![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: pensioen van bij de geboorte? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
6 | 40,00% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
9 | 60,00% |
Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Het zou heel eenvoudig zijn op de zo gegeerde zekerheid van pensioenen te garanderen als we maar de nationale sucessierechten op erfenissen zouden gebruiken, om iedereen bij zijn geboorte een kapitaaltje toe te wijzen dat dan gedurende 60 of 65 jaar zijn intrest zou accumuleren.
Gezien de lange looptijd hoeft dat echt niet heel veel te zijn voor een riant pensioentje. En zo zouden de erfenissentaksen herverdelend werken, inplaats van in de zandbodem van de schatkist te verdwijnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() geen slecht idee - maar men zou ook het basisinkomen ermee kunnen financieren indien men kapitaal onovererfbaar maakt.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 april 2006 om 11:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Als je jouw variante wil verdedigen mits een bare-fist fight, eerder dan via scheldwoorden, heel graag, laat ons dan afspreken op de parking van het UZ, vlakbij de spoedopname.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Hem kennende, hij zal er zijn...
U komt toch ook? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
je wilt dus je gelijk halen op de voorhistorische wijze pff daar kijk ik op neer en laat er me niet mee in koop maar een boksbal
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 april 2006 om 11:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik vindt dat een hillarisch idee, een pensioen voor baby's.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar een virtuele anonieme lafaard ben je wel, ja, met een groot bakkes op veilige afstand en hoogstwaarschijnlijk met een psychotroop gedeterioreerde fysische conditie van twee keer niets. Laatst gewijzigd door eno2 : 3 april 2006 om 16:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat natuurlijk om een pensioen opbouwen van bij de geboorte, niet om een pensioen van bij de geboorte. Laatst gewijzigd door eno2 : 3 april 2006 om 16:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Kapitaal en bezit is op zich niet slecht, integendeel, iedereen moest er hebben.
Het pensioen bij geboorte is daarvan een toepassing. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
en laten we zeggen dat ik te lui ben om te vechten en me daar ook te goed voor voel mensen die vechten ( tenzij ze zelf fysiek bedreigd worden ) vind ik maar mietjes trouwens
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 april 2006 om 16:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Neem ik uw 65-jaar looptijd, dan is het begin voor iemand die nu die leeftijd bereikt rond 1940. 1000 belgische frank was toen een behoorlijk groot bedrag. Neem een hoge intrest van 10% (iets waar we de laatste jaren niet echt aan komen), zonder lasten op uw bedrag of intrest. Na 65 jaar heeft u dan iets meer dan 490.000 Bfr (ongeveer 12250€). Stel dat u tot uw 80 leeft (zitten we daar niet ongeveer qua gemiddelde?), dan heeft u 70€ per maand om te spenderen. Dit noem ik niet meteen een riant pensioentje. U heeft ofwel een veel groter basisbedrag nodig (minstens factor 10), wat vrij onrealistisch is of een hogere intrest (en de 10% die ik nam is al niet bepaald laag) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Solong, onsterfelijk vulgaire. Laatst gewijzigd door eno2 : 3 april 2006 om 16:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() da s geen antwoord
komaan enoke je kan beter
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Het enige dat je hoort te doen is ervoor zorgen dat je nageslacht hun erfenis krijgt voor vadertje staat in de vetpot komt graaien. Daar bestaan genoeg methodes voor; al de rest is overbodig... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En daar laat ik het voor wat jou betreft bij. Laatst gewijzigd door eno2 : 3 april 2006 om 16:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een dat makkelijk kan opgelost worden zoals door mij gezegd. Laatst gewijzigd door eno2 : 3 april 2006 om 16:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Tja...
|
![]() |
![]() |
![]() |