![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik heb het al een paar keren tegengekomen... Zogezegde zendelingen van Jesus Christus aan de voordeur die een gesprek met u willen hebben.
Zonet nog "De Elders" aan mijn voordeur gehad, heb hen vriendelijk 2 minuten het laten uitleggen aan de voordeur, waarna ik subtiel zeg dat ik eigenlijk niet veel tijd heb, en vraag of ze een 'webadres' hebben, dat ik daar eventueel meer info kan vinden (moest ik willen ![]() Geven ze me gewoon een boekje en schrijven er doodleuk hun gsmnummer op, wtf??? Nu ik zo wel eens willen weten of er nog mensen zijn die ervaringen hebben met zo'n pippo's aan hun voordeur. Trouwens, dat die gasten daar in geloven heb ik het volste respect voor, maar om daarvoor aan de mensen hun oren te komen zagen, over hebt u een doel in uw leven dat is er dan weer over.
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Heel wat jaartjes geleden, op een zondagvoormiddag, belden twee vriendelijke jongedames aan de voordeur. Ik woonde nog thuis in, en was alleen. Of ik eventjes tijd had? Jazeker, maar ik wilde vóór alles weten met wie ik te doen had. Uit angst voor een dichtklappende deur hadden die dames de reflex ontwikkeld om niet onmiddellijk te zeggen: "Wij zijn Getuigen van Jehova." Ik stelde daarom zelf maar de vraag, en enigszins aarzelend gaven ze het toe.
Toevallig stond er nog een stukje taart in de kelder, en de koffie was nog warm. Dus nodigde ik de dames even binnen uit, iets waarop ze maar al te gretig ingingen. Ze waren nog niet goed gezeten, of ik kreeg al een hele tirade over me heen aangaande de grote crucifix aan de schoorsteen, die mijn moeder als huwelijksgeschenk had gekregen. Kortom kwam haar preek erop neer hoe ik me zou voelen, mocht mijn zoon overal op zo'n schandelijke wijze tentoongesteld worden. Ik liet haar rustig uitrazen, bemoeide me onderwijl met de taart en de koffie en wachtte mijn kans af. Op een gegeven ogenblik deed zich toch de kans voor, waarbij beiden me voortdurend poogden te onderbreken. Maar aangezien ik zo sportief was geweest hen te laten uitspreken, vond ik toch dat ik er ook een beetje recht op had te mogen spreken totdat ik het mijne ervan gezegd had. Dat deed ik dan ook, en de details bespaar ik jullie maar. Het resultaat: er komen bij mijn ouders nog geregeld Getuigen langs in de straat. Maar om één of andere reden slaan ze hun deur over... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() 100 meter van ons hebben de Jehova getuigen ook een tempel gezet. Blijkbaar komen ze wel eens langs maar spijtig genoeg niet terwijl ik thuis was
![]()
![]() |
#4 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik heb me laten vertellen dat die Jehova getuigen communisten zijn.
Laatst gewijzigd door Ramón Gitannes : 30 januari 2008 om 19:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik denk dat dat overdreven is... maar ze zijn in sommige opzichten mss wel te vergelijken
![]()
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Prachtige mensen !
![]()
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Nog nooit last van gehad. Zou 't aan de muziek liggen?
![]()
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik heb er zoal veel gezien.
Naar het schijnt verzamelen ze in grote gebouwen met kruisen en koepels op.
:: Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -- Steven Weinberg :: Religion is mankind's "original sin" -- Christopher Hitchens :: Religions are fossilized philosophies -- Simon Blackburn Laatst gewijzigd door godisanidiot : 30 januari 2008 om 22:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De getuigen van Jehova zijn een beetje afgezaagd vind ik. Het is maar saaie troep en die laat ik dan ook niet binnen. Maar moest er nu eens eentje van dat Scientology gedoe aan mijn voordeur staan, dan ben ik wel eens bereid om een uurke naar zijn geschifte theorieen te luisteren. Hoe iemand in dergelijke onzin kan geloven is voor mij een mysterie.
Laatst gewijzigd door fox : 31 januari 2008 om 12:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
:: Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -- Steven Weinberg :: Religion is mankind's "original sin" -- Christopher Hitchens :: Religions are fossilized philosophies -- Simon Blackburn |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb er zo al enkele ![]() ![]() Toen mijn zoon heel klein was woonden we in een halfopen bebouwing, 'twas zomer, ik en zoon in de tuin, zwembroekje aan en niet meer, zoon rijdt paardje op mijn rug in 't gras en plots staan er twee of drie van die zendelingen in de tuin: de kleuterjuf van mijn zoon met haar puberdochter ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() Ik heb ze nog nooit thuis gehad.
Jammer eigenlijk, ik wil wel eens horen wat ze te zeggen hebben.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Misschien moeten we met ons allen eens stoppen met er van uit te gaan dat iemands religie zo maar respect verdient. Dat doet het namelijk niet: onzin is onzin, ook als het om religie gaat.
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ironisch trouwens dat dit van iemand komt die blijkbaar wel vindt dat we zomaar respect zouden moeten hebben voor een stuk stof.
sin otra luz y guía sino la que en el corazón ardía. Laatst gewijzigd door Visjnu : 8 februari 2008 om 11:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Stuk stof?
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() Jouw avatar en onderschrift, gaan die ook niet over respect?
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Nee, net over het feit dat je er geen respect voor moet hebben. Voor geen van beide vlaggen, is maar een symbool... Maar ik verwacht dat het bij hun wel hard aankomt...
NVA= Niet Veel Avance Laatst gewijzigd door Tommm : 8 februari 2008 om 11:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk,dat is nu eens het voordeel van op een appartement met parlofoon aan de deur te wonen....
![]() Gewoonlijk beginnen die vriendelijke mensen met de vraag of ik het niet eventjes over het onrecht in de wereld wil hebben (maar daar heb ik politics.be al voor ![]() ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 9 februari 2008 om 16:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |