|  | Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. | 
| 
 | |||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | 
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. | 
|  | 
|  | Discussietools | 
|  12 november 2007, 11:16 | #1 | 
| Vreemdeling Geregistreerd: 19 december 2004 Locatie: Machelen a/d Leie 
				 |  Het koningshuis ontvangt partijvoorzitters Wat me opvalt bij de nieuwe rol die Koning Albert II zich toetrekt, is dat hij verschillende partijvoorzitters ontvangt.  Wat mij tegen de borst stoot als democraat is dat het VB, LDD, N-Va en FDF niet worden ontvangen.  Over de standpunten van die partijen wil ik me hier niet uitspreken, want dit doet nu niet terzake.  Waar ik me hierbij aan stoor is, dat hoe dan ook, deze partijen een flink deel van de Belgen vertegenwoordigen in het parlement.  Is Albert niet de vorst van alle Belgen?  Is hiermee nog eens aangetoond dat het koningshuis en democratie niet samengaan? | 
|   |   | 
|  12 november 2007, 12:06 | #2 | 
| Secretaris-Generaal VN |   Het is toch duidelijk, de Koning wenst alleen hen te ontvangen die hem een warm hart toedragen. Da's een zeer menselijke reactie. Ik nodig toch ook niet mijn lokale belastingscontroleur uit wanneer ik weet dat ik toch geplukt ga worden, omdat ik de steekpenningen toch niet kan betalen. 
				__________________ De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. | 
|   |   | 
|  12 november 2007, 12:09 | #3 | |
| Lokaal Raadslid Geregistreerd:  6 mei 2004 
				 |   Citaat: 
 Maar ik blijf erbij dat de koning zich totaal niet te moeien laat staan iets te zeggen heeft aan de politiek. Indien hij dit wel wil, moet hij zich maar verkiesbaar opstellen. | |
|   |   | 
|  12 november 2007, 12:15 | #4 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  7 september 2002 Locatie: Waregem 
				 |   Citaat: 
 Nu doet de koning dat wel, en aldus is hij niet langer het staatshoofd, de koning van alle Belgen, de neutrale scheidsman. Mij trouwens niet gelaten: het drukt zoveel mensen eens te meer op het archaïsche karakter van de monarchie en zal bij een aantal mensen weer wat vragen oproepen. | |
|   |   | 
|  12 november 2007, 12:16 | #5 | 
| Secretaris-Generaal VN |   erg hé... 
				__________________ Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. | 
|   |   | 
|  12 november 2007, 12:24 | #6 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 21 oktober 2005 Locatie: geel 2440 
				 |   Dus 30% van de Vlamingen leven niet meer in een koninkrijk,omdat zij gewoon niet gehoord worden door deze koning,erg is dat eigenlijk 
				__________________ In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren | 
|   |   | 
|  12 november 2007, 12:28 | #7 | 
| Minister-President Geregistreerd:  8 september 2003 Locatie: Ardennen 
				 |   Die uitsluiting van de vertegenwoordigers van 1/3 van de Vlamingen zal wel veel kwaad bloed zetten! Maar ja, dat zal wellicht dan ook de houding van de Vlamingen bepalen en hun tegenzin van de monarchie nog meer aanwakkeren. | 
|   |   | 
|  12 november 2007, 12:29 | #8 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 21 juni 2002 Locatie: Vlaanderen 
				 |   Le roi heeft enkel interessse in degenen die hem persoonlijk van dienst kunnen zijn. En het was nooit anders. 
				__________________ Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. | 
|   |   | 
|  12 november 2007, 12:41 | #9 | 
| Perm. Vertegenwoordiger VN Geregistreerd: 12 augustus 2006 
				 |   Da's waar ze zouden best ook 30% (en meer) aan de andere kant ook uitsluiten... Ik stel voor dat de koning vanaf nu ook de ps niet meer uitnodigt... Zo hebben we twee partijen van hetzelfde kaliber die niet meer moeten komen... | 
|   |   | 
|  12 november 2007, 12:43 | #10 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 19 april 2006 Locatie: Zele 
				 |   allé mensen, zo erg is dat toch niet, de partij die de mening van de overgrote meerderheid van de Belgen vertegenwoordigd, het BUB is toch ook niet uitgenodigd?? 
				__________________ multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. | 
|   |   | 
|  12 november 2007, 12:57 | #11 | 
				 |   Le roi vertegenwoordigt enkel zijn eigen mening. Wel leuk dat de bub dat vandaag aan het royaal gezinde lijf mag ondervinden. 
				__________________ Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. | 
|   |   | 
|  12 november 2007, 12:59 | #12 | 
				 |   Stel je trouwens voor dat het FDF uitgenodigd werd, en de gelijkgestemden van de bub niet. De 90% Belges die de bub vertegenwoordigt zouden dat niet pikken, denk ik. 
|   |   | 
|  12 november 2007, 13:03 | #13 | 
| Gouverneur Geregistreerd:  7 oktober 2006 Locatie: aan de oevers van de leie 
				 |   De laatste koning der Belgen is zijn laatste verraad tegenover de Vlamingen aan het voorbereiden. 
				__________________ You never walk alone | 
|   |   | 
|  12 november 2007, 13:20 | #14 | |
| Banneling Geregistreerd: 28 september 2004 
				 |   Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  12 november 2007, 13:37 | #15 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 22 juli 2005 
				 |   Niettemin blijft het feit dat er drie Vlaamse partijen (scherts- en micropartijtjes niet meegerekend) zijn die langs de kant mogen blijven staan, tegenover slechts één Franstalige. | 
|   |   | 
|  12 november 2007, 13:41 | #16 | 
| Provinciaal Gedeputeerde Geregistreerd:  9 november 2004 
				 |   | 
|   |   | 
|  12 november 2007, 13:49 | #17 | 
| Europees Commissaris Geregistreerd: 12 februari 2005 
				 |   Dat ze het Vb niet uitnodigen vindt ik meer dan normaal.  Elke andere partij heeft namelijk te kennen gegeven niet met hen te willen samenwerken.  Daar zit dus zijn oplossing niet. En de andere zijn micropartijtjes. Buiten de groenen, omdat die volk hebben langs de twee kanten van de taalgrens. Lijkt me niks met politieke voorkeur te maken te hebben. 
				__________________   | 
|   |   | 
|  12 november 2007, 13:58 | #18 | |
| Banneling Geregistreerd: 11 februari 2004 
				 |   Citaat: 
 U vind dus dat partijleiders hun eigen idee naar voor mogen brengen inplaats van de wil van het Vlaamse volk. Indien de Walen morgen zeggen,Travis hoeft opgeknoopt om 12 uur,u bent er volledig mee akkoord.  Laatst gewijzigd door Gargamel : 12 november 2007 om 14:02. | |
|   |   | 
|  12 november 2007, 15:34 | #19 | |||
| Europees Commissaris Geregistreerd: 12 februari 2005 
				 |   Citaat: 
 Citaat: 
 Citaat: 

__________________   | |||
|   |   | 
|  12 november 2007, 15:53 | #20 | |
				 |   Citaat: 
 Het enige doel van le roi is zijn koningdom en zijn portemonee redden. 
				__________________ Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. | |
|   |   |