Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 november 2010, 10:53   #1
eno2
Banneling

Standaard Extra sociale woningen huren in Tilburg?.

Ik sta vijf jaar op een wachtlijst voor sociale woning.

Waarom huurt België geen extra sociale woningen in Tilburg?

Dan doen ze wél voor gevangenen.

Zijn wij soms minder dan gevangenen?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 12:40   #2
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

Neen maar ze zijn wel met minder.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 14:18   #3
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Gevangenissen is Belgische bevoegdheid.
Sociale wonen is Vlaamse bevoegdheid. Je moet dus bij het gewest gaan aankloppen indien je niet tevreden bent.
Vlaanderen hanteert blijkbaar andere normen over solidariteit dan België.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 14:20   #4
Noodles_
Vreemdeling

Standaard

Het is te hopen dat de volgende regering deze noodzaak van sociale woningen eens gaat inzien. Er zijn er veel te veel te kort om het wonen betaalbaar te houden voor de gewone mensen. Tegenwoordig moet je met twee werken en elk minsten 1400 euro verdienen om dan een zware hypotheek aan te gaan.
Het zou een goede belastinginning zijn indien de overheid zich zou bemoeien met sociale woningen te laten bouwen en verkopen tegen een billijke prijs. Dit geld zou dan naar de overheid gaan waardoor er minder belastingen nodig zijn ( momenteel toch al een te hoge belastingdruk). Daarbij de ongebreidelde immigratie van Turtelboom lam leggen waardoor de overheid weer eens minder geld kwijt is en minder druk op de huizen.
En laat eventueel de Immo tegen een vaste vergoeding werken ipv een percent op de verkoopprijs. Wedden dat de waarde van een huis plots bij hen een andere invulling/waarde krijgt?
Noodles_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 14:50   #5
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wellicht eigen innitiatieven tonen, een belletje naar de woningbouwver. in Tilburg bv.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 16:07   #6
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noodles_ Bekijk bericht
Het is te hopen dat de volgende regering deze noodzaak van sociale woningen eens gaat inzien. Er zijn er veel te veel te kort om het wonen betaalbaar te houden voor de gewone mensen. Tegenwoordig moet je met twee werken en elk minsten 1400 euro verdienen om dan een zware hypotheek aan te gaan.
Het zou een goede belastinginning zijn indien de overheid zich zou bemoeien met sociale woningen te laten bouwen en verkopen tegen een billijke prijs. Dit geld zou dan naar de overheid gaan waardoor er minder belastingen nodig zijn ( momenteel toch al een te hoge belastingdruk). Daarbij de ongebreidelde immigratie van Turtelboom lam leggen waardoor de overheid weer eens minder geld kwijt is en minder druk op de huizen.
En laat eventueel de Immo tegen een vaste vergoeding werken ipv een percent op de verkoopprijs. Wedden dat de waarde van een huis plots bij hen een andere invulling/waarde krijgt?
Zijn allemaal maatregelen met zeer nadelige bijwerkingen.
Men kan wel beginnen met het principe van 'tekenen en indiciën' toe te passen op de huurders. Dan zijn er al een hoop huizen die vrijkomen voor de mensen die echt behoefte hebben aan een sociale woning.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 22:23   #7
Noodles_
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Zijn allemaal maatregelen met zeer nadelige bijwerkingen.
En, welke zijn die dan?????
Noodles_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 11:08   #8
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Wellicht eigen innitiatieven tonen, een belletje naar de woningbouwver. in Tilburg bv.
Over een paar maanden zal ik eens het resultaat van mijn eigen initiatieven tonen, zodra ik op locatie zit.
Oud 20 november 2010, 11:10   #9
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Gevangenissen is Belgische bevoegdheid.
Sociale wonen is Vlaamse bevoegdheid. Je moet dus bij het gewest gaan aankloppen indien je niet tevreden bent.
Vlaanderen hanteert blijkbaar andere normen over solidariteit dan België.

Dit is dan duidelijk een geval van "wat we zelf doen, dat doen we slechter".
Oud 20 november 2010, 14:23   #10
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Ik vind niet dat sociaal zwakkeren mogen geparkeerd worden in een door en door vervelend dorp als Tilburg.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 15:35   #11
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

Pleeg een aantal misdaden hé, dan krijg je ook je " sociale woning " in Tilburg. Of elders.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 18:03   #12
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

In elk geval bent ge minder gevaarlijk.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 00:53   #13
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
In elk geval bent ge minder gevaarlijk.
Of niet betrapt ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 01:21   #14
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Simpel dáár is geen overschot van, momenteel wél van cellen.
Oud 21 november 2010, 01:30   #15
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zorg dat je je kan aansluiten bij een terroristische groep, laat je dan veroordelen en je krijgt direct een flat plus een leefloon er bovenop.

Citaat:
In 2001 deed Mohamed S. in België een aanvraag voor de erkenning als politiek vluchteling, maar die werd afgewezen. Nadien deed hij verschillende asielaanvragen, maar ook die botsten keer op keer op een afwijzing. Dat de man negen jaar later nog altijd in ons land verblijft, mag verbazen, maar het strafste moet nog komen…

De Irakees die zijn land ontvluchtte voor het regime van Saddam Hoessein, heeft erg nauwe banden met extremistische netwerken. Hij wordt beschouwd als ‘de telefonist van Al Qaida en had goede contacten met Al Qaida-cellen in Milaan en Madrid. Zijn geheime ‘telefooncentrale’ bevond zich in de Antwerpse Seefhoek, vlak bij een politiekantoor. Maar Mohamed S. liep al snel in de kijker van de veiligheidsdiensten. Mohamed was een regelmatige bezoeker van de beruchte Al-Qalila-moskee in Sint-Jans-Molenbeek, waar hij Tarek Maaroufi ontmoette, een spilfiguur in kringen van Belgische moslimextremisten en -terroristen. Samen smeedden ze plannen voor aanslagen. In 2004 werd Mohamed S. opgepakt. Hij ging voor 54 maanden in de cel en belandde nadien in een gesloten instelling in Brugge.

Binnenkort verhuist Mohamed S. naar de Kempen. In Meerhout krijgt hij straks een flat én een leefloon. Op kosten van het OCMW. Geen mens die het begrijpt, maar blijkbaar kan Mohamed S. niet zomaar uigewezen worden. Bizar, want zijn vrouw en kind zitten al sinds 2006 terug in Irak. Bij het dossier zijn – zo schrijft Gazet van Antwerpen – drie ministers betrokken: eerste minister Yves Leterme (CD&V), Annemie Turtelbaum (open VLD) en staatssecretaris Melchior Wathelet (cdH).

Laatst gewijzigd door daiwa : 21 november 2010 om 01:31.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 02:18   #16
ronny20be
Vreemdeling

Standaard

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...woningen.dhtml

De vraag is of dit wel wat oplost, die sociale woningen. Ik kan best geloven dat als je het een paar jaar moeilijk hebt je zo een woning nodig hebt, maar veel mensen blijven er gewoon wonen... Sinds een jaar of 5 kan je die huizen zelf kopen! In de sociale woonwijk hier in de buurt zie ik ook hier en daar een Mercedes, BMW, Audi enz... voor de deur staan :/
En dan verschieten dat de wachtlijst alsmaar oploopt?
ronny20be is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 11:33   #17
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ronny20be Bekijk bericht
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...woningen.dhtml

De vraag is of dit wel wat oplost, die sociale woningen. Ik kan best geloven dat als je het een paar jaar moeilijk hebt je zo een woning nodig hebt, maar veel mensen blijven er gewoon wonen... Sinds een jaar of 5 kan je die huizen zelf kopen! In de sociale woonwijk hier in de buurt zie ik ook hier en daar een Mercedes, BMW, Audi enz... voor de deur staan :/
En dan verschieten dat de wachtlijst alsmaar oploopt?
De wachtlijsten lopen op door de import van laaggeschoolde allochtonen. Een antwerpse ocmw voorzitter heeft ooit eens gezegd, dat de elke nieuwe laaggeschoolde allochtoon, een nieuwe sociale woning zal noodzakelijk maken.
Oud 21 november 2010, 15:10   #18
ronny20be
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
De wachtlijsten lopen op door de import van laaggeschoolde allochtonen. Een antwerpse ocmw voorzitter heeft ooit eens gezegd, dat de elke nieuwe laaggeschoolde allochtoon, een nieuwe sociale woning zal noodzakelijk maken.
Of het nu laaggeschoolde allochtonen, laaggeschoolde Belgen of mensen met een universitair diploma zijn maakt me niet veel uit.. Er zit geen doorstroom in die sociale woningen. Ik ken genoeg van die "laaggeschoolden" die aan het werk zijn, zowel Belg als allochtoon, waarom die mensen dan een sociale woning laten behouden?
ronny20be is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 17:12   #19
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

België heeft te weinig sociale woningen, waardoor deze bij voorrang gaan naar de minstbedeelden. Daar is misschien nog iets voor te zeggen, maar daardoor zit bijna elke sociale huisvestingsmaatschappij elk jaar op de rand van het bankroet. En door de sociale mix steeds zwakker te maken in de sociale woonwijken en -blokken, blijven veel van die mensen ook langer in de stront zitten. Tja, als je geen enkele persoon kent die elke ochtend opstaat om te gaan werken, wat zou jij dan wel gaan werken?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 19:43   #20
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ronny20be Bekijk bericht
Of het nu laaggeschoolde allochtonen, laaggeschoolde Belgen of mensen met een universitair diploma zijn maakt me niet veel uit.. Er zit geen doorstroom in die sociale woningen. Ik ken genoeg van die "laaggeschoolden" die aan het werk zijn, zowel Belg als allochtoon, waarom die mensen dan een sociale woning laten behouden?
Het maakt natuurlijk uit. Elke gemeenschap kan, of zou moeten kunnen, zijn eigen behoeftigen behelpen, maar geen enkele gemeenschap kan alle behoeftigen ter wereld, behelpen. Wat helpen de bouw van 20000 sociale woningen, als men er dezelfde periode 25000 nieuwe dient te voorzien voor inkomende laaggeschoolde allochtonen.
Trouwens den tijd is nog zo ver niet af, dat gelobbyd werd voor een betere sociale mix, wat de bezetting van sociale woningen betrof. Men wilde toen absoluut ook niet sociale gevallen, in sociale woningen.
Maar daarbuiten, zie ik gezien het al te kleine verschil tussen sociale uitkeringen en minimumlonen, zeker niet in, waarom "laaggeschoolde werkenden" geen recht zouden hebben op een sociale woning.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be