![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Ik sta vijf jaar op een wachtlijst voor sociale woning.
Waarom huurt België geen extra sociale woningen in Tilburg? Dan doen ze wél voor gevangenen. Zijn wij soms minder dan gevangenen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Sociale wonen is Vlaamse bevoegdheid. Je moet dus bij het gewest gaan aankloppen indien je niet tevreden bent. Vlaanderen hanteert blijkbaar andere normen over solidariteit dan België. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() Het is te hopen dat de volgende regering deze noodzaak van sociale woningen eens gaat inzien. Er zijn er veel te veel te kort om het wonen betaalbaar te houden voor de gewone mensen. Tegenwoordig moet je met twee werken en elk minsten 1400 euro verdienen om dan een zware hypotheek aan te gaan.
Het zou een goede belastinginning zijn indien de overheid zich zou bemoeien met sociale woningen te laten bouwen en verkopen tegen een billijke prijs. Dit geld zou dan naar de overheid gaan waardoor er minder belastingen nodig zijn ( momenteel toch al een te hoge belastingdruk). Daarbij de ongebreidelde immigratie van Turtelboom lam leggen waardoor de overheid weer eens minder geld kwijt is en minder druk op de huizen. En laat eventueel de Immo tegen een vaste vergoeding werken ipv een percent op de verkoopprijs. Wedden dat de waarde van een huis plots bij hen een andere invulling/waarde krijgt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wellicht eigen innitiatieven tonen, een belletje naar de woningbouwver. in Tilburg bv.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
Men kan wel beginnen met het principe van 'tekenen en indiciën' toe te passen op de huurders. Dan zijn er al een hoop huizen die vrijkomen voor de mensen die echt behoefte hebben aan een sociale woning. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit is dan duidelijk een geval van "wat we zelf doen, dat doen we slechter". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Ik vind niet dat sociaal zwakkeren mogen geparkeerd worden in een door en door vervelend dorp als Tilburg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Pleeg een aantal misdaden hé, dan krijg je ook je " sociale woning " in Tilburg. Of elders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Simpel dáár is geen overschot van, momenteel wél van cellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door daiwa : 21 november 2010 om 01:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Vreemdeling
|
![]() http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...woningen.dhtml
De vraag is of dit wel wat oplost, die sociale woningen. Ik kan best geloven dat als je het een paar jaar moeilijk hebt je zo een woning nodig hebt, maar veel mensen blijven er gewoon wonen... Sinds een jaar of 5 kan je die huizen zelf kopen! In de sociale woonwijk hier in de buurt zie ik ook hier en daar een Mercedes, BMW, Audi enz... voor de deur staan :/ En dan verschieten dat de wachtlijst alsmaar oploopt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Vreemdeling
|
![]() Of het nu laaggeschoolde allochtonen, laaggeschoolde Belgen of mensen met een universitair diploma zijn maakt me niet veel uit.. Er zit geen doorstroom in die sociale woningen. Ik ken genoeg van die "laaggeschoolden" die aan het werk zijn, zowel Belg als allochtoon, waarom die mensen dan een sociale woning laten behouden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() België heeft te weinig sociale woningen, waardoor deze bij voorrang gaan naar de minstbedeelden. Daar is misschien nog iets voor te zeggen, maar daardoor zit bijna elke sociale huisvestingsmaatschappij elk jaar op de rand van het bankroet. En door de sociale mix steeds zwakker te maken in de sociale woonwijken en -blokken, blijven veel van die mensen ook langer in de stront zitten. Tja, als je geen enkele persoon kent die elke ochtend opstaat om te gaan werken, wat zou jij dan wel gaan werken?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens den tijd is nog zo ver niet af, dat gelobbyd werd voor een betere sociale mix, wat de bezetting van sociale woningen betrof. Men wilde toen absoluut ook niet sociale gevallen, in sociale woningen. Maar daarbuiten, zie ik gezien het al te kleine verschil tussen sociale uitkeringen en minimumlonen, zeker niet in, waarom "laaggeschoolde werkenden" geen recht zouden hebben op een sociale woning. |
|
![]() |
![]() |