![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Volgens een poll op HLN.be is 67% van de ondervraagden VOOR een herinvoering van de doodstraf. Op het moment van schrijven hebben 6156 mensen geantwoord:
4126: ja 1850 : nee 180: geen mening Dit is toch een grote meerderheid. Voor mij mag de doodstraf ook weer ingevoerd worden (er staat niet dat ze moet uitgevoerd worden: omzetten naar echt levenslang volstaat). Wat jullie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gaat niet wegens EU.
Los daarvan: liever niet --- ik ben altijd, ook in de korte tijd dat ik voor doodstraf was, een fan van ballingschap geweest.
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben voorstander van de doodstraf voor bijzondere en uitzonderlijke gevallen waarin het risico een persoon ooit weer vrij te laten te groot is voor de samenleving.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
"Vindt U dat we vanaf morgen 20% minder belastingen zouden moeten betalen" Het nemen van politieke beslissingen of het oplossen van ethische vraagstukken op basis van uitslagen van polls op het HLN.be lijkt me niet echt opportuun... Wat is de zin van het opnieuw invoeren van de doodstraf om ze dan niet toe te passen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
Overigens is de straf ballingschap een interessante piste, maar wel enkel voor bepaalde categorieën: bv. gewelddadige jongeren worden verbannen naar een bar eiland waar ze in hun hun eigen levensonderhoud moeten voorzien en geen toegang hebben tot modern comfort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Zo iemand blijft een gevaar (misdaden binnen gevangenis; ontsnapping; enz.). Meer nog, iemand die weet dat hij nooit meer vrij komt kan nooit meer zeker onder controle gehouden worden tenzij door een volkomen inhumaan gevangenisregime (bv. in een vergeetput gooien en daar nooit meer uitlaten). Tenslotte is het waanzin misdadigers vast te houden tot ze 100 jaar oud zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, ik ben het met u eens, maar --- er is altijd een "maar" als de letters E en U samen opduiken blijkbaar.
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
just a wild guess. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() ![]() En maar gezag uitstralen, die trut... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() dubbel
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 5 april 2008 om 22:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() de doodstraf enkel voor religieuzen, andere mensen hebben nog baat bij maatschappijleer. Het zijn sowieso gelovigen die de doodstraf willen invoeren. Opgeruimd, netjes.
Ik ben dus tegen de doodstraf, voor alle duidelijkheid ![]()
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Doodstraf is de enige manier om de kans op recidive te herleiden tot O
Vooral het afschrikeffect vind ik nuttig om de marginale meeloper in zn broek te doen schijten ( ingeweken pro'fessionals storen zich toch aan geenenkele wet) _______________________________________________ ' Europa heeft meer mensen als Rita echt nodig ' |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
en doodstraf is verboden bij grondwet
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |