![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lees deze advertentie eens goed door!
http://www.zwhaaglanden.nl/index.php?p=184584
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enkele kengetallen · De werkloosheid onder allochtonen is gestegen naar 16 %, de werkloosheid is het hoogst bij de Marokkanen 22% en de Antilianen 16 %. · 40 % van de Turken, 45 % van de Marokkanen, 20 % van de Surinamers en 20 % van de Antilianen heeft geen of alleen basisonderwijs gehad. · 90% van de Turken en Marokkanen trouwen met een partner uit de eigen herkomstgroep, waarvan 60% uit het herkomstland wordt gehaald. · Een groot deel van de Marokkaanse, Somalische en vooral Turkse vrouwen trouwt vroeg en krijgt jong kinderen. Ze hebben meestal traditionele denkbeelden en gaan weinig om met autochtonen. · In de leeftijd van 18-24 jaar wordt ruim 18 % van de Marokkaanse mannen en 13 % van de Antilliaanse mannen verdacht van criminaliteit. Bij autochtonen is dit 4%. · 50% van de Turken en Marokkanen vindt dat de westerse leefwijze niet samengaat met hun achtergrond. * Artisjok is forummer die de negatieve perceptie van de islam niet begrijpt. Ik ben benieuwd of deze data een belletje zal doen rinkelen in zijn hoofd. Om op het thema terug te komen, islamtische allochtonen hebben dus als enige allochtonen bijzondere noden en zorgen nodig naast de medische. De medische zorgen moeten met andere woorden gehalaliseerd worden. Kwestie van voorbeeldig integratiegedrag zeker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb geen enkel probleem met verplegend of verzorgend personeel van welke kleur ook.
Zorg mag best wat maatwerk vragen maar dit is volkomen krankzinnig; niet alleen selecteer je dus mensen die je moet zoeken en opleiden op kleur maar je gaat ook rekening houden met culturele verschillen in de zorg en daarmee haal je dus de problemen binnen de diverse samenleving ook nog eens binnen bij een sector die het toch al zwaar heeft. Waanzin en discriminerend tegenover wie geen 'allochtoon' is. Inderdaad voorbeeldig integratiegedrag! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Gilette had het dan ook niet over moslims, maar over allochtonen, en laten Antillianen nu toevallig ook allochtonen zijn.
Dat Gilette het op het eind over moslims heeft, heeft alles te maken met dat de wervingsadvertentie uit het openingsbericht voornamelijk gericht is op moslimallochtonen, en niet specifiek op Antilliaanse allochtonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Zou Artisjok's frankske ondertussen al aan het vallen zijn over de zeer negatieve perceptie van de islam in het Westen? Pasten de cijfers hierboven niet in zijn kraam?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom reageer je niet meer op mijn antwoord? Heb je plots last van blinde vlekken? http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=976 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Klik op de link naar mijn antwoord dat ik gaf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() De argumenten zijn doorheen die draad gegeven door allerlei forummers. Draai en keer het hoe je wil, als de moslimgemeenschap een zeer negatieve perceptie uitlokt, dan dan liggen daar een heel pak redenen aan ten grondslag. What goes around, comes around.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Je beweert hier dat het te verwachten was dat ik niet zou reageren, dat de cijfers niet in mijn kraam passen. Je vraagt waarom ik niet reageer, waar mijn visie blijft. Is het omdat ik je stelling onderuit haalde dat je niet wil reageren? http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=976 Citaat:
Jij zet ze in een andere draad, en beweert er Citaat:
Citaat:
Vermoedelijk wil je met de werkloosheidscijfers dit bewijzen. Citaat:
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publi...G2,T,G4&STB=G3 De cijfers die je gaf waren deze van 2005 voor niet-westerse allochtonen. Voor 2007 zijn er 10,3% van de niet-westerse allochtonen werkloos, tegenover 8,1% werkloos van de allochtonen en 4,5% werkloos van de totale bevolking. http://statline.cbs.nl/StatWeb/publi...1&STB=G3,G2,G4 Het CBS definiëert werkloosheid als volgt : "Werkloze beroepsbevolking Personen zonder werk, of met werk voor minder dan twaalf uur per week, die actief op zoek zijn naar betaald werk voor twaalf uur of meer per week en die daarvoor direct beschikbaar zijn." In december 2007 kregen 192 060 Nederlanders van de 344 000 werklozen een WW-uitkering. http://statline.cbs.nl/StatWeb/publi...6&HDR=T&STB=G1 Het is dus duidelijk dat het overgrote deel van de allochtonen belastingen en RSZ betaalt, en een klein deel aan de ontvangende kant is. Ik ontkende nooit dat allochtonen in verhouding, meer vertegenwoordigd zijn in de misdaadcijfers. Ik beweer dat er geen verband is tussen misdaad en land van afkomst, of tussen misdaad en godsdienst; wel is er een verband tussen misdaad en socio-economische situatie. Dat bewijs je nogmaals met je cijfers, tenzij je denkt dat de Antillianen Moslims zijn Kan je misschien terug op de andere draad antwoorden, dit is hier off topic. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dat de culturele achtergrond van bepaalde migranten mee determinerend is in hun hoge aanwezigheidgraad in de criminaliteitstatistieken is meer dan evident. Zie maar naar de problematiek waarmee de Lijn te kampen heeft in 'aandachtswijken'.Het gebrek aan opvoeding van hun jongeren is typerend voor de moslimmigranten. Alice legt dat mooi uit in een draadje op het binnenlandforum. En jij je maar afvragen waarom de perceptie van de islam zo negatief is in VL en Europa. ![]() Laatst gewijzigd door Gilette : 13 februari 2009 om 17:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
" Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Niet die groep, MAAR wel een KLEIN DEEL van die goep betaalt belastingen en sociale bijdragen. Een VEEL GROTER DEEL van die groep is aan de ontvangende kant, zeker in Brussel." en bekijk nog eens de cijfers. Antillianen zijn volgens jou dus Moslims. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sinds wanneer ligt Brussel in Nederland? ![]() Gisteren het nieuws gemist over de torenhoge werkloosheid bij niet-EU migranten, in het bijzonder Marokkanen en Turken? Welke belastingen en sociale bijdragen betalen die als ze van uitkeringen leven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij haalde de cijfers aan uit Nederland. Geef me de cijfers uit België, en ik maak voor jou dezelfde denkoefening. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laten we naast de kost van uitkeringen ook niet de andere kosten vergeten die door de belasingbetaler gefinancierd moeten worden : meer politiestaat (want meer criminaliteit), meer pamperindustrie i.e. ambtenaren van allerlei slag die nodig zijn om de migrant te begeleiden (sociale assistenten, pleinwerkers, straatstewards, inburgeringslesgevers, etc), meer ondersteunend onderwijzend personeel om de integratieonwilligen te helpen bij het bijbenen van de achterstand, meer sociale woningen, subsidies allerhande , enorme budgetten voor het grootstedenbeleid (kwestie van de zaak nog een beetje leefbaar te houden voor de autochtoon), extra budgetten ivm jeugdcriminalitet (instellingen enz), .... Laatst gewijzigd door Gilette : 13 februari 2009 om 21:07. |
|
![]() |
![]() |