Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 20 september 2010, 20:12   #1
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard BHV éénzijdig splitsen. Wanneer kan agenderen het weer?

BHV éénzijdig splitsen. Wanneer kan het agenderen weer?

Gewoon een vraag. Wanneer kan bijvoorbeeld Vlaams Belang de éénzijdige splitsing van BHV agenderen ?

Als ik 6 maanden alarmprocedure reken, dan zou dit reeds in oktober -november kunnen.

Is dit niet “de” deadline voor Di Rupo en Dewever? Zorgen dat het gesplitst is voor het kunnen agenderen?

En alles is met elkaar verbonden : staatshervorming, Brussel, financiering , BHV,…..
MORPHEUS is offline  
Oud 20 september 2010, 20:17   #2
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht

Gewoon een vraag. Wanneer kan bijvoorbeeld Vlaams Belang de éénzijdige splitsing van BHV agenderen ?

Als ik 6 maanden alarmprocedure reken, dan zou dit reeds in oktober -november kunnen.

Is dit niet “de” deadline voor Di Rupo en Dewever? Zorgen dat het gesplitst is voor het kunnen agenderen?

En alles is met elkaar verbonden : staatshervorming, Brussel, financiering , BHV,…..
als er een regering is als er één komt
Shadowke is offline  
Oud 20 september 2010, 20:19   #3
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er is geen procedure lopende.

De agendering kan op 12 oktober gebeuren.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is nu online  
Oud 20 september 2010, 20:19   #4
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
als er een regering is als er één komt
Er is geen regering nodig om een wet te stemmen.

EDIT:

Wat leren jullie eigenlijk op school, tegenwoordig?

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.

Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 20 september 2010 om 20:29.
Oud 20 september 2010, 20:25   #5
MORPHEUS
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Er is geen procedure lopende.

De agendering kan op 12 oktober gebeuren.
bedankt. Een simpele senator kan dus het vuur aan de lont steken door het te agenderen.

Wie doet het? LDD ? VBL? OPEN VLD?

Er moet zelfs geen regering zijn. Een gewone meerderheid.
Als ik goed kan rekenen, dan heeft Di Rupo en DWVR nog 23 dagen.

En euh ...... zou NVA durven zich onthouden bij stemming? CD&V ?

't Wordt een hete herfst
MORPHEUS is offline  
Oud 20 september 2010, 20:25   #6
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Ge moet BHV niet splitsen, ge moet BHV bij de rest van Vlaams-Brabant voegen en daar één grote kieskring van maken.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 20 september 2010, 20:27   #7
MORPHEUS
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ge moet BHV niet splitsen, ge moet BHV bij de rest van Vlaams-Brabant voegen en daar één grote kieskring van maken.
compromis voor de Walen. Enkel HV.....
MORPHEUS is offline  
Oud 20 september 2010, 20:28   #8
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
bedankt. Een simpele senator kan dus het vuur aan de lont steken
Ik zou dat eerder eufemistisch "België bestuurbaar maken" durven noemen.

Oud 20 september 2010, 20:30   #9
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
compromis voor de Walen. Enkel HV.....
Nee, BHV. Met enkel HV mis je de essentie en de kern van heel de zaak.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 20 september 2010, 20:36   #10
MORPHEUS
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nee, BHV. Met enkel HV mis je de essentie en de kern van heel de zaak.
Ik begrijp u 100 % vanuit mijn standpunt. Maar ik vrees dat mijn – ons standpunt niet gedragen wordt in Brussel.

We moeten ook deze mensen respecteren en proberen aan onze kant te krijgen. Keep it simpel. Kort termijn , splits HV van Brussel conform de grondwet en uitspraak van de rechter.
Dit is geen politiek standpunt maar scheiding der machten.
Elke Vlaamse partij kan zich daarin vinden. En dat is nu belangrijk in het dossier BHV.

Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 20 september 2010 om 20:37.
MORPHEUS is offline  
Oud 20 september 2010, 20:56   #11
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp u 100 % vanuit mijn standpunt. Maar ik vrees dat mijn – ons standpunt niet gedragen wordt in Brussel.

We moeten ook deze mensen respecteren en proberen aan onze kant te krijgen. Keep it simpel. Kort termijn , splits HV van Brussel conform de grondwet en uitspraak van de rechter.
Dit is geen politiek standpunt maar scheiding der machten.
Elke Vlaamse partij kan zich daarin vinden. En dat is nu belangrijk in het dossier BHV.
Wordt er aan de mensen in Brussel eigenlijk wel iets gevraagd? Met alle respect voor die mensen, maar, wat weten zij over de politieke spelletjes en fratsen? Mensen willen over het algemeen vooral met rust gelaten worden. Hier in Vlaanderen, in Brussel en elders. Of een standpunt pro iets per definitie betekent dat ze anti iets anders zijn, lijkt me te zwart-wit gesteld.

Maar je hebt wel gelijk als je zegt dat het niet zo zal verlopen. Dat ligt dan veel minder aan de mensen in Brussel dan aan de politici die deze mensen zeggen te vertegenwoordigen. Terwijl ze uiteraard vooral zichzelf en hun entourage vertegenwoordigen. De mensen, die krijgen eens een Irisfeest ofzo.
Txiki is offline  
Oud 20 september 2010, 21:22   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Het moet niet noodzakelijk een simpele senator zijn; een simpele volksvertegenwoordiger is zelfs nog beter.

Het is natuurlijk wel moeilijk om als partij die geëngageerd is in regeringsonderhandelingen een dergelijke zet te ondersteunen.

Voor de rest: natuurlijk moeten we Brussel zijn eigenheid laten, dus niet simpelweg trachten er Vlaanderen van te maken.
Maar voor de rest: Brusselaren worden even veel of even weinig geconsulteerd als Antwerpenaren of Veurne-aren.

Wat wel belooft: eens de 2° dinsdag van oktober, komt er telkens 'vuurwerk' in het parlement, dank zij de oppositie.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 20 september 2010, 22:28   #13
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het moet niet noodzakelijk een simpele senator zijn; een simpele volksvertegenwoordiger is zelfs nog beter.

Het is natuurlijk wel moeilijk om als partij die geëngageerd is in regeringsonderhandelingen een dergelijke zet te ondersteunen.

Voor de rest: natuurlijk moeten we Brussel zijn eigenheid laten, dus niet simpelweg trachten er Vlaanderen van te maken.
Maar voor de rest: Brusselaren worden even veel of even weinig geconsulteerd als Antwerpenaren of Veurne-aren.

Wat wel belooft: eens de 2° dinsdag van oktober, komt er telkens 'vuurwerk' in het parlement, dank zij de oppositie.
Zijn dat geen Vlamingen misschien?
Oud 20 september 2010, 22:52   #14
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Wanneer is men begonnen de Brusselaars als Brusselaars te zien? Voor mij is Brussel gewoon de hoofdstad van Belgie en die hoofdstad ligt in Vlaanderen.
Inno is offline  
Oud 20 september 2010, 22:59   #15
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Wanneer is men begonnen de Brusselaars als Brusselaars te zien? Voor mij is Brussel gewoon de hoofdstad van Belgie en die hoofdstad ligt in Vlaanderen.
Het gaat al verder dan dat tegenwoordig.

Vandaag de dag gaat het al over "het zelfbeschikkingsrecht der volkeren en Brusselaars."
Oud 20 september 2010, 23:02   #16
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Ik snap je redenering ivm de agendering en deze te ondersteunen, en de bedenking of zulks wel wenselijk is, maar toch ben ik het niet helemaal met je eens Schoof. Immers, als democratie en democratische besluitvorming een probleem vormt... ben je dan nog wel goed bezig? Als dit nu zou gaan om een acuut probleem zou ik nog zeggen: allez, laat ons niet moeilijk doen en nog even geduld oefenen. Maar BHV is niet echt iets dat gisteren is opgedoken hé?! Waar begint of eindigt zoiets? Kijk eens naar de toestand waarin dit landje zich vandaag bevindt en je hebt het antwoord!
Agenderen dus, zo vlug mogelijk (had volgens mij trouwens al in overweging kunnen worden genomen, maar soit) en daarna zo vlug mogelijk door de commissie jagen!
den ambetantsten is offline  
Oud 20 september 2010, 23:58   #17
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dus leuven bij bhv voegen? jamais
Miguelito is offline  
Oud 21 september 2010, 00:20   #18
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
Wordt er aan de mensen in Brussel eigenlijk wel iets gevraagd?
Bij de les blijven.

Het zijn juist de mensen in Brussel die 500 miljoen vragen.

Oud 21 september 2010, 08:39   #19
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het gaat al verder dan dat tegenwoordig.

Vandaag de dag gaat het al over "het zelfbeschikkingsrecht der volkeren en Brusselaars."
Neen daar gaat het helemaal niet over, dat hebben we u reeds uitvoerig uitgelegd in een ander topic, maar u blijft halsstarrig weigeren om naar internationale juridische argumenten te luisteren
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 21 september 2010, 08:46   #20
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Er is geen regering nodig om een wet te stemmen.

EDIT:

Wat leren jullie eigenlijk op school, tegenwoordig?
Die wordt dan gewoon in het parlement gestemd en goedgekeurd door een meerderheid?
plakker is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be