![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Wat zal er nog allemaal uit de kast komen???
Als je dit leest, dan valt toch je broek af!! Nog zo'n paar stunten en de separatisten groeien tot 100%. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Hier is de link, ik neem toch aan dat hij dit bedoelt.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...rd-euro-.dhtml Dus hun schuld is nog hoger dan men dacht? goed bezig hoor... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Het laatste nieuws, l'echo ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als ik het goed begrijp gaat het over privaat-publieke investeringen e.d. , die niet rechtstreeks als "staatschuld" kunnen aanzien worden - deze "financieringstechniek" wordt momenteel quasi door iedere zichzelf respecterende privatizerende staat toegepast. Ik denk bv. aan de mode van enkele jaren geleden om de rioleringen te verkopen aan US hedgefunds & die netjes terug te leasen, techniek die veelvuldig door diverse vlaamse gemeentes toegepast werd om hun budgetten wat op te frissen.
Het lijkt me tegenwoordig een nieuwe mode in de media om binnenlandse problemen te verleggen naar de "andere taalgroep/gemeenschap/deelstaat" in België schijnt er geen "binneland" meer te bestaan : alleen een quasi-vijandig buitenland....
![]() |
#6 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het is de MR die de kat de bel aanbond in L'Echo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Maar het zijn en blijven toch schulden voor Wallonië!!
Of het nu staatsschuld is, of iets anders!! Terugbetalen zal toch moeten, of kan een regio ook failliet gaan?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het bovenstaande schijnt mij meer te vergelijken met de verkoop en het terug huren van overheidsgebouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze erin slagen om hun ziekenhuizen met federaal, en dus in hoofzaak Vlaams geld, te moderniseren zal dat ook wel voor andere zaken kunnen, zeker?
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() Als een lagere overheid (Wallonië hier) failliet gaat neemt de hogere overheid (België) de schuld over, dus betaald worden moet er sowieso. Bij gemeentes ed gaat dit vaak ook gepaard met een tijdelijk opschorting van het lokale bestuur. Hoe men met zoiets om zou gaan op dit niveau lijkt mij nattevingerwerk, maar het zal ongetwijfeld voor veel vuurwerk en communautaire spanningen zorgen.
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 |
Schepen
|
![]() Wallonïe barst. Dat ze niet in Europa na de splitsing van Belgïe is.
Laatst gewijzigd door rainbox : 7 juni 2008 om 12:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar dat kan toch niet ? Zij zijn toch voor België en solidariteit en respect ? Zij willen het einde van België toch niet dichterbij brengen ? Zij hebben toch respect voor de vlamingen ( verdraagzaam als ze zijn ? ) ^^ mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat ze daar op voorhand vanuit gaan. Zo'n scenario (een Waals (bijna)-faillissement) zou namelijk rampzalig zijn voor Wallonië, zelfs als Vlaanderen (indirect) voor de schulden opdraait. Weg investeringsklimaat en welkom zware economische tijden.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als inwoner van Wallonië zul je mee mogen betalen hoor; Vlaming of niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enfin, in normale omstandigheden; In dit andere geval teert Wallonie op de uitstekende balans van vlaanderen om aan voorwaarden te geraken die anders buiten bereik bleven. Het is als een gokverslaafde die aan geen geld meer kan geraken op eigen naam, en dan de credit card van zijn ex gebruikt. Laatst gewijzigd door born2bewild : 8 juni 2008 om 20:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Ik kan me nu vergissen maar is het maximum van de solidariteit binnen de EU niet 0,4% van het BBP? (en ik vind de transferts de term solidariteit onwaardig).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |