![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Haat jij de Islam? | |||
Ja, 'tuurlijk! |
![]() ![]() ![]() |
10 | 25,00% |
Nee. |
![]() ![]() ![]() |
23 | 57,50% |
Weet ik niet/ andere mening |
![]() ![]() ![]() |
7 | 17,50% |
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Recht waar het op aan komt: haat jij de Islam?
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Neen, ik haat de islam niet. Het is alleen niet mijn ding. En bepaalde (vnl. fundamentalistische) stromingen erbinnen gaan me ronduit tegen.
Maar islamhaat draagt geenszins bij tot wederzijds begrip. Het doet meer kwaad dan goed. Ik geloof niet in de stelling van sommigen dat islamhaat ons de ogen moet doen opengaan. De mijne zijn open, en ik sta als mens (en als gelovige) sterk genoeg zonder dat ik daarvoor haatgevoelens tegen iets (of iemand) moet gaan cultiveren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb zeer veel respect voor de Islam omdat het erg vrome mensen zijn, en omdat hun cultuur de religie niet verstoten heeft zoals bij ons.
Anderzijds moet ik eerlijk toegeven dat ik bang ben voor de Islam, bang dat ze het katholicisme in Europa zullen verdringen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Néé dus: ik heb uiteraard wél mijn bedenkingen bij excessen "in naam van" vanwege individuen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Burgemeester
|
![]() Ik laat het mezelf niet toe om de Islam te haten.
Wel moet ik zeggen dat de Islam mij angst begint in te boezemen, met alle verworvenheden waar onze voorouders zo lang voor moeten hebben vechten in het achterhoofd. Als er ooit een meerderheid van moslims komt in België, dan kunnen die hun stem serieus laten doorwegen denk ik. Vandaar dat ik enorm hoop op een matiging van de ingesteldheid van moslims in onze contreien. Ik zou het enorm appreciëren als ze uit hun 'ghetto' komen en ophouden met allemaal samen te kruipen in dezelfde straten. Hier in Gent in en rond de Bevrijdingslaan bvb ga ik elke zomer eens op vakantie naar Turkije. Ik snap wel dat hun geloof zegt dat ze samen moeten blijven en zoveel mogelijk contact moeten vermijden met ongelovigen. Maar dat is echt geen oplossing voor het probleem dat zich nu stelt, nl. de vervreemding tussen Islamieten en de rest. Het probleem is er altijd geweest, maar nu ze zo een grote groep van de bevolking beginnen uit te maken, vind ik het wel storend. Ik zou meer op mijn gemak zijn als ze gewoon eens een knikje zouden geven als je ze op straat passeert, in plaats van de agressieve uitdrukking met bijbehorende lichaamstaal die ik zo vaak waarneem.
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() ik laat het mezelf wel toe. En ik begin ook een bange blanke man te worden...
Laatst gewijzigd door sn00py : 23 november 2007 om 22:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik ben dus voorstander voor een erkenning van deze geestelijke aandoening. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Burgemeester
|
![]() We zijn te braaf, en te bang om iets te doen dat politiek niet correct is.
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Op een dag gaan die moslims ontdekken dat ze gewoon eens luid "boe" moeten roepen om jullie allemaal weg te jagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hoe kan je nu nog iets verdringen wat we zelf al lang hebben verstoten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Partijlid
|
![]() Haten is een groot woord. Ik heb er wel degelijk een hekel aan. Even groot als het aan het christelijke geloof en de rest van dat achterlijke gebazel. t'word tijd dat we de stukken die we kunnen gebruiken voor de toekomst meenemen en de rest schrappen, te beginnen met "ge sult sleghts eenen god vereeren".
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als politiek correct hetzelfde is als 'hielenlikken' en politiek incorrect het strikt bewaken van het seculiere karakter dan zeg ik gelijk ja op dat laatste de enige en gegronde angst is net die vervaging dat strikt bewaren houdt dan noodgedwongen wel in dat godsdienstvrijheid absoluut moet bewaard blijven... dat klinkt opeens al heel wat minder politiel incorrect |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
of ga je dat opleggen ? Laatst gewijzigd door praha : 23 november 2007 om 23:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Ik ben veel te nuchter om dingen te haten maar dat wil niet zeggen dat ik er een grondige hekel kan aan hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Partijlid
|
![]() Natuurlijk, ik zou het hen niet opleggen zelfs al zou ik het kunnen.Ik blijf in mensen geloven. Je kan er wat moe van worden als je ze vol overgave van het slachtveld naar het offerblok ziet sukkelen, maar ik geloof dat als de wereld beter of slechter word het zal gebeuren door wat mensen doen.
---------------------------------------------------------------------- Democracy is the name we give the people whenever we need them. (Marquis de Flers Robert and Arman de Caillavet) Laatst gewijzigd door Sante : 24 november 2007 om 00:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Een extreem voorbeeld is de vermenging van allochtonen met onzelf. Lait Russe zeg maar. ![]() En ik zeg rascistisch omdat je die bevolkingsgroep viseert.
กรุงเทพมหานคร อมรรัตนโกสินทร์ มหินทรายุธยามหาดิลก ภพนพรัตน์ ราชธานีบุรีรมย์ อุดมราชนิเวศน์ มหาสถาน อมรพิมาน อวตารสถิต สักกะทัตติยะ วิษณุกรรมประสิทธิ์ Laatst gewijzigd door Pies Descalzos : 24 november 2007 om 00:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik haat alles waar de kiem van totalitarisme in aanwezig is.
De mensheid dient zichzelf dringend te 'ontvoogden' en dient zich klaar te maken om echt mens te worden in plaats van naar de maan te staan huilen. en ik moet opletten of ik word zelf slaaf van die gedachte ![]()
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |