![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Gisterenmiddag was ik de living aan het herschilderen toen plots de bel ging.
Ik, in bloot bovenlijf, handen vol verf en een borstel in de ene hand doe de deur open. Daar stond een jongedame en een oudere. Het verliep ongeveer zo: jongedame: Oei, ik zie dat je bezig bent, ik zal het kort houden ik: *net genoeg voor een adempauze* jongedame: Als we de dag van vandaag naar de televisie kijken zien we toch niets anders dan miserie, he? ik: euhm, ja m... jongedame: Wel, wij hebben dat onderzocht en hebben gemerkt dat dit alles ons al meegedeeld werd in de bijbel. Hier heb ik een boekje die je maar eens moet lezen. Ik: Ja maar euhmm *ik kijk domweg naar m'n met verf bekladde handen* jongedame: Geen probleem, ik stop het in je brievenbus *En hop, daar ging het boekje* Ik: Ok, ik zal het eens lezen, prettige dag verder Ik kwam euforisch terug de kamer binnen ![]() Ik vind dat je pas écht ingewijd bent in je nieuwe huis als je een jehova langs gekregen hebt. Anders is het gelijk niet euhmmm, echt of zo ![]() Het lijken wel de verstotenen van de maatschappij, degenen die beter dan wie dan ook het geluid van een dichtslaande voordeur kunnen omschrijven. Zalig gewoon! Wanneer hebben jullie voor het laatst die verlichte mensen op bezoek gehad? Wat is je mening hierover?
Laatst gewijzigd door bentje : 16 oktober 2008 om 11:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gisteren nog, een uitnodiging voor een parochiefeest en of ik mij wilden abonneren op hun blaadje. Toen ik zei dat ik niet gelovig was, was de reactie of ik dan misschien boeddhistisch ofzo ben. Ik heb met veel plezier gezegd dat ik atheistisch ben. Geen probleem overigens voor het vrouwtje in kwestie.
Daarmee is mijn nieuwe stulpje ook ingewijd ![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ik heb ze ook eens aan de deur gehad. Na een discussie kwam het er op neer dat ik geen bijbel of jezus nodig had om gelukkig te zijn of goed te zijn voor mijn medemens. Ik was een moderne humanist. Even uitgelegd wat dat is.
Ze zijn wel opdringerig, zwaaiend met de bijbel, maar gelukkig geen "ga naar de hel als ge u niet bekeert" types, dus dan luister ik wel even. Als ze met die onzin afkomen daalt mijn respect voor hun naar 0 en vliegt de deur dicht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Heb eens recht uit de douche met een klein handdoekje voor mijn lendenen de deur open gedaan en daar stonden twee oude vrouwtjes om mij in de parochie te verwelkomen. Toch straf dat de gemeente zomaar persoonlijke gegevens doorgeeft aan religieuze gekken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Ze zijn zo gemakkelijk te herkennen aan hun idiote gelaatsuitdrukking zodat de deur dichtvliegt voor ze iets kunnen zeggen.
Gaat ongeveer zo: ik: "getuigen van Jehova?" zij: "euh, ja" SLAM.
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Of Gunther er op afsturen, de duitse herder !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat deed ik vroeger met mijn Duitse Dog maar het was dan nogal moeilijk om het beest terug binnen te krijgen.
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Mijn zoon was toen 'n jaar of drie, zomerse dag, in de halfopen tuin, ik op handen en voeten met enkel een short aan, paardje spelen, zoon op mijn rug fiere ruiter: plots twee in de tuin, zelfde verhaal als boven, maar het bleek zijn (overigens goede) kleuterjuf te zijn , met haar 8 of 10-jarige dochter
![]() ![]() Sindsdien zijn er andere langsgekomen: ik vraag dan elke keer een bijbel in een taal die ze niet bij hebben uiteraard ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 16 oktober 2008 om 14:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 16 oktober 2008 om 14:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() Jaren geleden, mijn eerste dag als uitwisselingsstudent in Duitsland...
Op de gang zie ik twee gasten (vader die zijn zoon kwam afzetten, waarschijnlijk ook buitenlands student, nam ik aan) een beetje verloren om zich heen kijken. Ik heb hen zelf binnengevraagd en een koffie aangeboden ![]() ![]()
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Nooit last van gehad. De Getuigen van Jehova die ik ontmoet heb waren allemaal vrij sympathieke mensen en wanneer ik hen vraag om gewoon hun informatie in de brievenbus te stoppen, doen ze dat zonder problemen. Als ik tijd heb lees ik die dan ook. Ik ben het op enkele punten grondig oneens met ze, maar ze hebben ook punten waar ik achter sta (GvJ zijn bijvoorbeeld fundamenteel tegen het mengen van geloof en politiek). Uiteindelijk heb ik toch wel respect voor de inzet die ze vertonen.
Een thaise vriendin van me, die in Antwerpen woont, vond trouwens niet zo lang geleden in haar brievenbus een GvJ folder in het thai. Blijkbaar konden ze haar nationaliteit afleiden van de naam die op haar deurbel stond. Vond ik wel straf.
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Hebben camera aan poort. Jehova's geraken dus niet tot bij ons
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat zijn geen Jehova's Getuigen, mijn waarde, maar gewoon mensen van de katholieke parochie, of anders gezegd: van de kerktoren in jouw buurt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Overigens heeft dit weinig te maken met persoonlijke gegevens die door de gemeente worden doorgegeven. De wet op de bescherming van het privéleven verbiedt dit. Voor geen enkele instantie mag de gemeente daarvoor een uitzondering maken, evenmin voor de pastoor of zijn parochiemedewerkers. Zelf ben ik lid van zo'n parochieploeg. Soms brengen wij mensen, nieuwe bewoners van onze parochie, een kort bezoekje, of stoppen we - wanneer zij niet thuis zijn - een brochure met nuttige namen en adressen in de bus, zodat deze nieuwe bewoners weten waar zij eventueel terecht kunnen mochten ze willen huwen, mochten ze een sterfgeval voorhebben in de familie, mochten ze hun kinderen willen laten dopen, of hun Communie laten doen. Ook het uurrooster van de eucharistievieringen in onze eigen parochiekerk, en in de buurtparochies vinden zij daar. Eenieder is vrij met die brochure, of met de mondeling gegeven informatie te doen en te laten wat hij wil. In de 11 jaar dat ik dergelijke (steeds korte, want onaangekondigde) huisbezoekjes afleg heb ik nog nooit één onvertogen woord hoeven te slikken. Degenen die hun geloof willen (her)beleven in onze parochie zijn ons er zelfs dankbaar voor. Degenen die er geen gevolg aan geven: even goede vrienden.
Voilà, nu weten jullie het eens van een ander, zie... ![]() Laatst gewijzigd door ElFlamencoLoco : 16 oktober 2008 om 14:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ook zijn zij veel voorzichtiger geworden aangaande apocalyptische voorspellingen. Waar zij in de jaren zeventig van vorige eeuw bvb. een concrete datum vooropstelden waarop de wereld zou vergaan, lijken ze me toch te hebben ingezien dat zulks niet bepaald hun geloofwaardigheid in de hand werkt. Wat niet zo sterk is gewijzigd is het gebrek aan bereidheid tot het beluisteren van het betoog van hun anders- of niet-gelovige gesprekspartner. Soms nodig ik hen uit even binnen te komen en vergast ik ze op een kopje koffie. Maar zodra ze hun betoog begonnen zijn, lijken ze elk besef van tijd te vergeten en blijven ze maar doorgaan, alsof ze angstig zijn voor het weerwoord. Dat pleit niet echt in hun voordeel... Redelijk onderlegd in de Bijbel slaag ik er meestal in hun duidelijk te maken dat hun interpretatie van een bepaald fragment niet echt genade vindt in mijn ogen. Ik zeg hen ook waarom niet. Of die boodschap écht tot hen doordringt is echter maar zeer de vraag... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |