Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2008, 10:03   #1
PAJOT
Banneling

Standaard n-va laat deadline 15 juli schieten

Als er voor de start van het volgende politieke jaar een akkoord is over de staatshervorming en Brussel-Halle-Vilvoorde, is dat voor Bart De Wever goed genoeg. Dat zegt hij in De Morgen. Daarmee schuift de N-VA-voorzitter de deadline een heel eind op. "15 juli, 8 augustus of zelfs 30 augustus, de datum doet er niet toe."

De Wever ontkent dat hij de staatshervorming en B-H-V langzaam op de lange baan wil schuiven. Overigens zegt De Wever dat Leterme hem deze week nooit onder druk zette om toe te geven aan de Franstaligen. "Een premier die zijn Vlaamse programma niet laat varen voor de Wetstraat 16, dat was al heel lang geleden." (belga/tdb)

Boeiende evolutie, daar in België.

Hoeveel deadlines en ultimata moeten er eigenlijk verbroken worden vooraleer een politicus zijn geloofwaardigheid verliest ?
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 10:09   #2
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Als er voor de start van het volgende politieke jaar een akkoord is over de staatshervorming en Brussel-Halle-Vilvoorde, is dat voor Bart De Wever goed genoeg. Dat zegt hij in De Morgen. Daarmee schuift de N-VA-voorzitter de deadline een heel eind op. "15 juli, 8 augustus of zelfs 30 augustus, de datum doet er niet toe."

De Wever ontkent dat hij de staatshervorming en B-H-V langzaam op de lange baan wil schuiven. Overigens zegt De Wever dat Leterme hem deze week nooit onder druk zette om toe te geven aan de Franstaligen. "Een premier die zijn Vlaamse programma niet laat varen voor de Wetstraat 16, dat was al heel lang geleden." (belga/tdb)

Hoeveel deadlines en ultimata moeten er eigenlijk verbroken worden vooraleer een politicus zijn geloofwaardigheid verliest ?
In de belgische politiek gaat het verliezen van geloofwaardigheid noch lineair noch kwadratisch noch exponentieel maar onverwijld haar gang
Oud 10 mei 2008, 10:10   #3
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
In de belgische politiek gaat het verliezen van geloofwaardigheid noch lineair noch kwadratisch noch exponentieel maar onverwijld haar gang
Daar zeg je zoiets...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 10:23   #4
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Wellicht moet hij van zijn vrouw dit jaar op vakantie gaan of anders...
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 10:26   #5
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Wellicht moet hij van zijn vrouw dit jaar op vakantie gaan of anders...
Ah, onverdachte bron Azert/Straatrue is aangekomen. Hier gaan we weer met loze beweringen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 10 mei 2008, 10:52   #6
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ah, onverdachte bron Azert/Straatrue is aangekomen. Hier gaan we weer met loze beweringen.
Altijd handig, zo' ander draadje, als je jezelf elders compleet in de soep gedraaid hebt:

http://forum.politics.be/showpost.ph...56&postcount=5

http://forum.politics.be/showpost.ph...2&postcount=49
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 10:58   #7
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Altijd handig, zo' ander draadje, als je jezelf elders compleet in de soep gedraaid hebt:

En als je zo begint, dan kan je beter een andere nick nemen...

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 10 mei 2008 om 10:59.
Oud 10 mei 2008, 11:09   #8
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Verrassing!

Citaat:
n-va laat deadline 15 juli schieten

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 11:54   #9
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Mocht er nog iemand twijfelen aan het feit dat azert en straatrue éénzelfde persoon zijn:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Het compromis zou kunnen zijn: een lottrekking welke randgemeenten bij Brussel worden gevoegd:
eerst een dobbelsteen om te zien hoeveel gemeenten en dan het aantal kaartjes met naam gemeente trekken
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Daarom gewoon met de dobbelstenen gooien. Even = Vlamingen hebben gelijk en oneven = Franstaligen mogen beslissen wat ze willen.

.
Ontopic: de N-VA stelt mij lichtjes teleur.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 11:56   #10
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien je geloofwaardigheid wil meten met deadlines, waar eindig je dan?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 12:01   #11
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Amai, ik voel me echt bedrogen door de N-VA!
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 12:11   #12
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht

Ik zou nog maar eens gaan kijken in de oorspronkelijke draad
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 12:57   #13
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het volledig artikel uit "De Morgen"

Als er voor de start van het volgende politieke jaar een akkoord is over de staatshervorming en Brussel-Halle-Vilvoorde, is dat voor Bart De Wever goed genoeg. Daarmee schuift de N-VA-voorzitter de deadline een heel eind op. '15 juli, 8 augustus of zelfs 30 augustus, de datum doet er niet toe.'

De afgelopen weken en dagen leefde de Wetstraat in de veronderstelling dat de volgende communautaire deadline rond 15 juli zou opduiken. Niet alleen omdat die datum in het regeerakkoord staat, maar ook omdat premier Leterme hem donderdag in de Kamer nog eens expliciet naar voren schoof. Op dat moment wil de premier met een "verklaring over een onderhandelde oplossing" naar het parlement trekken. Het was Letermes eigen kartel dat er bij de start van zijn regering ferm op aandrong dat er tegen half juli duidelijkheid zou zijn.

Tijdens de recente B-H-V-perikelen hadden nogal wat Franstalige kopstukken al laten weten dat de deadline van 15 juli voor hen niet meer bestond. Gisteren zei cdH-voorzitster Joëlle Milquet dat nog eens op de VRT-radio: "Aangezien de Vlamingen zich niet gehouden hebben aan de afspraak om B-H-V via onderhandelingen te regelen, zijn wij ook niet meer gebonden door die vervaldag." Het was een van de vele Franstalige vijandelijkheden gisteren. Ook Didier Reynders (MR) en Elio Di Rupo (PS) waren scherp in hun reacties op de agendering van het Vlaamse splitsingsvoorstel in het parlement, donderdagnacht.

Het opschuiven van de deadline lijkt vooral slecht nieuws voor het Vlaams kartel, maar in een interview met De Morgen ontkent Bart De Wever dat. Daarin zegt de N-VA-voorzitter dat het ook best wat langer mag duren. Volgens De Wever moet 15 juli immers geïnterpreteerd worden als "de dag voor het parlementaire reces begint". En aangezien het parlement zelf bepaalt wanneer het met vakantie vertrekt, valt 15 juli dit jaar dus niet noodzakelijk op 15 juli. "Dat kan uitlopen", zegt De Wever.

Volgens de N-VA'er kan het ook 8 augustus worden of, nog een heel eind verder: 30 augustus. De Wever ontkent dat hij de staatshervorming en B-H-V langzaam op de lange baan wil schuiven. Of erger nog, met een verrottingsstrategie bezig is. "Op een bepaald moment is het: eieren of jong. Alleen moet je als politicus de feeling hebben om zelf te beslissen wanneer de pijngrens overschreden is." Maar daar heb je dus geen precieze datum voor nodig. "Anders laten je tegenstanders je daar toch over struikelen."

Overigens zegt De Wever dat Leterme hem deze week nooit onder druk zette om toe te geven aan de Franstaligen. "Een premier die zijn Vlaamse programma niet laat varen voor de Wetstraat 16, dat was al heel lang geleden." (Ruud Goossens)
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 14:43   #14
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Willen ze nu werkelijk die 800 000 kiezers naar het VB jagen, vraag ik mij dan af...
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 15:03   #15
Gargamel
Banneling

Standaard

Leterme schijt meer keutels dan zijn geit

Dat ze nu toch eens Urbanus zetten of een andere,dan hebben we er nog plezier aan.
Dit alles is eens en voor altijd duidelijk=ZAKKEN VULLEN en de rest basta.
Wat een comedie is dit eigenlijk.

Laatst gewijzigd door Gargamel : 10 mei 2008 om 15:05.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 15:21   #16
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Enerzijds snap ik de logica wel ,

Als ik zeg dat ik op 15/6 iets gedaan zal hebben, dan zullen mijn tegenstanders die me willen zien struikelen ervoor zorgen dat ik dit pas gedaan krijg tegen 15/8 en dan hebben ze 2 maand de tijd om de perceptie in de media zo te draaien dat ik verloren heb en dan heb ik dus gezichtsverlies. Als ik vol zou houden tot 15/8 zou ik misschien bereiken wat mijn tegenstanders opzettelijk uitstelden maar DOOR dat uitstel probeerden te voorkomen. Zij hopen dat ik dan voor 15/8 struikel en 't er nooit van komt.

Anderzijds, vind ik nu toch dat het grapje te ridicuul voor woorden begint te worden, als je vrienden in de regering u zo graag zien struikelen dat ze je meer dan een jaar lang trachten te nekken moet je je toch beginnen afvragen of je met die vrienden wel in een regering wil zitten.

En als je kartelpartner dan toch zo graag wel met je vijanden in de regering wil zitten kan je je de vraag stellen of je met die "solidaire partner" zoveel bent.

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7

Laatst gewijzigd door UFSIA : 10 mei 2008 om 15:24.
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 15:29   #17
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

De loze(geld)vissertjes van de wetstraat hebben het weer gelapt
Oud 10 mei 2008, 16:25   #18
PieterP
Gouverneur

Standaard

Ik vind dat Bart de Wever, op een jaar tijd, met zelfzekere doch beheerste dossierkennis, méér concreet resultaat bekomen heeft dan 20 jaar slogangebrul van het Vlaams Blok. Dit heeft alleen maar contraproductief gewerkt.

De franstaligen hebben overigens duidelijk schrik van hem, want hij is de boeman. Dangereux. het laatste manoever was alleen maar bedoeld om het kartel uit verband te spelen.

NVA mankeert echter, evenals overigens het Vlaams Blok, een sociaal economische visie. Dedecker zit daarom inhoudelijk beter.
PieterP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 16:27   #19
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP Bekijk bericht
Ik vind dat Bart de Wever, op een jaar tijd, met zelfzekere doch beheerste dossierkennis, méér concreet resultaat bekomen heeft dan 20 jaar slogangebrul van het Vlaams Blok. Dit heeft alleen maar contraproductief gewerkt.
Noem zo is een concreet resultaat op?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 19:02   #20
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dewever zegt in De Morgen: ik ga op 16 augustus naar Beieren; maar ik heb wel een annulatieverzekering genomen.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be