Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 oktober 2009, 07:57   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Agressie op de spoed is kultureel (bedoeld: allochtonen) zegt spoedarts Brussel

Na de 'bekentenis' van onze groene senator vorige week, krijgen we nu een een soortgelijk bericht te horen. Ditmaal van een spoedarts.
En een spoedarts is toch niet eenderwie.

link: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...6&subsection=3

titel: ‘Geweld is dagelijkse kost'

Eén stukje tekst eruit:

Citaat:
Hoe komt het dat er zoveel agressie is?

‘Dronkenschap of intoxicatie zijn vaak de oorzaak. Maar heel vaak is het “cultureel”.'

Wat bedoelt u met cultureel?

‘De verbale agressie komt zo goed als altijd van dezelfde bevolkingsgroep: de allochtonen. Ze hebben geen geduld en geen respect. Het gaat niet snel genoeg voor hen en dat maken ze in heel grove bewoordingen duidelijk.

...
Ze lopen al drie weken rond met een probleem en nu zijn ze het beu, dus moet het nú opgelost worden. Dat een kind met ademhalingsproblemen of een man met een hartinfarct eerst geholpen worden, pikken ze niet.'

Diskussiepunt: agressie mag nooit getolereerd worden; de maatschappij moet daarin haar verantwoordelijkheid opnemen. Dat betekent, naast prevensie, ook repressie.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 08:10   #2
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Na de 'bekentenis' van onze groene senator vorige week, krijgen we nu een een soortgelijk bericht te horen. Ditmaal van een spoedarts.

link: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...6&subsection=3

titel: ‘Geweld is dagelijkse kost'

Eén stukje tekst eruit:

Diskussiepunt: agressie mag nooit getolereerd worden; de maatschappij moet daarin haar verantwoordelijkheid opnemen. Dat betekent, naast prevensie, ook repressie.
We hebben er niks dan last mee . NIKS ALS LAST. Die mensen gaan steeds verder marginaliseren, en daarmee graven ze in feite hun eigen graf. Dat ze daarna niet komen bleitten...
webzwerver is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 10:23   #3
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Volgens politiek correcten mogen wij op geen enkele manier onze normen en waarden 'opdringen' aan allochtonen en dienen we de cultuur van deze laatsten in alle glorie te respecteren daar anders afbreuk wordt gedaan aan de utopie van de perfecte multiculturele samenleving.
Als het (storend) gedrag van bepaalde personen cultureel bepaald is, zoals de arts aanhaalt, dan zou het volgens de politiek correcten dus absoluut schandalig zijn dat deze personen hun gedrag zouden moeten aanpassen onder druk van onze Westerse waarden en normen.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 11:17   #4
NOEKIE
Schepen

Standaard

Die gasten zijn nu eenmaal agressief en arrogant. ik schrik daar niet van.
NOEKIE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 11:45   #5
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Natuurlijk zijn niet al die gasten agressief, maar te veel wel! Die agressie maakt vroeg of laat iedere hulpverlener mee, maar jaren mocht daar geen aandacht naar gaan, nu gelukkig wel!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 12:03   #6
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Natuurlijk zijn niet al die gasten agressief, maar te veel wel! Die agressie maakt vroeg of laat iedere hulpverlener mee, maar jaren mocht daar geen aandacht naar gaan, nu gelukkig wel!
bekende verhalen
herinner me iets gelijkaardigs toen de spoedarts een vrouw niet mocht behandelen omdat haar moslimechtgenoot dit niet toeliet.

de echtgenoot is bij mijn weten nooit vervolgd ook al is hulpdiensten beletten hun job te doen strafbaar.

tsja, moet ge niet zeveren als die kanker verder blijft woekeren
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 21:53   #7
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door webzwerver Bekijk bericht
We hebben er niks dan last mee . NIKS ALS LAST. Die mensen gaan steeds verder marginaliseren, en daarmee graven ze in feite hun eigen graf. Dat ze daarna niet komen bleitten...
Ja, al die agressieve dronkaards en geïntoxiceerden; niks al last.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2009, 00:16   #8
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ja, al die agressieve dronkaards en geïntoxiceerden; niks al last.
De dokter had het over allochtonen. Ik ook. Maar dronkaards en geïntoxiceerden zullen OOK wel last verkopen, en zich agressief aanstellen, best mogelijk.
Oud 17 oktober 2009, 01:30   #9
Callisto
Vreemdeling

Callisto's schermafbeelding

Standaard

Binnekort misschien de spoedafdeling uitrusten met agenten, en de medische staf voorzien van kevlar uniformen...
Oud 17 oktober 2009, 05:37   #10
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door webzwerver Bekijk bericht
De dokter had het over allochtonen. Ik ook. Maar dronkaards en geïntoxiceerden zullen OOK wel last verkopen, en zich agressief aanstellen, best mogelijk.
De dokter had het ook over "Dronkenschap of intoxicatie zijn vaak de oorzaak."
Oud 17 oktober 2009, 09:50   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit waren de woorden van den dokteur, volgens de gazet (zie openingspost), het kleurke heb ik natuurlijk zelf aangebracht.

Citaat:
Dronkenschap of intoxicatie zijn vaak de oorzaak. Maar heel vaak is het “cultureel”.'

Wat bedoelt u met cultureel?

Als we ernstig willen diskuteren, mogen we dat niet overdrijven, maar ook niet onderdrijven.

Of wat had ge gedacht dat dien dokteur als boodschap wou meegeven, in verband met de moeilijkheden die hij/zij ondervindt om zijn belangrijk werk fatsoenlijk te kunnen doen?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 17 oktober 2009 om 09:52.
Oud 17 oktober 2009, 10:50   #12
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Ik ben ooit op bezoek geweest op de spoed/intensive care in Leuven. Wat je daar ziet is vreselijk. En wie daar voor een rotte tand van zijn oren komt maken wil ik persoonlijk komen verwijderen en verzuipen in het vijvertje aan het ziekenhuis.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2009, 11:34   #13
De Prodigy
Provinciaal Statenlid

De Prodigy's schermafbeelding

Standaard

Vorige zomer poging tot moord door een Noord-Afrikaan die het niet pikte dat ik (met de fiets) even 'hey' riep toen hij met zijn bestelwagen wild mijn vorrang afnam. Die man werd gek en heeft mij tot 3 keer gechargeerd met zijn bestelwagen. Ik heb er de schrik van mijn leven gehad. Zijn nr plaat heb ik helaas niet! Ik heb nu vol wraakgevoelens. Hoe kan een mens zo groot doen (schelden) achter het stuur en zoiets doen op een fietser zonder bescherming. Hij heeft zijn eigen eigenlijk belachelijk gemaakt doordat ik hem 3 keer ontsnapt ben maar toch wil ik die man in een kist!!
De Prodigy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2009, 12:50   #14
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit waren de woorden van den dokteur, volgens de gazet (zie openingspost), het kleurke heb ik natuurlijk zelf aangebracht.

Als we ernstig willen diskuteren, mogen we dat niet overdrijven, maar ook niet onderdrijven.

Of wat had ge gedacht dat dien dokteur als boodschap wou meegeven, in verband met de moeilijkheden die hij/zij ondervindt om zijn belangrijk werk fatsoenlijk te kunnen doen?
Dat vind ik een goed idee; niet overdrijven en niet onderdrijven.

Ik heb nu toch wel de indruk dat velen (vanaf de titel) zich fixeren op één groep die door de dokter vernoemd werd, en de andere groep(en) nogal negeert.
Velen lijken deze uitspraak van één dokter, de kredietwaardigheid te geven van een volwaardige studie, en menen te mogen veralgemenen. Ik heb het vermoeden dat die vaak en zeer vaak verhouding, in pakweg Kortrijk, misschien wel anders zou kunnen zijn.

Moet er ook een onderscheid gemaakt worden tussen verbaal geweld en fysiek geweld en de spoedafdeling in brand steken?

Verder vraag ik me af, wat die dronken dakloze op de spoed deed? Als hij zo dronken is dat het levensbedreigend is; akkoord. Maar dan verwacht ik toch dat hij zodanig groggy is, dat hij geen brand kan/zal stichten.
Oud 17 oktober 2009, 12:55   #15
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom niet?
Oud 17 oktober 2009, 12:58   #16
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door farak Bekijk bericht
Waarom niet?
Als U er ooit 1 nodig hebt, zal U weten waarom niet!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2009, 13:07   #17
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prodigy Bekijk bericht
Vorige zomer poging tot moord door een Noord-Afrikaan die het niet pikte dat ik (met de fiets) even 'hey' riep toen hij met zijn bestelwagen wild mijn vorrang afnam. Die man werd gek en heeft mij tot 3 keer gechargeerd met zijn bestelwagen. Ik heb er de schrik van mijn leven gehad. Zijn nr plaat heb ik helaas niet! Ik heb nu vol wraakgevoelens. Hoe kan een mens zo groot doen (schelden) achter het stuur en zoiets doen op een fietser zonder bescherming. Hij heeft zijn eigen eigenlijk belachelijk gemaakt doordat ik hem 3 keer ontsnapt ben maar toch wil ik die man in een kist!!
Leg een baksteen in je auto. Gooi ruiten in wanneer zoiets gebeurt.

Weerbaarheid begint bij jou.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2009, 15:48   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door farak Bekijk bericht
Waarom niet?
Die gasten krijgen iedereen over de vloer, meestal in de meest 'vuile' omstandigheden, en als ze eens buiten komen, dan moeten ze over grachten springen, onder of in wrakken kruipen, hun sakosjke met hun spullen in de regen gewoon op de grond zetten en op hun knieën naar hun patiënt luisteren ...

als ge niet 100 % dienstvaardig zijt, dan houdt ge dat geen anderhalf uur uit.

Oud 17 oktober 2009, 22:26   #19
Patje48
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
bekende verhalen
herinner me iets gelijkaardigs toen de spoedarts een vrouw niet mocht behandelen omdat haar moslimechtgenoot dit niet toeliet.

de echtgenoot is bij mijn weten nooit vervolgd ook al is hulpdiensten beletten hun job te doen strafbaar.

tsja, moet ge niet zeveren als die kanker verder blijft woekeren
Die echtgenoot werd wel degelijk vervolgd en gestraft ! Maar goed ook.

Laatst gewijzigd door Patje48 : 17 oktober 2009 om 22:27.
Patje48 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2009, 00:06   #20
webzwerver
Banneling

Standaard ze hebben alle kwaliteiten

Citaat:
Dronken, en geïntoxiceerde allochtonen...Explosief !

Laatst gewijzigd door webzwerver : 18 oktober 2009 om 00:07.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be