![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Na de 'bekentenis' van onze groene senator vorige week, krijgen we nu een een soortgelijk bericht te horen. Ditmaal van een spoedarts.
En een spoedarts is toch niet eenderwie. link: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...6&subsection=3 titel: ‘Geweld is dagelijkse kost' Eén stukje tekst eruit: Citaat:
Diskussiepunt: agressie mag nooit getolereerd worden; de maatschappij moet daarin haar verantwoordelijkheid opnemen. Dat betekent, naast prevensie, ook repressie.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als het (storend) gedrag van bepaalde personen cultureel bepaald is, zoals de arts aanhaalt, dan zou het volgens de politiek correcten dus absoluut schandalig zijn dat deze personen hun gedrag zouden moeten aanpassen onder druk van onze Westerse waarden en normen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Schepen
|
![]() Die gasten zijn nu eenmaal agressief en arrogant. ik schrik daar niet van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk zijn niet al die gasten agressief, maar te veel wel! Die agressie maakt vroeg of laat iedere hulpverlener mee, maar jaren mocht daar geen aandacht naar gaan, nu gelukkig wel!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
herinner me iets gelijkaardigs toen de spoedarts een vrouw niet mocht behandelen omdat haar moslimechtgenoot dit niet toeliet. de echtgenoot is bij mijn weten nooit vervolgd ook al is hulpdiensten beletten hun job te doen strafbaar. tsja, moet ge niet zeveren als die kanker verder blijft woekeren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Vreemdeling
|
![]() Binnekort misschien de spoedafdeling uitrusten met agenten, en de medische staf voorzien van kevlar uniformen...
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als we ernstig willen diskuteren, mogen we dat niet overdrijven, maar ook niet onderdrijven. Of wat had ge gedacht dat dien dokteur als boodschap wou meegeven, in verband met de moeilijkheden die hij/zij ondervindt om zijn belangrijk werk fatsoenlijk te kunnen doen?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 17 oktober 2009 om 09:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben ooit op bezoek geweest op de spoed/intensive care in Leuven. Wat je daar ziet is vreselijk. En wie daar voor een rotte tand van zijn oren komt maken wil ik persoonlijk komen verwijderen en verzuipen in het vijvertje aan het ziekenhuis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Vorige zomer poging tot moord door een Noord-Afrikaan die het niet pikte dat ik (met de fiets) even 'hey' riep toen hij met zijn bestelwagen wild mijn vorrang afnam. Die man werd gek en heeft mij tot 3 keer gechargeerd met zijn bestelwagen. Ik heb er de schrik van mijn leven gehad. Zijn nr plaat heb ik helaas niet! Ik heb nu vol wraakgevoelens. Hoe kan een mens zo groot doen (schelden) achter het stuur en zoiets doen op een fietser zonder bescherming. Hij heeft zijn eigen eigenlijk belachelijk gemaakt doordat ik hem 3 keer ontsnapt ben maar toch wil ik die man in een kist!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb nu toch wel de indruk dat velen (vanaf de titel) zich fixeren op één groep die door de dokter vernoemd werd, en de andere groep(en) nogal negeert. Velen lijken deze uitspraak van één dokter, de kredietwaardigheid te geven van een volwaardige studie, en menen te mogen veralgemenen. Ik heb het vermoeden dat die vaak en zeer vaak verhouding, in pakweg Kortrijk, misschien wel anders zou kunnen zijn. Moet er ook een onderscheid gemaakt worden tussen verbaal geweld en fysiek geweld en de spoedafdeling in brand steken? Verder vraag ik me af, wat die dronken dakloze op de spoed deed? Als hij zo dronken is dat het levensbedreigend is; akkoord. Maar dan verwacht ik toch dat hij zodanig groggy is, dat hij geen brand kan/zal stichten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Burgemeester
|
![]() Waarom niet?
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als U er ooit 1 nodig hebt, zal U weten waarom niet!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Weerbaarheid begint bij jou. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die gasten krijgen iedereen over de vloer, meestal in de meest 'vuile' omstandigheden, en als ze eens buiten komen, dan moeten ze over grachten springen, onder of in wrakken kruipen, hun sakosjke met hun spullen in de regen gewoon op de grond zetten en op hun knieën naar hun patiënt luisteren ...
als ge niet 100 % dienstvaardig zijt, dan houdt ge dat geen anderhalf uur uit.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Patje48 : 17 oktober 2009 om 22:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Dronken, en geïntoxiceerde allochtonen...Explosief !
Laatst gewijzigd door webzwerver : 18 oktober 2009 om 00:07. |
![]() |
![]() |