vlamingen aan het voorbereiden.
Oud 12 november 2007, 13:20   #14
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door murdoch Bekijk bericht
wat mij aan dit initiatief meteen heel bijzonder opviel, is dat de vorst niet met vakantie is.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 13:37   #15
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Stel je trouwens voor dat het FDF uitgenodigd werd, en de gelijkgestemden van de bub niet. De 90% Belges die de bub vertegenwoordigt zouden dat niet pikken, denk ik.
Niettemin blijft het feit dat er drie Vlaamse partijen (scherts- en micropartijtjes niet meegerekend) zijn die langs de kant mogen blijven staan, tegenover slechts één Franstalige.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 13:41   #16
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wat mij aan dit initiatief meteen heel bijzonder opviel, is dat de vorst niet met vakantie is.
Is!! Terug van verlof 11 November
EXTREEM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 13:49   #17
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Dat ze het Vb niet uitnodigen vindt ik meer dan normaal. Elke andere partij heeft namelijk te kennen gegeven niet met hen te willen samenwerken. Daar zit dus zijn oplossing niet.

En de andere zijn micropartijtjes. Buiten de groenen, omdat die volk hebben langs de twee kanten van de taalgrens.

Lijkt me niks met politieke voorkeur te maken te hebben.
Oud 12 november 2007, 13:58   #18
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Dat ze het Vb niet uitnodigen vindt ik meer dan normaal. Elke andere partij heeft namelijk te kennen gegeven niet met hen te willen samenwerken. Daar zit dus zijn oplossing niet.

En de andere zijn micropartijtjes. Buiten de groenen, omdat die volk hebben langs de twee kanten van de taalgrens.

Lijkt me niks met politieke voorkeur te maken te hebben.
De groenen zijn geen partij,maar vetpotlikkers en terroristen.Toch raar dat het merendeel van de vlamingen buiten de muppet show partijleiders,de zaak voor de Vlamingen belangrijk vinden.Not ??

U vind dus dat partijleiders hun eigen idee naar voor mogen brengen inplaats van de wil van het Vlaamse volk.

Indien de Walen morgen zeggen,Travis hoeft opgeknoopt om 12 uur,u bent er volledig mee akkoord.

Laatst gewijzigd door Gargamel : 12 november 2007 om 14:02.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 15:34   #19
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
De groenen zijn geen partij,maar vetpotlikkers en terroristen.Toch raar dat het merendeel van de vlamingen buiten de muppet show partijleiders,de zaak voor de Vlamingen belangrijk vinden.Not ??
Niks raar aan. Ik vind het zelfs te verwachten dat de vlaamse oppositie een ander standpunt inneemt dan de vlaamse onderhandelaars. Ongeacht waarover het gaat.

Citaat:
U vind dus dat partijleiders hun eigen idee naar voor mogen brengen inplaats van de wil van het Vlaamse volk.
Neen, en daarbij, wat ik vind doet niet ter zake. Ik zeg alleen dat als de koning een oplossing zoekt (los van het feit of dat nu wel zijn plaats is, en of jij en ik wel een oplossing willen), hij geen abnormale keuze heeft gemaakt.

Citaat:
Indien de Walen morgen zeggen,Travis hoeft opgeknoopt om 12 uur,u bent er volledig mee akkoord.
Huh? Waar komt dat vandaan? Ik zie de vergelijking niet.
Oud 12 november 2007, 15:53   #20
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De overige partijen hebben ook te kennen gegeven dat ze met mekaar niet willen samenwerken. Daarom voelt de koning zich trouwens geroepen om in actie te treden. Jouw excuustruus is dus niet meer dan dat: een excuustruus.
Het enige doel van le roi is zijn koningdom en zijn portemonee redden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be